ماجرای واگذاری مسکن رایگان در دولت پزشکیان

ماجرای واگذاری مسکن رایگان در دولت پزشکیان
این روزها در ادامه اخبار چند سال گذشته پیرامون ارائه طرح زمین و مسکن رایگان به متقاضیان توسط دولت بحث‌هایی در ارتباط با این موضوع در دولت پزشکیان نیز مطرح شده است.
News ID: ۳۲۲۹۹
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

تخصیص مسکن رایگان به درخواست‌کنندگان یکی از اقدامات گسترده دولت سیزدهم در حوزه مسکن بود که توانست به بخش قابل توجهی از نیاز‌های مسکن متقاضیان پاسخ دهد. در حال حاضر، حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در دست انجام است و تقریباً یک میلیون واحد مسکونی دیگر نیز باید توسط دولت ساخته شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که برای افزایش سرعت در فرآیند ساخت این واحدها، دولت باید اقدام به تهیه زمین با هزینه صفر درصد کند تا بخشی از نیاز‌های مسکن کشور تامین شود.

در همین زمینه متقی کارشناس سیاست‌گذاری مسکن با بیان اینکه دولت چهاردهم و وزیر راه و شهرسازی باید سیاست‌های برنامه هفتم در خصوص بخش مسکن را دنبال و سیاست تخصیص زمین با قیمت صفر را ادامه دهد گفت: رونق تولید مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم بود که با توجه به قانون جهش تولید مسکن توانست آن را به خوبی اجرا کند بنابراین باید همین سیاست را دولت چهاردهم ادامه دهد تا نیاز‌های مسکنی کشور پاسخ داده شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون