چه محصولاتی در ۹ سپتامبر رونمایی خواهند شد؟

اولین گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی اپل؛ از آیفون ۱۶ چه می‌دانیم؟

اولین گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی اپل؛ از آیفون ۱۶ چه می‌دانیم؟
در حالی که تنها چند روز با رویداد بزرگ معرفی محصولات اپل در ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) باقی است، کارشناسان می‌گویند این شرکت قرار است از آیفون ۱۶ خود با امکانات منحصر به فرد رونمایی کند.
News ID: ۳۲۱۵۹
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

زی‌سان: در حالی که تنها چند روز با رویداد بزرگ معرفی محصولات اپل در ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) باقی است، کارشناسان می‌گویند این شرکت قرار است از آیفون ۱۶ خود با امکانات منحصر به فرد رونمایی کند.

انتظار می‌رود در این رویداد، که با نام «زمان درخشش» در سالن استیو جابز اپل پارک در سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد، هوش مصنوعی تعبیه‌شده یکی از ویژگی‌های کلیدی جدیدترین آیفون باشد.

اگرچه کاربران آیفون ۱۵ پرو مکس احتمالا می‌توانند دستکم به برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند، با این حال گفته می‌شود آیفون ۱۶ اولین دستگاهی خواهد بود که کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است.

هوش مصنوعی سال‌ها است که در برخی از ویژگی‌های آیفون مانند «لایو تکست» (Live Text) و عملکرد اصلاح خودکار متن ادغام شده است. اما هوش مصنوعی مولد پیشرفته می‌تواند آیفون جدید را به نخستین آیفونی تبدیل کند که به طور خاص با در نظر گرفتن برخی از این ویژگی‌ها نظیر افزایش تعامل و شخصی‌سازی ساخته شده است.

در ماه ژوئن اپل مجموعه‌ای از ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی برای آیفون را در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در سراسر جهان اعلام کرد و گفت که در این راه از همکاری با شرکت اوپن‌ای‌آی خالق چت‌جی‌پی‌تی سود خواهد برد.

انتظار‌ها برای معرفی اولین گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی اپل؛ از آیفون ۱۶ چه می‌دانیم؟

در این رویداد این شرکت از اولین دسته از ابزار‌های مجهز به «هوش اپل» پرد‌ه‌برداری کرد؛ ابزار‌هایی مثل «جن‌موجی» شخصی (ایموجی تولید شده توسط هوش مصنوعی اپل) تا دستیار صوتی سیری بسیار هوشمندتر که می‌تواند به سؤالات مربوط به برنامه شما، ایمیل‌تان و ساعت پرواز کسی که دوستش دارید پاسخ دهد.

همزمان کارشناسان می‌گویند ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی هنوز در حال تکامل هستند و چند سالی تا بهره‌وری بالا فاصله دارند. برای همین آیفون ۱۶ ممکن است نتواند در این زمینه به طور کامل انتظارات را برآورده سازد.

هوش مصنوعی مولد، ابزار‌های نصب‌شده روی آیفون را قادر می‌سازد تا در پاسخ به درخواست‌های کاربران آثار نوشتاری، تصاویر و حتی صدا ایجاد کنند.

به گفته تحلیلگران راهبرد اپل به سمت هوش مصنوعی به احتمال زیاد از طریق سیری، دستیار صوتی این شرکت، انجام خواهد گرفت.

انتظار‌ها برای معرفی اولین گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی اپل؛ از آیفون ۱۶ چه می‌دانیم؟

ترکیب سیری با آخرین مدل چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند به این دستیار صوتی اجازه دهد تا تصویری را که سال‌ها پیش گرفته‌اید، به یاد بیاورد، اطلاعات دقیق‌تری ارائه دهد و حتی احتمالاً ترجیحات و شخصیت کاربر را در طول زمان بیاموزد.

این ترکیب برنده می‌تواند مسیر آینده آیفون را تغییر دهد. این در شرایطی است که فروش آیفون در چین به دلیل شرایط نامشخص اقتصادی و رقابت فزاینده کاهش یافته است.

در همین حال یکی از بزرگترین سوالات در مورد آیفون ۱۶ این است که قیمت آن چقدر خواهد بود؟ علاقه‌مندان به اپل سال‌ها است خواهان کاهش قیمت مدل‌های گوشی هستند، در حالی که سرمایه‌گذاران حداکثر سود را ترجیح می‌دهند.

کارشناسان افزایش قیمت زیادی را برای آیفون ۱۶ پیش‌بینی نمی‌کنند، با این حال می‌گویند گنجاندن قابلیت‌های هوش مصنوعی «به طور بالقوه می‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها در سراسر جهان شود.»

گوشی جدید اپل در شرایطی عرضه خواهد شد که رقبای این شرکت نظیر سامسونگ وارد فضای هوش مصنوعی مولد شده‌اند و در ماه‌های اخیر از محصولات جدید خود در این زمینه رونمایی کرده‌اند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون