برج عزیزی؛ این مرد افغان دومین برج بلند جهان را می‌سازد

برج عزیزی؛ این مرد افغان دومین برج بلند جهان را می‌سازد
این آسمان‌خراش ۱۳۱ طبقه، آپارتمان، یک هتل لوکس هفت ستاره با اقامتگاه‌های اختصاصی، و یک مرکز خرید با هفت طبقه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۳۴۱۵
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳

زیسان: میرویس عزیزی، میلیارد افغان، دومین برج بلند جهان را با ارتفاع ۷۲۵ متر در دبی می‌سازد. عزیزی مالک مجموعه شرکت‌های املاک و مستغلات، بانک‌های خصوصی و بنیان‌گذار شرکت بازرگانی بین‌المللی توسعه تجارت عزیزی است.

سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت که کار ساخت‌وساز این برج در ژانویه امسال آغاز شد، اما ارتفاع دقیق آن به‌دلیل اینکه منتظر تایید مقام‌های دبی بود فاش نشد. 

روز چهارشنبه شرکت املاک عزیزی اعلام کرد که دومین آسمان‌خراش بلند جهان قرار است با ارتفاع حیرت‌آور ۷۲۵ متر (دو هزار و ۳۷۹ فوت) ساخته شود. میرویس عزیزی به سی‌ان‌ان گفت: «در ابتدا ما دو طرح داشتیم، یکی با ارتفاع تاییدشده ۵۲۶ متر و دیگری با ارتفاع بلندتر ۷۲۵ متر، که آن نیز تایید شده است.»

عزیزی گفت هنگام آغاز کار‌های مقدماتی در اوایل امسال گزینه‌های‌مان را برای هر دو سناریو باز گذاشته بودیم. اما با تایید طرح بلندپروازانه‌تر، درحال پی‌ریزی کار‌های آسمان‌خراس ۷۲۵ متری هستیم. 

این آسمان‌خراش ۱۳۱ طبقه، آپارتمان، یک هتل لوکس هفت ستاره با اقامتگاه‌های اختصاصی، و یک مرکز خرید با هفت طبقه خواهد داشت.

برج عزیزی، که در جاده شیخ زاید در منطقه مرکز تجارت جهانی دبی قرار دارد، همچنان حدود ۱۰۳ متر کوتاه‌تر از برج خلیفه با ارتفاع ۸۱۸ متر خواهد بود که کمتر از سه کیلومتر با آن فاصله دارد. اما با این حال، این برج به‌راحتی رقابت محلی برای کسب عنوان دومین ساختمان بلند شهر را پشت سر خواهد گذاشت و از دارنده فعلی این عنوان، یعنی مارینا ۱۰۱ با ارتفاع ۴۱۴ متر، پیشی خواهد گرفت. برج عزیزی پس از تکمیل شدن نیز از دومین ساختمان بلند فعلی جهان، برج مردکا ۱۱۸ در مالزی با ارتفاع ۶۸۸ متر، بلندتر خواهد بود.

شرکت عزیزی می‌گوید، این برج قرار است در چندین بخش در جهان رکورد بزند، ازجمله بلندترین لابی هتل جهان در طبقه ۱۱، بلندترین کلوب شبانه جهان در طبقه ۱۲۶ و بلندترین سکوی مشاهده جهان در طبقه ۱۳۰. این شرکت همچنین اعلام کرد که این ساختمان رکورد بلندترین رستوران دبی را به خود اختصاص خواهد داد، به این معنا که رستوران طبقه ۱۲۲ آن از رستوران اتمسفر در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه بالاتر خواهد بود و همچنین بلندترین اتاق هتل در طبقه ۱۱۸ این برج قرار خواهد داشت.

براساس بیانیه شرکت عزیزی، سرمایه‌گذاری روی این برج، از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است. در این بیانیه به نقل از میرویس عزیزی آمده است: «چشم‌انداز من برای برج عزیزی این است که میراثی ماندگار بسازم؛ ادای احترامی به دبی به‌منزله مقصدی منتخب برای ساکنان و بازدیدکنندگان، و دستاوردی بزرگ در مهندسی.»

براساس گزارش سی‌ان‌ان، دبی در حال حاضر، بیش از هر شهر دیگری در جهان، برج‌هایی با ارتفاع بیش از ۳۰۰ متر دارد و شماری از برج‌های بلند با هدف ساختن رستوران، هتل و مرکز خرید در حال ساخت‌اند. 

برج فرانک مولر اترنیتاس امیدوار است تا عنوان بلندترین برج مسکونی جهان را با افتتاح در سال ۲۰۲۷ به خود اختصاص دهد و هتل مارینا سِیل دبی، که اواخر امسال تکمیل خواهد شد، به نظر می‌رسد بلندترین هتل جهان شود. در همین حال، برج بین‌غتی جیکوب و شرکا (Burj Binghatti Jacob & Co Residences)، با ارتفاع ۵۹۴ متر قرار است بلندترین سازه مسکونی جهان و سومین ساختمان بلند دبی باشد.

برج عزیزی که روند ساخت‌وساز آن جریان دارد، قرار است تا سال ۲۰۲۸ تکمیل شود و آپارتمان‌های آن در فوریه ۲۰۲۵ برای فروش گذاشته خواهند شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون