ربیعی، حضرتی و صالحی امیری چه پست‌هایی در دولت پزشکیان خواهند گرفت؟

ربیعی، حضرتی و صالحی امیری چه پست‌هایی در دولت پزشکیان خواهند گرفت؟
روزنامه اعتماد خبر داد که علی ربیعی قرار است به عنوان رییس انجمن مطالعات فرهنگی فعالیت کند.
کد خبر: ۲۹۵۱۹
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

روزنامه اعتماد خبر داد که علی ربیعی قرار است به عنوان رییس انجمن مطالعات فرهنگی فعالیت کند.در بخش‌هایی از گزارش روزنامه اعتماد آمده است.

معمولا در غیاب احزاب، روسای جمهور منتخب از نزدیکان و همراهان خود برای معرفی کابینه بهره می‌برند. رییس‌جمهور منتخب و یاران نزدیک او، اما این‌بار با تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های ویژه‌ای تلاش کردند تا نقیصه دموکراسی و حاصل دموکراسی ناقص را در این خصوص جبران کنند. در واقع ذی‌نفعان و نخبگان هر حوزه حتی اقوام و اقلیت‌ها فراخوانده شدند تا نفرات مطلوب و متخصص را معرفی کنند. اما اگر قرار باشد چند چهره اصلی و ویژه در کمپین انتخاباتی مسعود پزشکیان معرفی شوند، بدون تردید نام‌هایی، چون «محمدجواد ظریف»، «علی طیب‌نیا»، «الیاس حضرتی»، «علی ربیعی»، «صالحی‌امیری» و البته «شهیندخت مولاوردی» در راس این نام‌ها قرار می‌گیرند.

از میان این افراد، حکم محمدجواد ظریف در شمایل معاون راهبردی رییس‌جمهوری صادر شده و علی طیب‌نیا نیز به عنوان مشاور عالی دولت انجام وظیفه خواهد کرد. پیگیری‌ها، اما نشان می‌دهد، از این جمع، علی ربیعی ترجیح داده تا خارج از گود رسمی کابینه کمک‌رسان دولت باشد، یافته‌های «اعتماد» نشان می‌دهد، ربیعی قرار است به عنوان رییس انجمن مطالعات فرهنگی و نماینده انجمن‌های علمی در ngo‌های مدنی فعالیت کند. ضمن اینکه الیاس حضرتی هم به‌رغم همه تقاضا‌هایی که برای حضور او در کابینه مطرح بوده به دنبال شکل‌دهی به شاکله‌های مشورتی تخصصی و رسانه‌ای برای مساعدت به دولت است.

تنها نام صالحی‌امیری است که حول و حوش برخی وزارتخانه‌ها شنیده می‌شود که با توجه به رویکرد مجلس اصولگرا به این چهره از همین امروز می‌توان پیش‌بینی کرد که پوزیشن صالحی‌امیری در کابینه چهاردهم هم نهایتا حول محور یکی از معاونت‌های رییس جمهوری قرار گیرد. آنچه از بطن این داده‌های اطلاعاتی بیرون می‌آید، آن است که اکثریت ژنرال‌های دولت نه در بطن کابینه، بلکه در شمایل‌های مشاورتی و حمایتی به پزشکیان کمک خواهند کرد. این رویکرد چند معنا را به ذهن متبادر می‌کند

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون