یک قلاده «تایگون» در باغ وحش مشهد تلف شد

یک قلاده «تایگون» در باغ وحش مشهد تلف شد
یک قلاده «تایگون» ماده (گربه‌سان حاصل جفت‌گیری شیر و ببر) با سن نزدیک به ۱۷ سال و نیم در باغ وحش مشهد تلف شد.
کد خبر: ۳۰۵۰۹
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹

یک قلاده «تایگون» ماده (گربه‌سان حاصل جفت‌گیری شیر و ببر) با سن نزدیک به ۱۷ سال و نیم در باغ وحش مشهد تلف شد.

 از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی در روز سه شنبه، در بیانیه مشترک با دامپزشکی استان اعلام شد: بر اساس اطلاعات رسیده، یک قلاده تایگون ماده با سن حدودی هفده و نیم سال، به دلیل بروز بی اشتهایی و لاغری نسبی در ۲۷ تیرماه امسال تحت بیهوشی و انجام معاینات و آزمایش‌های لازم قرار گرفت.

بر این اساس، این تایگون به دنبال یک هفته درمان حمایتی در تاریخ پنجم مردادماه جاری در مجموعه تلف شد.

طبق تحقیقات در آزمایشات اولیه حین بیهوشی، بیماری حیوان با احتمال بالا «لنفوم» تشخیص داده شد که این تشخیص با تایید آزمایشگاهی نمونه‌های اخذ شده از لاشه حیوان مبنی بر ابتلا حیوان به سرطان لنفوم به قطعیت رسید.

طبق این بیانیه در راستای آگاهی رسانی به مردم و به ویژه علاقه‌مندان به حوزه حیات وحش و محیط زیست، علت تلف شدن این حیوان، سن بسیار بالا در کنار ماهیت بیماری لنفوم که پیش آگهی درمان و بهبودی بسیار ضعیفی دارد، اعلام می‌شود.

تایگون ایرانی (Tiglon) یکی از انواع گربه سانان وحشی است که از نژاد شیر و ببر به وجود آمده است و از آمیزش و جفت‌گیری ببر نر و شیر ماده زاده می‌شود.

پشت گوش‌هایی کمی سپید رنگ، تنی با رنگی میانهٔ شیر و ببر و چهره‌ای با لکه‌هایی، چون پدر، از ویژگی‌های این گربه‌سان بزرگ‌تن است. تازش بردن به طعمه از پشت سر که از ویژگی‌های ببر است، میراثی است که از پدر خود دریافت کرده است، صدای غرش آن نیز همانند غرش ببر است.

باغ وحش مشهد سال ۱۳۳۹ در محدوده خواجه ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ وحش وکیل آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل آباد مستقر شد.

این مکان به عنوان بزرگترین باغ وحش ایران دارای بیشترین گونه‌های جانوری است که از آن جمله می‌توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانداران دیگر اشاره کرد.

منبع: ایرنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون