علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟

علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟
فهرست وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان به مجلس برای اخذ رای اعتماد اعلام شد که بر اساس آن رئیس جمهور، «علیرضا کاظمی» را به عنوان هجدهمین وزیر آموزش و پرورش معرفی کرده است.
کد خبر: ۳۰۲۳۱
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰

فهرست وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان به مجلس برای اخذ رای اعتماد اعلام شد که بر اساس آن رئیس جمهور، «علیرضا کاظمی» را به عنوان هجدهمین وزیر آموزش و پرورش معرفی کرده است.

علیرضا کاظمی که قائم مقامی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری را عهده‌دار است در شهریور ۱۴۰۰ پس از استعفای محسن حاجی‌میرزایی، وزیر وقت، سه ماهی (از ۴ شهریور تا ۷ آذر سال ۱۴۰۰) عنوان سرپرستی وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم را تا زمان انتخاب وزیر جدید بر عهده داشت.

وی همچنین معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معاونت آموزش متوسطه این وزارتخانه، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارتخانه و مدیرکلی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود دارد.

علیرضا کاظمی که تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است، ۴ شهریور سال ۱۴۰۰ توسط شهید رئیسی، رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا ۸ آذر سال ۱۴۰۰ یعنی تا زمان معارفه رضا مراد صحرائی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، این سمت را عهده‌دار بود.

وی که متولد ۱۳۴۴ مشهد است در مراسم معارفه صحرائی به عنوان وزیر آموزش و پرورش (۸ آذر ۱۴۰۰) گفته بود: «در دوره‌ای سخت و دشوار مسئولیت آموزش و پرورش را قبول کردم و «بازگشایی ایمن، آرام و تدریجی»؛ «پیگیری مطالبات فرهنگیان» و «ارائه برنامه ۶۰ روزه» سه استراتژی مهم در دوران سرپرستی‌ام بود. نگاه ما در این دوران سخت این بود که آموزش و پرورش را با رویکردی آرام، مدیریت کنیم تا از این دوران دشوار گذرکنیم، لذا حوزه‌های مختلف را وارد تلاطم‌های مدیریتی نکردیم و بدون ورود به حوزه تغییرات سیاسی کار را در استان‌ها با آرامش پیگیری کردیم.»

وی که معتقد است بر اساس آموزه‌های قرآنی، «مسئولیت» ابتلا و امتحانی بیش نیست گفته بود: «بنابراین اگر مسئولیت را یکی از مصادیق برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر بدانیم، در کنار نوع نگاهی که افراد به مسئولیت‌ها دارند و می‌توانند مسئولیت را سرشار از نعمت‌های الهی بدانند، باید به مسئله امتحانی بودن مسئولیت خود نیز توجه جدی داشته باشد.»

هجدهمین وزیر آموزش و پرورش در حالی بر کرسی این وزارتخانه خواهد نشست که وزارت آموزش و پرورش با بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته به عنوان بزرگترین وزارتخانه کشور همواره با چالش‌هایی از جمله تامین نیروی انسانی، تامین بودجه سالیانه، پاداش پایان خدمت بازنشستگان، فضا‌های آموزشی و ... همراه بوده است.

این وزارتخانه در بیش از چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی پذیرای ۱۷ وزیر بوده که هر یک برنامه‌ها و اهدافی برای دستگاه تعلیم و تربیت داشته‌اند و اکنون قرار است ۱۸ امین وزیر بر کرسی وزرات بنشیند.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون