حمله تند کیهان به عباس عبدی؛ دون کیشوت متوهم!

حمله تند کیهان به عباس عبدی؛ دون کیشوت متوهم!
روزنامه کیهان با اشاره به اینکه شما – اصلاح طلبان - با لیست توسعه گرا در همین انتخابات مجلس شرکت کردید و باختید (نقل به مضون)، به عباس عبدی کنایه زده و نوشته: دولت آقای پزشکیان حداقلی‌ترین دولت در میان همه دولت‌هاست پس کنایه‌هایی نزنید که قبل از همه گریبان خودتان را گرفته.
کد خبر: ۳۱۵۹۱
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶

روزنامه کیهان از این سخن عباس عبدی که به رای ۳ درصدی نمی‌توان ادای مدرس و مصدق را در مجس درآورد، خوشش نیامده و عصبانی است! عبدی این موضوع را در واکنش به رویکرد برخی تندرو‌های مجلس مثل امیرحسین ثابتی و رسایی بیان کرده بود؛ «کیهان» نیز در قامت مدافع آنان وارد شده، به عبدی و روزنامه «اعتماد» تاخته است.

این روزنامه اصولگرا نوشته: «مثل دون‌کیشوت متوهم به نماینده منتقد وزیر خارجه پیشنهادی حمله‌ور شده است! انگار که مامور است و معذور؛ مثل اشرار اجاره‌ای که بهشان پول می‌دهند و می‌گویند برو فلان شخص را بزن، بی‌آنکه حتی او را بشناسی یا به سخنانش گوش بدهی.»
پاسخ کیهان به سه درصدی بودن رای طیف تندرو مجلس، اما این است که «نمایندگان مجلس در همان سازوکار نظارت استصوابی انتخاب می‌شوند که رئیس‌جمهور. نمی‌شود یک طرف را (با مطامع جناحی یا اغراض مبتذل‌تر) تا عرش بالا برد و طرف دیگر را به‌زعم کودکانه خود مورد استهزا قرار داد. این استهزای خود نویسنده است. با ادبیات خود افراطیون مدعی اصلاحات، دولت آقای پزشکیان حداقلی‌ترین دولت در میان همه دولت‌هاست و البته به اعتبار روی کار آمدن در روال قانونی محترم است؛ بنابراین در پوشش حمایت از دولت، کنایه‌هایی نزنند که قبل از همه گریبان خودشان را می‌گیرد.»

این روزنامه در ادامه با اشاره به اینکه «اغلب نمایندگان منتقد اصلا ارتباطی به جبهه پایداری ندارند» نوشته: «حمایت صنفی یا سیاسی افراد بیرون مجلس از وزیران پیشنهادی، مشکلات مربوط به سوءسابقه را برطرف نمی‌کند».

کیهان که گویا از اشاره عبدی به حداقلی بودن این مجلس و رای نمایندگان آن خیلی ناراحت شده، در پایان دوباره به این موضوع اشاره کرده و نوشته: «روزنامه اعتماد هم، دو روز قبل از این انتخابات، تیتر اول خود را به عنوان «نه به تندروی/ معرفی نامزد‌های توسعه‌گرا» اختصاص داد که شامل فهرست ۱۶۵ نامزد مورد حمایت بود. از سوی دیگر برادر صاحب امتیاز روزنامه اعتماد، جزو فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران بود و در گود رقابت در کنار آقای علی مطهری، خانم داداندیش (همسر آقای واعظی وزیر و رئیس دفتر روحانی) و چند وزیر و استاندار مدعیان اعتدال و اصلاحات حضور داشتند. اما آقای محبوب حضرتی برادر مدیر روزنامه اعتماد در این انتخابات ۱۸۶۶۵ رأی کسب کرد و نفر نود و نهم شود. مطهری نفر اول آن فهرست هم با ۱۰۳۵۱۲ رأی، نفر شصت‌وچهارم شد.»

کیهان در پایان بار دیگر خود عبدی را هدف گرفته نوشته: «محکوم پرونده «فروش اطلاعات به بیگانگان» کمترین صداقت و وفاداری به پزشکیان ندارد، همان‌گونه که با روحانی و خاتمی و هاشمی نداشت. او همان کسی است که در دوره اصلاحات، همزمان با سرنگونی فواره رادیکالیسم، خواستار عبور از خاتمی و خروج از حاکمیت (بخوانید خروج علیه حاکمیت) شد و در اواخر دولت روحانی، به گروهی پیوست که برای فضاسازی علیه نظام، به روحانی فشار می‌آوردند تا استعفا دهد. 

چرا؟ چون دولت ترامپ تابستان و پاییز ۱۳۹۸، پروژه بی‌ثبات‌سازی لبنان و عراق و ایران را برای مهار پیروزی‌های جبهه مقاومت به اجرا گذاشته بود. مزدوران غرب در عراق، با راه‌اندازی آشوب خیابانی، دولت عادل عبدالمهدی را سرنگون کردند و در لبنان، متحدان سعد حریری، او را مجبور کردند استفا کند. در ایران، ماموریت فشار برای استعفای رئیس دولت و بی‌ثبات‌سازی کشور، بر عهده پایورانی مثل نویسنده روزنامه اعتماد بود. آیا از چنین فرد بی‌اراده‌ای توقع می‌رود که بررسی صلاحیت وزیران در مجلس را محترم شمارد؟»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون