رونمایی گوگل از گوشی جدید پیکسل و ساعت هوشمند

رونمایی گوگل از گوشی جدید پیکسل و ساعت هوشمند
ویژگی «من را اضافه کن» که در پیکسل۹ معرفی خواهد شد، به کاربر امکان می‌دهد، عکسی از یک گروه بگیرد و سپس خود عکاس را هم به تصویر اضافه کند
کد خبر: ۳۰۸۸۲
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹

گوشی‌های پیکسل گوگل تا کنون در بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار حرف زیادی برای گفتن داشته‌اند. این بار شرکت گوگل در مراسم رونمایی سالانه سخت‌افزار‌های گوگل با نام «ساخته گوگل ۲۰۲۴» (Made by Google ۲۰۲۴)، مجموعه‌ای جدید از گوشی‌های پیکسل، ساعت‌های هوشمند و ایربادهایش را معرفی کرد.

به نظر می‌رسد که این محصولات جدید، در مقایسه با نمونه‌های قبلی، به‌مراتب هوشمند‌ترند. به گزارش اسکای‌نیوز، با آنکه تغییرات چشمگیری در گوشی‌ها، هوش مصنوعی و ایرباد‌های جدید پیکسل اعمال شده، اما ظاهرا ویژگی‌ای در ساعت هوشمند پیکسل، که برای نجات جان افراد طراحی شده است، از دیگر نوآوری‌ها برجسته‌تر و هوشمندانه‌تر است.

ساعت هوشمند پیکسل با قابلیت جدید «تشخیص فقدان نبض»، با استفاده از هوش مصنوعی، قادر است زمانی که نبض کاربر قطع می‌شود آن را تشخیص دهد. اگر نبض شناسایی نشود حسگر‌های بیشتری فعال می‌شوند تا بررسی کنند آیا حرکت یا نبضی قابل تشخیص است یا نه. اگر هیچ موردی پیدا، ساعت می‌کوشد با کاربر تماس بگیرد، سپس هشدار صوتی و شمارش معکوس ۲۰ ثانیه‌ای فعال می‌شود.

اگر کاربر به هیچ‌کدام از این مراحل پاسخ ندهد، تماس خودکار با خدمات اورژانس برقرار می‌شود و مکان و علائم حیاتی کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود. به گفته گوگل، این نخستین بار است که در یک ساعت هوشمند از این فن‌اوری استفاده می‌شود. گوگل می‌گوید این ویژگی با همکاری متخصصان قلب، مدیران بهداشت و درمان و کارکنان بخش اورژانس طراحی شده و برای استفاده در بریتانیا، اتریش، دانمارک، فرانسه، ایرلند، هلند، نروژ، سوئد و سوئیس مجاز شناخته شده است.

افزون بر این، گوگل در کنار سری پیکسل ۹ و ساعت هوشمند پیکسل واچ۳، نسل جدید ایرباد به نام پیکسل بادز پرو۲ را نیز عرضه کرده است. این محصول جدید، با گذشت دوسال پس از معرفی مدل نخست و با طراحی جدید عرضه می‌شود. به گفته برایان راکوفسکی معاون مدیر محصول پیکسل در مراسم رونمایی، «این بزرگ‌ترین به‌روزرسانی خانواده پیکسل است.»

پیکسل۹، پیکسل۹ پرو، پیکسل۹ پرو اکس‌ال، و پیکسل۹ فولد، به کمک تراشه «گوگل تنسور جی۴» در مقایسه با نسل‌های قبلی قدرتمند‌ترند. این تراشه به دستگاه‌ها کمک می‌کند تا با ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی جمنای گوگل سازگاری داشته باشند و امنیت بیشتری برای کاربران فراهم کند.

ویژگی «من را اضافه کن» (Add Me) که در پیکسل۹ معرفی خواهد شد، به کاربر امکان می‌دهد، عکسی از یک گروه بگیرد و سپس خود عکاس را هم به تصویر اضافه کند. این گوشی قادر است هر دو عکس را با هم ترکیب کند. با تلفیق این ویژگی با قابلیت «بست تیک» (Best Take) کاربران می‌توانند عکس‌ها را به شکلی با هم ترکیب کنند تا همه حاضران در بهترین حالتشان باشند.

پیکسل۹ پرو اکنون در دو اندازه و حافظه مختلف عرضه می‌شود و از قرار معلوم عکس‌ها و ویدیو‌های بهتری می‌گیرد.

این مدل همچنین برای اولین بار می‌تواند از «سوپر رز زوم» (Super Res Zoom) برای ویدیو‌ها استفاده کند و درست مثل سری گلکسی اس۲۰ سامسونگ، فیلم‌ها را با کیفیت ۸کِی ضبط کند. افزون بر این، گوشی پیکسل فولد یعنی گوشی تاشونده گوگل نیز به‌روزرسانی شده و نمایشگرش روشن‌تر و دوربین‌هایش بهتر شده‌اند.

کاربران همواره به دنبال عمر طولانی‌تر و بهبودیافته‌تر باتری‌اند و گوگل در این زمینه نیز نوآوری‌هایی داشته است. رویای مهندسان گوگل این است که سیستم‌هایی طراحی کنند که در آنها باتری گوشی و ساعت هوشمند یک هفته دوام بیاورد. البته پیکسل۹ پرو جدید از این لحاظ عملکرد خیلی خوبی دارد و می‌تواند در حالت «اکستریم باتری سیور» (Extreme Battery Saver) تا ۱۰۰ ساعت دوام بیاورد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جمنای در این گوشی‌ها این است که می‌تواند یادداشت‌ها را خلاصه و تصویر‌ها را ویرایش کند. گوگل می‌گوید: «حتی می‌توانید عکسی بگیرید و از جمنای بخواهید به شما پاسخ دهد. مثلا می‌توانید از او بپرسید چگونه می‌توان گیاهی را که در کنار پنجره خانه‌تان در حال خشک شدن است نجات داد.»

به گفته گوگل، این سری از گوشی‌ها همچنین طی هفت سال آینده به‌روزرسانی‌ها و پشتیبانی‌های جدیدی خواهند داشت که به این معنی است که افراد می‌توانند گوشی‌هایشان را برای مدتی طولانی‌تر نگه دارند.

در این مراسم همچنین از فناوری جدید پیکسل بادز پرو۲ نیز رونمایی شد. این سیستم می‌تواند صدای صحبت کردن شما را تشخیص دهد. پیکسل بادز پرو۲، ایرباد‌های پیشرفته گوگل، کوچک‌تر و قوی‌تر از پیش‌اند و قابلیتشان در حذف نویز‌ها ارتقا پیدا کرده است. آنها همچنین برای تشخیص زمانی که شما شروع به صحبت می‌کنید از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، به طوری که تا وقتی مکالمه شما به پایان برسد، موسیقی خودکار متوقف و حذف صدای اضافی (Noise) غیرفعال می‌شود.

منبع: ایندیپندنت

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون