خطر در کمین است؛ لب به هندوانه قرمز نزنید!

خطر در کمین است؛ لب به هندوانه قرمز نزنید!
متخصصان توصیه می‌کنند: حتی اگر مشکلی خاص ندارید، بهتر است هندوانه را به مقدار معتدل مصرف کنید تا از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.
کد خبر: ۳۰۳۴۰
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

زی‌سان: یکی از پرطرفدارترین میوه‌ها در گرمای تابستان، هندوانه است که شیرینی و قرمز بودن آن، معیاری مهم در خرید آن به شمار می‌رود، اما وجود برخی از بیماری‌ها باعث می‌شود تا دوست‌داران این میوه در خوردن آن منع یا محدود شوند.

متخصصان طی مطالعه‌ای دریافتند افرادی که از نوعی بیماری مزمن دستگاه گوارش رنج می‌برند و یا با دیابت و نارسایی کلیه دست و پنجه نرم می‌کنند، از خوردن هندوانه قرمز حدالامکان پرهیز کنند.

مصرف هندوانه قرمز بخاطر قند طبیعی بالای موجود در آن، می‌تواند باعث افزایش ناگهانی قند خون در افراد دیابتی شود. برای کنترل سطح قند خون، این افراد باید از مصرف زیاد هندوانه خودداری کنند و در صورت نیاز، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنند.

افراد مبتلا به مشکلات کلیوی بخاطر پتاسیم زیادی که در هندوانه وجود دارد باید از خوردن آن پرهیز کنند. علیرغم اینکه پتاسیم برای سلامت قلب و عضلات مفید است، مصرف زیاد آن برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند، مشکل‌ساز شود. کلیه‌های آسیب‌دیده قادر به پردازش و دفع پتاسیم اضافی نیستند، که ممکن است به مشکلات جدی منجر شود.

همچنین مصرف زیاد هندوانه می‌تواند برای برخی افراد با مشکلات معده و گوارش همراه باشد. این میوه دارای فیبر بالاست و ممکن است در بعضی افراد باعث نفخ، اسهال یا درد‌های شکمی شود.

افرادی که به فروکتوز حساسیت دارند سمت خوردن هندوانه نروند. فروکتوز، نوعی قند طبیعی است که در مقادیر فراوانی از آن در هندوانه وجود دارد. افرادی که به فروکتوز حساسیت دارند، ممکن است با مصرف هندوانه دچار علائم ناخوشایند مانند دل‌درد، نفخ یا گاز شوند.

متخصصان توصیه می‌کنند: حتی اگر مشکلی خاص ندارید، بهتر است هندوانه را به مقدار معتدل مصرف کنید تا از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

شناخت مشکلات و محدودیت‌های مربوط به سلامت فردی می‌تواند به شما کمک کند تا بدون اینکه به سلامتی خود آسیب برسانید، از این میوه لذت ببرید.

tags # بیماری
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون