وضعیت اسفناک سد کینه‌ورس ابهر

وضعیت اسفناک سد کینه‌ورس ابهر
مدیر منابع آب ابهر گفت: در صورت تداوم وضعیت فعلی مصرف آب، هشدار‌ها برای سد کینه‌وس ابهر به صدا در خواهد آمد.
کد خبر: ۳۲۸۸۲
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴

مدیر منابع آب ابهر گفت: در صورت تداوم وضعیت فعلی مصرف آب، هشدار‌ها برای سد کینه‌وس ابهر به صدا در خواهد آمد.

سیدحسن ابراهیمی در گفتگو با ما با اشاره به حال و روز ناخوش سد کینه‌ورس ابهر، اظهار کرد: در حال حاضر این سد یکی از بحرانی‌ترین سد‌های استان زنجان است.

وی با بیان اینکه روزانه سطح دریاچه سه سانتی‌متر افت می‌کند، ادامه داد: ۳.۵ الی ۴ متر مانده است تا به آخرین دریچه این سد برسیم.

ابراهیمی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۲۰ لیتر در ثانیه از آب این سد برای شرب دو شهرستان ابهر و خرم‌دره به غیر از کشاورزی اختصاص داده شده است که ۶۰ درصد از این آب برای ابهر و ۴۰ درصد نیز برای خرم‌دره استفاده می‌شود.

او با تاکید بر اینکه با تداوم وضعیت فعلی خطر جدی بیخ گوش سد است، ادامه داد: با توجه به کم شدن بارش‌ها از تک تک مردم درخواست داریم صرفه‌جویی در مصرف آب را به معنی واقعی کلمه جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا، سد کینه‎‌ورس در استان زنجان و در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب غربی شهرستان ابهر و حدود پنج کیلومتری روستای کینه‌ورس قرار دارد.

این سد بر روی شاخه کینه‌ورس از رود ابهررود که از جنوب به طرف شمال جریان دارد و به دشت تاکستان وارد می‌شود به منظور ذخیره آب جهت تأمین آب شرب شهر ابهر و همچنین توسعه کشاورزی و باغ‌داری حد فاصل ابهر و تاکستان احداث شده است.

وضعیت سد کینه‌ورس ابهر نیز بنا به اعلام کارشناسان در شرایطی قرار دارد که فقط ۲۱ درصد حجم پر است و امسال ورودی این سد ۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون