جزئیات تکان‌دهنده؛ زن ۷۱ساله بعد از تجاوزِ ۵۰ مرد سکوتش را شکست

جزئیات تکان‌دهنده؛ زن ۷۱ساله بعد از تجاوزِ ۵۰ مرد سکوتش را شکست
یزل پلیکو، زن ۷۱ ساله‌ای که به مدت ده سال قربانی تجاوز‌های جنسی برنامه‌ریزی‌شده شوهرش بود، در جریان دادگاهی که در جنوب فرانسه در حال برگزاری است، برای اولین بار لب به سخن گشود.
کد خبر: ۳۳۲۶۰
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷

زی‌سان: نی که ادعا می‌شود همسر سابقش طی ده سال به او قرص‌آور و مواد مخدر می‌داده تا مردان غریبه به او در حالت بیهوشی تجاوز کنند، روز پنجشنبه ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) برای شهادت در دادگاه شهر آوینیون در جنوب فرانسه حاضر شد.

به گزارش یورو نیوز؛ ژیزل پلیکو با صدایی آرام و واضح جزئیات تکان‌دهنده‌ای را درباره کشف این حقیقت برای دادگاه بیان کرد. همسر سابق او از صحنه‌های تجاوز جنسی ده‌ها مرد به این زن فیلم‌برداری و هزاران تصویر را ذخیره کرده بود که بعداً به دست پلیس افتاد.

او هنگام شهادت دادن گفت: «این موضوع تحمل‌ناپذیر است. من آنقدر حرف برای گفتن دارم که نمی‌دانم از کجا شروع کنم.»

دومینیک پلیکو که اکنون ۷۱ ساله است به همراه ۵۰ مرد دیگر در حال محاکمه به اتهام تجاوز جنسی هستند و ممکن است به زندان تا ۲۰ سال محکوم شوند. این محاکمه از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شده و انتظار می‌رود تا ماه دسامبر ادامه یابد. ژیزل پلیکو روز پنجشنبه برای نخستین بار درباره این پرونده شهادت داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس که این خبر را منتشر کرده می‌نویسد معمولاً نام قربانیان جرایم جنسی را فاش نمی‌کند، اما استفان بابونو، وکیل ژیزل پلیکو گفت موکلش پذیرفته که نامش منتشر شود و به همان گونه نیز اصرار کرده که دادگاهش به صورت علنی برگزار شود

او به دادگاه گفت که امیدوار است شهادتش بتواند از رنج کشیدن زنان دیگر در شرایط مشابه جلوگیری کند. او گفت که برای برگزاری محاکمه در دادگاه عمومی تلاش کرده تا همبستگی خود را با زنان دیگر که به عنوان قربانیان جرایم جنسی شناخته نمی‌شوند، نشان دهد.

ژیزل و همسرش که ۵۰ سال با هم زندگی کرده بودند، در خانه‌شان در یک شهر کوچک در ایالت پروانس با سه فرزندشان زندگی می‌کردند تا اینکه در اواخر سال ۲۰۲۰ زندگی‌اش از هم فرو پاشید.

او که از تجاوز‌ها در حالت بیهوشی آگاه نبوده و خاطره‌ای از هیچ کدام از آنها ندارد، به دادگاه گفت: «من تا پیش از آن فکر می‌کردم ما یک زوج صمیمی هستیم.»

ماجرای کشف این داستان به دست پلیس از آنجا شروع شد که یک نگهبان سوپرمارکت شوهر این زن را در حال عکس گرفتن از زیر دامن زنان دستگیر کرد.

این موضوع منجر به جستجوی تلفن و رایانه دومینیک پلیکو توسط مأموران شد.

آنها در درایو یواس‌بی همراه او و نیز در رایانه شخصی‌اش هزاران عکس و ویدیو از مردانی پیدا کردند که به نظر می‌رسید در حالی که ژیزل در خانه‌اش بیهوش است، به او تجاوز می‌کنند.

ژیزل با دیدن برخی از تصاویر توسط ضبط شده به دست پلیس، شوکه شده و همسرش را ترک کرد.

او در دادگاه گفت: «برای من، همه چیز فرو ریخته است. اینها صحنه‌های بربریت و تجاوز هستند.»

او گفت که پس از آن با دو چمدان، یعنی «تمام چیزی که از ۵۰ سال زندگی مشترک برایش باقی مانده بود»، خانه‌اش را ترک کرد و افزود: «من دیگر هویتی ندارم... نمی‌دانم آیا هرگز دوباره خودم را پیدا خواهم کرد یا نه.»

جزئیات تکان‌دهنده؛ زن ۷۱ساله بعد از تجاوزِ ۵۰ مرد سکوتش را شکست

فرزندان ژیزل و دومینیک پلیکو

مأموران پلیس پیام‌هایی را پیدا کردند که دومینیک پلیکو ظاهرا آنها را در یک وب‌سایت پیام‌رسانی که معمولاً توسط مجرمان استفاده می‌شود گذاشته و در آن از مردان دعوت می‌کرده تا به همسرش تجاوز کنند. آن وب‌سایت اکنون بسته شده است.

جزئیات دقیقی از جرایم ادعایی که به گفته پلیس از سال ۲۰۱۱ آغاز شده و نیز شبکه پیچیده‌ای که پلیکو طی ۱۰ سال ایجاد کرده، در جریان محاکمه فاش شده است.

مردانی که به خانه این زوج دعوت می‌شدند باید قوانین خاصی را رعایت می‌کردند. مثلا آنها نمی‌توانستند با صدای بلند صحبت کنند، باید لباس‌های‌شان را در آشپزخانه در می‌آوردند، نمی‌توانستند عطر بزنند و نباید بوی سیگار می‌دادند.

آنها گاهی اوقات باید تا یک ساعت و نیم در یک پارکینگ نزدیک خانه منتظر می‌ماندند تا دارو به طور کامل اثر کند و ژیزل پلیکو بیهوش شود.

او شهادت داد: «من در قربانگاه فساد قربانی شدم. آنها به من به چشم یک عروسک کهنه، مانند یک کیسه زباله نگاه می‌کردند.».

چون دومینیک پلیکوت تجاوز‌های ادعا شده را فیلم‌برداری کرده بود، پلیس توانست طی دو سال بیشتر ۷۲ مظنونی را که به دنبالشان بود شناسایی کند.

علاوه بر پلیکو، ۵۰ مرد بین ۲۲ تا ۷۰ ساله دیگر در حال محاکمه هستند. چندین تن از متهمان برخی از اتهامات علیه خود را انکار کرده و ادعا می‌کنند که توسط پلیکوت فریب خورده‌اند.

در طول چند ماه آینده، متهمان به صورت گروه‌های کوچک در مقابل هیئتی شامل پنج قاضی حاضر خواهند شد و خود پلیکو نیز قرار است هفته آینده در دادگاه صحبت کند. همچنین قرار است گروهی از روانشناسان، روانپزشکان و کارشناسان رایانه نیز در این پرونده شهادت بدهند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون