آغاز واریز بزرگ برای بازنشستگان از ۲۰ شهریو؛ بازنشستگان حساب خود را چک کنند

آغاز واریز بزرگ برای بازنشستگان از ۲۰ شهریو؛ بازنشستگان حساب خود را چک کنند
حقوق شهریور ماه بازنشستگان امروز واریز می‌شود.
کد خبر: ۳۳۶۹۹
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳

در روز‌های گذشته، فیش حقوقی شهریور ماه بازنشستگان تامین اجتماعی صادر و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

پرداخت حقوق بازنشستگان طبق روال معمول از امروز بیستم شهریورماه براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان آغاز می‌شود.

دلیل تاخیر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

بهروز محبی نجم‌آبادی، ضمن اشاره به تاخیر در روند اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیان داشت: مجلس بر اساس برنامه هفتم توسعه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی را در دستور کار داشت و آن را مصوب کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و تبدیل به قانون شد افزود: متاسفانه در زمان لایحه بودجه و بودجه‌نویسی ۱۴۰۳ متوجه شدیم دولت این موضوع را در نظر نگرفته است.

وی اظهار کرد: در آن زمان لایحه دولت را پس فرستادیم و اعلام کردیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی در لایحه بودجه حتما باید دیده شود، اما دولت در منابع دچار مشکل بود.

محبی نجم‌آبادی گفت: در نهایت مجلس مصوب کرد قانون مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود و ما مبلغی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان را در ۳ سال متوالی «۴۰ درصد، ۳۰ درصد، ۳۰ درصد» بتوانیم همسان‌سازی کنیم که بازنشسته ما در انتهای ۳ سال معادل ۹۰ درصد شاغل دریافتی داشته باشد، در نهایت این اتفاق افتاد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات افزود:، اما تغییر و تحولات ماه‌های اخیر و تغییر دولت باعث شد اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی طول بکشد و به اطاله موضوع بیانجامد.

نجم‌آبادی با اشاره به اینکه آیین‌نامه شیوه اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی باید توسط سازمان اداری استخدامی آماده شود گفت: بخشی از تاخیر ناشی از این موضوع است که به زودی انجام و به سازمان بازنشستگی کشور ابلاغ می‌شود و احکام اعمال خواهد شد.

وی گفت: به طور کلی منابع برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کاملا حساب شده دیده شده است و در این باره هیچ مشکلی نداریم.

منبع: اقتصادآنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون