زهرا بهروزآذر کیست و چرا پزشکیان او را برای معاونت زنان انتخاب کرد؟

زهرا بهروزآذر کیست و چرا پزشکیان او را برای معاونت زنان انتخاب کرد؟
مراسم تودیع و معارفه معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور دیروز برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۴۸۰
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

زی‌سان: پزشکیان روز شنبه همچنین زهرا بهروزآذر را به معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد. بهروزآذر متولد ۱۳۶۰ و فعال سیاسی اصلاح‌طلب است. او در دوره شهرداری پیروز حناچی در شهر تهران، مدیرکل امور بانوان بود. خانم بهروزآذر در انتخابات شورا‌های شهر ۱۴۰۰ در فهرست اصلاح‌طلبان برای عضویت در شورای شهر تهران قرار داشت، اما رای نیاورد.

خبرگزاری مهر در مورد فعالیت‌های پیشین او نوشته است: «تجربه کار در نهاد‌های مدنی حوزه زنان را دارد و و پژوهش‌گر حوزه کارآفرینی اجتماعی است و در این حوزه تالیفات و پژوهش‌های مختلفی را انجام داده است».

پیش‌تر خانم بهروز‌آذر در مورد عدم مشارکت زنان در مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر به سایت خبرآنلاین گفته بود: «خیلی مواقع زنان متوجه می‌شوند، حقوق اولیه آنها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. برخورد‌هایی که در این مدت با زنان شده، آنها را رنج داده و ناراحت هستند. آنها این دلخوری خودشان را با نیامدن پای صندوق‌های رای نشان دادند».

او همچنین گفته بود: «تلاش می‌کنیم به این گروه از جامعه بگوییم که ما صدای شما را شنیدیم؛ درک می‌کنیم؛ می‌فهمیم؛ به آنها حق می‌دهیم و با آنها همدلیم».

تا امروز انسیه خزعلی عهده‌دار معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور بود که در دوره مدیریتش، انتقاد‌های پرشماری به عملکرد او از طرف فعالان حقوق زنان مطرح می‌شد. او چندی پیش در گفت‌وگویی بازگشت دوباره گشت ارشاد و نوع برخورد آنها با دختران را مرتبط با سلوک و راه و روش وزیر کشور دانست. او گفته که «وزیر کشور و زیرمجموعه‌اش هستند که می‌توانند درباره نوع روش‌ها تصمیم‌گیری کنند. یعنی سلوکی که زیرمجموعه می‌تواند در این زمینه داشته باشد با دستور وزیر کشور مشخص می‌شود».

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: