همه چیز درباره آیفون جدید؛ مشخصات آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس + تصاویر

همه چیز درباره آیفون جدید؛ مشخصات آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس + تصاویر
آیفون ۱۶ پرو مکس نهایت نبوغ اپل را به رخ می‌کشد.
کد خبر: ۳۳۶۲۰
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با نمایشگر بزرگ‌تر از قبل، دکمه‌ی جدیدی به نام «کمرا کنترل» و تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی رونمایی شدند.

گوشی اپل آیفون ۱۶ پرو مکس مجهز به دکمه جدیدی است که اپل نام Camera Control را روی آن گذاشته است. این دکمه که با لبه فریم هم‌سطح است، به فشار حساسیت دارد و روی آن با یاقوت کبود پوشانده شده است.

 دکمه «کنترل دوربین» بازخورد هپتیکی نیز دارد و می‌توانید کار‌های مختلفی با آن انجام دهید؛ برای مثال، با فشار آرام این دکمه می‌توانید به پیش‌نمایش تصویر دوربین دسترسی داشته باشید. اگر دو بار آرام آن را لمس کنید، به سایر کنترل‌های دوربین دسترسی پیدا می‌کنید. با یک بار کلیک، می‌توانید دوربین را باز کنید و با کلیک دوم عکس بگیرید. اگر بعد از باز شدن دوربین، کلیک کنید و دکمه را رها نکنید، فیلم‌برداری آغاز می‌شود.

مشخصات آیفون ۱۶

دکمه Camera Control از قابلیتی موسوم به Visual Intelligence بهره می‌برد که منحصر به سری آیفون ۱۶ است. این قابلیت با دکمه کنترل دوربین فراخوانده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد دوربین را سمت سوژه بگیرد و اطلاعاتی درباره آن دریافت کند. مثلاً اگر دوربین را به‌سمت رستورانی معروف بگیرید، می‌توانید توضیحاتی درباره آن رستوران ببینید.

صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو مکس

مشخصات آیفون ۱۶

آیفون ۱۶ پرو مکس نمایشگر ۶.۹ اینچی دارد. حاشیه‌های دور صفحه‌نمایش این گوشی باریک‌تر از تمام دستگاه‌های اپل است.

دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس

دوربین اصلی آیفون ۱۶ پرومکس ۴۸ مگاپیکسلی با نام Fusion Camera است که فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متری، پیکسل‌های چهارگانه ۲.۴۴ میکرونی و دیافراگم f/۱.۷۸ دارد و می‌تواند در فاصله کانونی ۴۸ میلی‌متری زوم تله‌فوتو ۲ برابری داشته باشد. اپل در این دوربین از نسل دوم لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت استفاده کرده است.

مشخصات آیفون ۱۶

اپل آیفون ۱۶ پرو مکس امسال دوربین فوق‌عریض خود را ارتقا داده و از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری با پیکسل چهارگانه ۱.۴ میکرونی و دیافراگم f/۲.۲ بهره می‌برد.

مشخصات آیفون ۱۶

سومین دوربین گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابری است. این دوربین از فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متری، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرونی و دیافراگم f/۲.۸ برخوردار است.

مشخصات آیفون ۱۶

ویژگی Photographic Styles بازتعریف شده است تا رنگ‌ها و سایه‌ها را درلحظه تطبیق دهد. این قابلیت حالا تغییرات را روی رنگ‌های خاص اعمال می‌کند و صرفاً سایه‌ای روی کل صحنه نمی‌اندازد. سبک‌های عکاسی می‌توانند با دستکاری حالت و رنگ، شخصی‌سازی شوند. این سبک‌ها را حالا می‌توانید حین پیش‌نمایش زنده نیز امتحان کنید. اپل می‌گوید این ویژگی مثل طیف‌بندی حرفه‌ای رنگ در لحظه است.

مشخصات آیفون ۱۶

آیفون ۱۶ پرو مکس دیگر از فیلم‌برداری Full HDR با نرخ ۴K۱۲۰ نیز پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن دوربین اکنون به قابلیت هوشمندی مجهز شده که می‌تواند صدای نویز باد را کاهش دهد. از حالت ۴K۱۲۰ می‌توان در فیلم‌برداری اسلوموشن یا ویدیو استفاده کرد و بعداً امکان تغییر آن به حالت‌های ۱۲۰، ۶۰، ۳۰ یا ۲۴ فریم نیز وجود دارد.

آیفون ۱۶ پرو مکس همچنین چهار میکروفون باکیفیت دارد که هنگام ضبط صدا و فیلم‌برداری می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این گوشی قابلیت جدیدی دیگری نیز دارد که با عنوان Audio Mix معرفی شده است. این قابلیت از یادگیری ماشینی برای شناسایی و تفکیک صدا‌های پس‌زمینه از حرف‌های افراد استفاده می‌کند؛ برای مثال، با حالت In-Frame Mix می‌توانید صدای یک نفر را هنگام فیلم‌برداری ایزوله کنید. Cinematic Mix نیز با صدا مثل فیلم‌های سینمایی برخورد می‌کند؛ یعنی صدای اصلی در جلو و نویز محیط در پس‌زمینه قرار می‌گیرد. به‌علاوه، پرچم‌دار جدید اپل قادر به فیلم‌برداری فضایی (Spatial) است.

باتری آیفون ۱۶ پرو مکس

آیفون ۱۶ پرو مکس باتری بزرگ‌تری دارد و اپل طبق معمول مدعی شده این گوشی بهترین شارژدهی باتری تاریخ آیفون‌ها را ارائه می‌کند. این بهبود احتمالاً به‌خاطر استفاده از تراشه بهینه‌تر تقویت شده است.

مشخصات آیفون ۱۶

اپل می‌گوید عمر باتری گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس به ۳۳ ساعت می‌رسد و با بهبود توزیع گرما ۲۰ درصد پایداری بهتری ارائه می‌کند.

 راز چهارمین رنگ آیفون ۱۶ پرومکس!

اگر توجه کرده باشید، اپل برای سری آیفون ۱۵ تلاش کرد تا رنگ جدیدی را راهی بازار کند. طبق این تصمیم کمپانی اپل، گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون پرو مکس را با رنگ آبی خاصی به دست کاربرانش برساند. در ارتباط با سری آیفون ۱۶ هم داستان از این قرار است که طبق عکسی که منتشر شده، اپل امسال آیفون ۱۶ پرو مکس را در رنگ‌های تیتانیوم مشکی تیره‌تر، تیتانیوم سفید روشن‌تر، تیتانیوم طبیعی و تیتانیوم بیابانی عرضه می‌کند.

مشخصات آیفون ۱۶

سیستم ارتباط ماهواره‌ای اضطراری اپل در حال حاضر در ۱۷ کشور فعال است.

مشخصات آیفون ۱۶

تمام ویژگی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را در تصویر زیر می‌بینید.

مشخصات آیفون ۱۶

اپل آیفون ۱۶ پرو مکس با قیمت ۱۱۹۹ دلار برای مدل پایه ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. این گوشی از ۳۰ شهریور عرضه خواهد شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون