مرد شماره یک شبکه‌های اجتماعی در دنیا

چرا کریس رونالدو یوتیوب را انتخاب کرد؟

چرا کریس رونالدو یوتیوب را انتخاب کرد؟
براساس فهرستی که مجله فوربس همین آخر هفته منتشر کرده، رونالدو در ۱۲‌ماه گذشته، ۲۶۰میلیون دلار درآمد داشته که ۲۰۰ میلیون آن از باشگاه النصر عربستان بوده و ۶۰ میلیون دیگر، درآمد‌های خارج از زمین بوده است
کد خبر: ۳۱۷۹۲
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴

زی‌سان: صحبت از کریس رونالدو، ستاره تیم‌ملی پرتغال و باشگاه النصر عربستان است که از دو روز پیش که به یوتیوب اضافه شده، رکورد‌هایی را شکسته که سال‌ها کسی حتی نزدیکش هم نشده بود. کریس فقط در عرض کمتر از ۱۲ ساعت، به ۱۰ میلیون دنبال‌کننده رسید که این رکورد قبلاً طی ۱۲۶ روز توسط مرد شماره یک این پلتفرم شکسته شده بود. در این گزارش قصد داریم درآمد یوتیوبر‌های مشهور دنیا را بررسی کنیم و اینکه این پلتفرم چطور به محبوبیت زیادی بین مردم دنیا رسیده است.

سه سال پیش کنار زدن دو بطری کوکاکولا و جایگزین کردن دو بطری آب معدنی توسط کریس رونالدو در جریان مسابقات یورو ۲۰۲۰ و در نشست خبری یکی از مسابقات این رقابت‌ها، موجب سقوط چهارمیلیارد دلاری قیمت سهام این غول عرصه نوشیدنی شد. کاپیتان تیم‌ملی فوتبال پرتغال که به‌عنوان فردی متعصب در زمینه سلامتی مشهور است، با این اقدام جنجال بزرگی به راه انداخت. کار به جایی رسید که شرکت کوکاکولا مجبور به انتشار یک بیانیه شد و گفت، هر فرد این حق را دارد که نوشیدنی خود را انتخاب کند. حالا یکی از افراد تاثیرگذار در عرصه فوتبال و البته تبلیغات که کوچکترین حرکتش زیر ذره‌بین است و بازخورد خبری دارد، به یوتیوب پیوسته تا درآمد خود را به میلیارد دلار در سال برساند.

صحبت از کریس رونالدو، ستاره تیم‌ملی پرتغال و باشگاه النصر عربستان است که از دو روز پیش که به یوتیوب اضافه شده، رکورد‌هایی را شکسته که سال‌ها کسی حتی نزدیکش هم نشده بود. کریس فقط در عرض کمتر از ۱۲ ساعت، به ۱۰ میلیون دنبال‌کننده رسید که این رکورد قبلاً طی ۱۲۶روز توسط مرد شماره یک این پلتفرم شکسته شده بود. در این گزارش قصد داریم درآمد یوتیوبر‌های مشهور دنیا را بررسی کنیم و اینکه این پلتفرم چطور به محبوبیت زیادی بین مردم دنیا رسیده است.

مشاوران درجه یک در اختیار کریس

رونالدو که با قراردادی ۲۵۰ میلیون دلاری به النصر پیوست تبدیل به گران‌ترین بازیکن تاریخ دنیای فوتبال در سن ۳۷ سالگی شد. او که فقط قهرمانی جام‌جهانی را در کارنامه خود کم دارد، تمام رکورد‌های دنیای فوتبال و حتی عرصه‌های تبلیغاتی را شکسته است. مشاوران او به کریس پیشنهاد کردند به یوتیوب هم اضافه شود تا در آنجا بتواند علاوه بر کسب درآمد ماورایی، با مخاطبان خود که از قشر متفاوتی نسبت به اینستاگرام هستند نیز صحبت کند. او در اولین حضور خود در یوتیوب اعلام کرد که با جورجینا سرانجام ازدواج کرده و همین باعث شد تا تلنگر جدی به رقبای خود بزند که یوتیوب برای او قرار است به‌صورت جدی دنبال شود و صرفاً جنبه تفریح ندارد.

در روز‌های گذشته جورجینا عکسی از یک کارت دعوت عروسی منتشر کرده بود و از همان زمان مشخص بود که رونالدو و نامزدش تصمیم گرفته‌اند ازدواج کنند. رونالدو یکی از محبوب‌ترین چهره‌های دنیا در شبکه‌های مجازی است. او در توئیتر ۱۱۲/۵میلیون دنبال‌کننده، در فیسبوک ۱۷۰ میلیون دنبال کننده و در اینستاگرام ۶۳۶ میلیون دنبال‌کننده دارد و حالا با باز کردن کانال در یوتیوب، قصد دارد رکورد‌های جدیدی از نظر محبوبیت در این پلتفرم هم به ثبت برساند.

چرا کریس رونالدو یوتیوب را انتخاب کرد؟

چرا یوتیوب؟

اکثر مردم کشور‌های دنیا به‌راحتی به یوتیوب دسترسی دارند و به‌عنوان یک سایت مرجع که ویدئو‌های به‌روز و قدیمی را در دل خود جا داده، مورد استفاده یک جامعه بزرگ قرار دارد. مردم از یوتیوب به‌عنوان پلتفرم اصلی برای تماشای ویدئو‌های آنلاین استفاده می‌کنند، ویدئو‌های حیوانات خانگی، مد، کلیپ‌های ورزشی، کارتون‌ها، بررسی‌های فنی، آنباکسینگ محصولات، نکات آشپزی و انواع ویدئو‌های آموزشی. برای بسیاری سوال است که چطور می‌توان از یوتیوب درآمد کسب کرد.

برای کسب درآمد از یوتیوب ابتدا باید در برنامه YouTube Partner عضو شوید. تا زمانی که در این برنامه پذیرفته نشده‌اید، نمی‌توانید از محتوا‌های یوتیوبی خود کسب درآمد کنید. وقتی کانال YouTube شما از مرز ۱۰۰۰ دنبال‌کننده و ۴۰۰۰ بازدید عمومی گذشته باشد، درخواست شما برای عضو شدن در YouTube Partner بررسی می‌شود. تا زمانی که به این اعداد دست یابید، نمی‌توانید درآمدی کسب کنید. براساس میزان تبلیغاتی که در ویدئو‌های شما قرار می‌گیرد، به شما پول داده می‌شود، اما به‌طور عرف، به‌ازای هر ۱۰۰۰ مخاطب برای هر ویدئو، یوتیوب به شما سه دلار پرداخت می‌کند.

معروف‌ترین‌های یوتیوب در خطر

یوتیوبر‌های مشهور دنیا، اما با اضافه‌شدن کریس رونالدو به این پلتفرم، حالا احساس خطر می‌کنند. هرچند آنها دنبال‌کننده‌های خود را پیدا و بعد از مدت کوتاهی تثبیت کردند، اما این احتمال نیز وجود دارد که رونالدو بتواند علاقه‌مندی افرادی که در این پلتفرم عضو هستند را به سمت مطالب خودش سوق دهد. اما بد نیست نگاهی بیاندازیم به مشهورترین یوتیوبر‌های دنیا و درآمد تقریبی‌شان را نیز بررسی کنیم. مشهورترین و البته پرمخاطب‌ترین یوتیوبر دنیا کسی نیست جز «جیمی بیست» که اهل آمریکاست. او با تولید ویدئو‌های جذاب و پرچالش، توانست مخاطبان بسیاری را در دنیا جذب کند.

او در حال حاضر ۳۳۰ میلیون دنبال‌کننده در یوتیوب دارد و به‌طور میانگین هر ویدئوی او بین ۲۵۰ تا ۳۸۰ میلیون view می‌خورد که آماری شگفت‌انگیز در این عرصه محسوب می‌شود. او به جنگل، کوه‌ها و موقعیت‌های خطرناک می‌رود و تولید محتوا می‌کند. جیمی یکی از معروف‌ترین‌های یوتیوب می‌باشد که از ۱۲ سال پیش فعالیت خود را شروع کرده است. جیمی از نظر سابسکرایب با بقیه یوتیوبر‌ها فاصله شدیداً زیادی دارد.

جیمی اهل آمریکاست و ماهانه به‌طور میانگین ۱۳ میلیون دلار فقط بابت تولید محتوا از یوتیوب درآمد دارد. دومین یوتیوبر مشهور و پرمخاطب دنیا، اما باورنکردنی است، چراکه او فقط ۱۰ سال دارد و فعالیت یوتیوبی خود را از سن دو سالگی با کمک پدر و مادرش آغاز کرده است. او «لایک ناستیا» نام دارد که اهل کشور آمریکاست و از روزمرگی‌های خود، مدرسه رفتن، انجام تکالیف خود و سرگرمی‌هایش ویدئو درست می‌کند.

او در حال حاضر ۱۱۹ میلیون دنبال‌کننده در یوتیوب دارد و درآمد تقریبی او در سن ۱۰ سالگی و صرفاً از طریق این پلتفرم، ماهانه ۵ میلیون دلار است. سومین فرد لیست ما کسی نیست جز جناب «فلیکس» که بزرگترین یوتیوبر کشور ژاپن به‌حساب می‌آید که بالای ۱۱۱ میلیون سابسکرایب دارد و در ۱۴ سال فعالیت توانسته است به این تعداد سابسکرایب برسد. فلیکس ۳۴ساله از قدیمی‌ترین یوتیوبر‌های دنیاست که حتی فعالیت خود را از جیمی هم زودتر آغاز کرده است.

او از اولین گیمر‌های دنیاست که درواقع مخاطبان این عرصه اعتماد بسیاری به تحلیل‌های او دارند. درآمد فلیکس ۳۴ ساله به‌طور ماهانه ۱۴۰ هزار دلار است. نفر چهارم این لیست، کانال «دود پرفکت» است. یک کانال تشکیل‌یافته از گروهی جوان که در دانشگاه هم‌اتاقی بودند و تصمیم به تاسیس کانال یوتیوب گرفتند که در عرصه ورزش فعالیت داشته باشند. این گروه فعال ۶۲ میلیون دنبال‌کننده دارند که درآمد ماهانه‌شان فقط از یوتیوب، به ماهی ۴۰۰ هزار دلار می‌رسد.

چرا کریس رونالدو یوتیوب را انتخاب کرد؟

جهش کریس در کسب درآمد

اوایل خردادماه امسال بود که رسانه اقتصادی سرشناس آمریکایی، جزئیات جالبی در مورد درآمد عجیب کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی النصر شاغل در لیگ عربستان را منتشر کرد. براساس فهرستی که مجله فوربس همین آخر هفته منتشر کرده، رونالدو در ۱۲‌ماه گذشته، ۲۶۰میلیون دلار درآمد داشته که ۲۰۰ میلیون آن از باشگاه النصر عربستان بوده و ۶۰ میلیون دیگر، درآمد‌های خارج از زمین بوده است. این چهارمین‌بار است که رونالدو در صدر این فهرست قرار می‌گیرد. معمولاً نام او در هر مقایسه و رقابتی با لیونل مسی، ستاره آرژانتینی همراه است، اما این‌بار بین او و رونالدو، جان رام، گلف‌باز قرار دارد.

درآمد سالانه او ۲۱۸میلیون دلار بوده است. مسی با درآمد ۱۳۵میلیون دلار، در رده سوم قرار دارد. فوربس در گزارش خود آورده که بیش از نیمی از درآمد مسی، مربوط به فعالیت‌های خارج از زمین بوده است. حالا رونالدو با عضویت در یوتیوب قصد دارد، مرد شماره یک این عرصه شبکه‌های اجتماعی نیز لقب بگیرد که اگر این اتفاق رخ دهد، او فقط و فقط از یوتیوب می‌تواند ماهانه بیش از ۲۰ میلیون دلار و سالی ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. درواقع درآمد خارج از فوتبال او فقط سالی ۷۰ میلیون دلار است که می‌تواند آن را ضربدر سه کند.

منبع: هم میهن

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون