قطعی برق در اصفهان موجب محبوس شدن ۱۴۵ نفر در آسانسور شد

قطعی برق در اصفهان موجب محبوس شدن ۱۴۵ نفر در آسانسور شد
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: قطعی برق بدون اطلاع قبلی و خارج از برنامه در هفته گذشته موجب محبوس شدن ۱۴۵ نفر در آسانسور در اصفهان شد.
کد خبر: ۳۰۹۵۲
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱

دبیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: قطعی برق بدون اطلاع قبلی و خارج از برنامه در هفته گذشته موجب محبوس شدن ۱۴۵ نفر در آسانسور در اصفهان شد.

منصور شیشه فروش افزود: این قطعی برق در بخش‌های مصرف خانگی و تجاری باعث بروز مشکلات و ایجاد خساراتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی استان اصفهان شد.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۱۹۴ نفر در حوادث قطعی برق توسط آتش نشانی اصفهان در یک هفته اخیر، خاطرنشان کرد: ایجاد اختلال ترافیکی در چهارراه ها، آسیب به وسایل الکترونیکی و برقی و خسارت به واحد‌های تجاری، کشاورزان و شهرک‌های صنعتی از دیگر پیامد‌های قطع برق خارج از برنامه مصوب ابلاغی بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: در صورت تداوم شرایط ناترازی انرژی و به‌منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه، لازم است پیش از اعمال قطعی برق ناشی از فیدر‌های سریع القطع و رله فرکانسی، برنامه‌ریزی لازم توسط شرکت توانیر و وزارت نیرو با تنظیم جدول و ابلاغ به مشترکان برق صورت گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف برق، تعویض لامپ‌های کم مصرف به جای پرمصرف، انجام تعمیر سالیانه کولر‌های آبی و نصب سایه‌بان و تعمیر کولر‌های گازی در اداره‌ها ضروری است.

شیشه‌فروش ادامه داد: استفاده از نور طبیعی در روز، جایگزینی پروژکتور‌های قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ ال‌ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدررفت انرژی با نصب درزگیر و عایق‌های پنجره‌ها در اداره‌ها، اصناف و بخش خانگی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند.

شیشه فروش همچنین گفت: با توجه به شرایطی مانند تضعیف الگوی گرم تابستان، پیش بینی می‌شود به‌تدریج شاهد کاهش دمای هوا باشیم، اما همچنان شرایط وزش تندباد‌های محلی، کاهش کیفیت هوا و میدان دید به علت خیزش کانون‌های گرد و غبار از شرق و شمال استان تا اواسط هفته ادامه دارد.

منبع: ایرنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون