با نگاهی به انگشتانتان، این سرطان را زودتر تشخیص دهید

با نگاهی به انگشتانتان، این سرطان را زودتر تشخیص دهید
اگر شما نمی‌توانید از میان دو انگشت خود یک مثلث ببینید، ممکن است این نشانه‌ای از تجمع مایعات اطراف ریه‌ها باشد که به عنوان علامتی هشداردهنده برای سرطان ریه شناخته می‌شود.
کد خبر: ۳۰۳۵۶
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

زی‌سان: اگر شما نمی‌توانید از میان دو انگشت خود یک مثلث ببینید، ممکن است این نشانه‌ای از تجمع مایعات اطراف ریه‌ها باشد که به عنوان علامتی هشداردهنده برای سرطان ریه شناخته می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این روش تشخیصی طی روز‌های اخیر به سوژه رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده و به عنوان ابزاری برای تشخیص زودهنگام این بیماری استفاده می‌شود.

ناخن‌چماقی زمانی رخ می‌دهد که بافت‌های نرم در انتهای انگشتان متورم شده و شکل ناخن‌ها تغییر می‌کند. مکانیسم‌های دقیق آن هنوز نامشخص است، اما کارشناسان معتقدند که این مشکل ممکن است به دلیل تولید بیش از حد فاکتور رشد آندوتلیال عروقی (VEGF) باشد، پروتئینی که به عروق خونی دستور رشد می‌دهد.

با نگاهی به انگشتانتان، این سرطان را زودتر تشخیص دهید

این مسئله منجر به افزایش جریان خون به نواحی‌ای مانند انگشتان می‌شود و همچنین تجمع مایعات در سراسر بدن که به آن ادم و التهاب گفته می‌شود، رخ می‌دهد.

تصور می‌شود که چماقی شدن ناخن‌ها در بیماران مبتلا به سرطان ریه غیر کوچک سلولی ءکه شایع‌ترین نوع سرطان ریه استء بیشتر مشاهده می‌شود و در ۳۵ درصد بیماران گزارش شده است. در مقابل، تنها یک نفر از هر ۲۰ بیمار مبتلا به سرطان ریه سلول کوچک از تعجر انگشتان رنج می‌برد.

با این حال، عدم مشاهده مثلث بین دو انگشت به طور قطعی به معنای ابتلا به سرطان نیست. تعجر انگشتان همچنین در شرایطی مانند بیماری سلیاک، کولیت اولسراتیو و مشکلات تیروئیدی نیز مشاهده شده است.

دکتر دنیل سوگای، متخصص پوست در سیاتل، اظهار داشت که این تست را توصیه می‌کند و به ویژه در مورد سرطان ریه در بیمارانی که از تعجر انگشتان رنج می‌برند، نگران است.

اشلی فاسالو که در سی سالگی سرطان ریه مرحله چهارم در او تشخیص داده شد، گفت که چماقی شدن ناخن‌ها یکی از نشانه‌های بیماری او بود، اگرچه او تا زمانی که در بیمارستان بستری نشده بود، از این تست آگاهی نداشت.

tags # سرطان
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون