پنجشنبه‌ جذاب سیما با پخش همزمان ۳ فیلم جدید؛ این سه فیلم را از دست ندهید

پنجشنبه‌ جذاب سیما با پخش همزمان ۳ فیلم جدید؛ این سه فیلم را از دست ندهید
پخش ۶ فیلم جدید در آخر هفته، موجب شده است تا کنداکتور شبکه‌های تلویزیونی در بامداد جمعه، شاهد پخش همزمان سه فیلم جدید باشد.
کد خبر: ۳۱۶۰۲
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳

پخش ۶ فیلم جدید در آخر هفته، موجب شده است تا کنداکتور شبکه‌های تلویزیونی در بامداد جمعه، شاهد پخش همزمان سه فیلم جدید باشد.

به گزارش ایسنا، فهرست فیلم‌های آخر هفته سیما که برای پخش از ۱۱ شبکه اعلام شده، شامل ۳۳ فیلم است که ۱۰ عنوان آن ایرانی و ۲۳ عنوان دیگر خارجی‌اند. از جمله آثار شاخص این فهرست می‌توان به «شهر بتنی»، «پدر» و «فداکار» و از جمله فیلمسازان شاخص آن می‌توان به ویم وندرس، تیم برتون و گیرمو دل‌تورو اشاره کرد.

سهم سینمای هند از فیلم‌های این آخر هفته قابل توجه به نظر می‌رسد، چراکه چهار فیلم هندی و یک فیلم انگلیسی با هنرپیشه‌های هندی را شامل می‌شود.

در این فهرست، تله‌فیلم «مانده از آسمان» اثر محمدرضا آهنج نیز به چشم می‌خورد که جمعه ساعت ۰۲:۴۰ بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. نکته جالب در این فیلم محصول ۱۳۹۰، گریم امیر آقایی یکی از بازیگران اصلی اثر است که او را در ۳۶ سالگی، ایفاگر نقش مردی سن‌وسال‌دار کرده است. «مانده از آسمان» به سفارش سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج ساخته شده است.

در فیلم مشهورتر «تیرباران» نیز که جمعه ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه افق خواهد رفت، مجید مجیدی کارگردان شناخته شده سینمای ایران به عنوان بازیگر اصلی، نقش شهید سیدعلی اندرزگو مبارز انقلابی را ایفا می‌کند. مجیدی در آن زمان بیشتر به بازیگری می‌پرداخت و هنوز موفق به ساخت اولین فیلم بلند سینمایی‌اش نشده بود.

شبکه‌های سیما در یک اتفاق کم‌سابقه، در این آخر هفته ۶ فیلم را برای نخستین بار روی آنتن می‌برند. شمار فراوان این فیلم‌ها در این آخر هفته، باعث شده تا بامداد جمعه به طور همزمان ۳ فیلم جدید روی آنتن شبکه‌های یک، دو و نمایش باشد. در عین حال در معرفی رسمی فیلم‌ها، هشت اثر به عنوان فیلم‌های جدید معرفی شده که از میان آن‌ها «شهر بتنی» و «اتهام» پیشتر پخش شده و جدید به شمار نمی‌آید.

جشنواره فیلم‌های جدید این آخر هفته سیما را یک اثر جشنواره‌ای از ویم وندرس سینماگر شاخص آلمانی افتتاح می‌کند که پنجشنبه ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. این فیلم که سال گذشته در جشنواره فیلم کن نیز حضور داشت، در نهایت به عنوان نماینده ژاپن در اسکار ۲۰۲۴، نامزد جایزه بهترین فیلم بین‌المللی هم شد، ولی قافیه را به «منطقه مورد نظر» باخت.

نکته جالب درباره این فیلم، به کوجی یاکوشو بازیگر نقش اصلی آن برمی‌گردد که پیش از این در آثار مشهوری مثل «خاطرات یک گیشا» و «بابل» هم حضور داشته. این هنرپیشه کهنه‌کار که برای همین فیلم؛ جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن ۲۰۲۳ را برد، در جهان سینما بیش از هرچیز با فیلم ژاپنی «مارماهی» محصول ۱۹۹۷ شناخته می‌شود؛ فیلمی که در آن سال به طور مشترک با «طعم گیلاس» عباس کیارستمی برنده جایزه نخل طلا هم شد. در آن زمان کوجی یاکوشو در غیاب کارگردان فیلم، برای دریافت جایزه روی صحنه جشنواره کن رفت و همراه با عباس کیارستمی، جایزه را گرفت.

«محبوس در قفس» دومین عنوان جدید این آخر هفته، فیلمی به کارگردانی لئوناردو دی‌کوستانزو است که برای پخش در پنجشنبه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش برنامه‌ریزی شده. این اثر که در جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد، سال ۲۰۲۲ در جوایز دیوید دی‌دوناتلو (موسوم به اسکار ایتالیا) دو جایزه از جمله تندیس بهترین فیلمنامه سال را دریافت کرد.

پنجشنبه‌ جذاب سیما با پخش همزمان ۳ فیلم جدید؛ این سه فیلم را از دست ندهید

پنجشنبه‌ شب ۳۰ دقیقه بعد از این فیلم، «سرزمین اجدادی» روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. این فیلم انتقادی محصول سینمای مستقل آمریکا که در جشنواره «جامعه سرخ» (متعلق به بومیان آمریکا) جایزه هم گرفته، توسط جاش تیکل و ربکا هارل تیکل زوج کارگردان آمریکایی ساخته شده است. نکته جالب فیلم «سرزمین اجدادی» آن است که ماریل همینگوی، نوه ارنست همینگوی رمان‌نویس مشهور آمریکایی در آن بازی می‌کند.

«خطرناک» به کارگردانی دیوید هکل به عنوان چهارمین فیلم جدید این آخر هفته، جمعه ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه سه سیما پخش می‌شود. اسکات ایستوود فرزند سینماگر سرشناس آمریکایی کلینت ایستوود، هنرپیشه نقش اصلی این فیلم است که از قضا به خاطر بازی ضعیف در این نقش، مورد انتقاد قرار گرفت.

فیلم «خطرناک» با وجودی که هدف نقدهای منفی زیادی شد و حتی در دو رشته، در جوایز «تمشک طلایی» مختص بدترین آثار هالیوود نامزد شد، ولی در سرویس‌های استریم مثل نتفلیکس و آمازون پرایم در فهرست پربیننده‌های چند کشور قرار گرفت و پس از استقبال ویژه تماشاگران، مقرر شد قسمت دوم آن نیز ساخته شود!

پنجمین فیلم جدید این آخر هفته، «سرقت» به کارگردانی سوراج وارما از محصولات ۲۰۲۳ سینمای مالایی‌زبان هند است که جمعه ساعت ۱۳:۳۰ به آنتن شبکه تهران می‌رسد. این فیلم بر اساس رویداد واقعی بزرگترین سرقت استان کرالای هند ساخته شده که در آخرین روز سال ۲۰۰۷ رخ داد و دزدان با حفر تونلی زیر بانک، توانستند ۸۰ کیلو طلا و ۵ میلیون روپیه پول به سرقت ببرند. جالب آن که رییس دزدان بعدها اعتراف کرد که این سرقت را با الهام از فیلم هندی «موج» محصول ۲۰۰۴ با بازی آبیشک باچان انجام داده‌اند!

آخرین فیلم جدید این آخر هفته که قرار است جمعه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن برود، فیلمی آلمانی به نام «یک عمر زندگی» اثر هانس اشتاینبیشلر است؛ اثری بر اساس یک رمان پرفروش آلمانی به همین نام که بیشتر یک محصول جشنواره‌ای به شمار می‌آید و در جشنواره‌های مختلف سینمایی نیز تحسین شده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون