واکنش‌های گسترده به کامنت علی کریمی درباره انفجار‌های تروریستی کرمان

شهدای کرمان و جنجال جدیدی که علی کریمی به پا کرد

شهدای کرمان و جنجال جدیدی که علی کریمی به پا کرد
واکنش عجیب علی کریمی فوتبالیست سابق کشورمان به انفجار‌های تروریستی هفته گذشته در کرمان، واکنش‌های بسیار گسترده اقشار مختلف را به همراه داشته است. 
کد خبر: ۲۹۴۵
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

واکنش علی‌کریمی، فوتبالیست سابق تیم ملی به انفجار‌های تروریستی در کرمان، این روز‌ها جنجال‌سازی‌ای کم‌سابقه و گسترده‌ را به همراه داشته است. طیف گسترده‌ای از چهره‌های فرهنگی، ورزشی و سینمایی نوشته این بازیکن سابق ملی‌پوش واکنش نشان داده‌اند. 

به گزارش «زی‌سان»، روز چهارشنبه (۱۳ دی) در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، انفجار‌هایی تروریستی رخ داد که منجر به شهادت ۸۹ نفر از جمله ۱۵ کودک شد. این حادثه ناگوار، در سطح جامعه با واکنش بسیار گسترده ایرانیان در فضای مجازی و رسانه‌ها همراه شد. شهروندان ایرانی با متاثر شدن و ناراحتی از این رخداد تلخ، با خانواده‌های داغدار ابراز همدردی کرده و به کل ایران تسلیت گفتند. 

با وجود طیف گسترده واکنش‌های حاکی از ناراحتی و نگرانی هموطنانمان، علی کریمی که خیرا مقیم خارج شده در شبکه اجتماعی ایکس پیامی عجیب را منتشر کرد و نوشت: «برای غذای نذری و شربت بری، ولی انتقام سخت نصیبت بشه...» این پیام کریمی کافی بود تا انتقاد‌های مختلفی به سوی او سرازیر شود. حتی برخی از رسانه‌ها بلافاصله موضع‌گیری کریمی در یک دهه قبل یعنی در سال ۹۳ را در ارتباط با موضوع جنایات اسرائیل در غزه منتشر کردند و از تغییر عمیق این ملی‌پوش سابق تعجب کردند. 

علی کریمی و حادثه تروریستی کرمان

واکنش گسترده بازیگران سینما و تلویزیون به توئیت کریمی

بسیاری از بازیگران سینما و تلویزیون موضع‌گیری علی‌کریمی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند. در ادامه به مهم‌ترین واکنش هنزمندان و بازیگران سینما و تلویزیون پرداخته می‌شود. 

نیوشا ضیغمی

انتقاد تند نیوشا ضیغمی از علی کریمی

نیوشا ضیغمی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران توانا در واکنش به حمله تروریستی در کرمان و شهادت ده‌ها نفر از هموطنانمان گفت: این‌گونه اقدامات تروریستی در هر جای جهان محکوم است و چنین کشتارهایی، کثیف‌ترین و ظالمانه‌ترین نگاهی است که می‌توان به انسانیت و بشریت داشت. وی افزود: من هیچوقت نمی‌توانم در برابر کشته شدن انسان‌های بی‌گناه خوشحالی کنم. حتی اگر اندیشه‌ام متفاوت باشد. این بازیگر خطاب به علی کریمی خاطرنشان کرد: یعنی تو فکر میکنی، چون کسی شبیه تو نیست پس باید بمیرد؟! در یک جامعه سالم باید تفاوت نگاه‌ها و اندیشه‌ها را بپذیریم و مردم با یکدیگر تعامل کنند، نه اینکه یکدیگر را حذف کنند.

انتقاد مهران غفوریان از علی کریمی

انتقاد تند مهران غفوریان از علی کریمی

مهران غفوریان بازیگر سینما و تلویزیون در پی جنایت تروریستی کرمان به باشگاه خبرنگاران توانا در واکنش به کامنت علی کریمی گفت: هرکسی که از کشته شدن مردم بی‌دفاع، بی‌گناه و مظلوم خوشحال شود، با آن کسی که مرتکب این جنایت شده است، هیچ تفاوتی ندارد. کسی هم که بمب گذاری کرده، از منفجر شدن آن بمب و کشتار آن مردم خوشحال شده است. 

غفوریان خطاب به علی کریمی گفت: من شخصاً با گرایش سیاسی و عقاید او کاری ندارم؛ اما این یک مسئله انسانی است. اصلاً او مخالف جمهوری اسلامی است، اما این افراد مردم بی‌گناه هستند. کسی را که از کشتار انسان‌های بی‌گناه ابراز شادی می‌کند، باید در تیمارستان و به دور از دیگر بیماران روانی بستری کرد.

محیا دهقانی

واکنش محیا دهقانی به علی کریمی

محیا دهقانی بازیگر سینما و تلویزیون نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران توانا در انتقاد از پست علی کریمی در ایکس گفت: کسانی که از ریخته شدن خون‌های پاک، خوشحالی می‌کنند، دیگر بشر نیستند و حتی حیف که کلمه حیوان برای آن‌ها به کار برده شود. چطور می‌توانند درباره خون پاک مردمی که با آن عشق و آن نگاه به کرمان رفتند و این اتفاق برایشان افتاده، اینگونه صحبت کنند؟! وی اظهارات اخیر کریمی را تاریکی و شیطان صفتی محض دانست و تصریح کرد: علی کریمی دیگر نمی‌تواند برای جوانان تعیین‌تکلیف کند، اتفاقا خوشحال هستم که این آدم خوشحالی خود را اینگونه بروز داده است تا جوانان ما چنین افرادی را سرمشق خودشان قرار ندهند. این وداع آخر این فرد از لحاظ فکری است.

انتقاد شدیداللحن زهرا سعیدی از علی کریمی

همچنین، زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، گفت: این مساله اصلا قابل درک نیست که چگونه می‌شود در مقابل کشتار مردم بی‌گناه، عده‌ای خوشحالی کنند. حمله‌ای که در کرمان صورت گرفت، یک جنایت بود. خداوند باعث و بانی و عاملان این حادثه تروریستی را لعنت کند.

حمله تند علیرام نورایی به علی کریمی

علیرام نورایی در صفحه‌اش نوشت: «متاسفم برای موجودات کثیفی که از خبر مرگ هموطنان‌شان خوشحال می‌شوند. شما کثیف‌ترین و منحوس‌ترین مخلوقات خداوند هستید.»

کارگردان سریال ضد

انتقاد شدیداللحن کارگردان ضد به علی کریمی

در سطحی دیگر، امیر عباس ربیعی کارگردان فیلم سینمایی ضد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران توانا در واکنش به جنایت تروریستی کرمان گفت: آن فردی که اقدام به ترور می‌کند قطعا در راه رسیدن به اهدافش به ذلت و ضعف رسیده و مثل غریقی است که به هر خس وخاشاکی دست می‌برد تا نجات پیدا کند، اما این تلاشی ابتر است.

انتقاد مژده خنجری از علی کریمی

مژده خنجری مجری تلویزیون نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران توانا به کامنت علی کریمی در ایکس واکنش نشان داد و گفت: هرکسی که از کشته شدن مردم مظلوم که بخشی از آن‌ها زن و کودک بودند بخواهد خوشحالی کند، قاعدتا باید به انسانیت او شک کرد؛ حالا هر کسی با هر گرایش و تفکری که می‌خواهد باشد. شهدای این جنایت تروریستی، مردم و خانواده‌هایی مظلوم و بی‌گناه بودند. 

واکنش فرزین محدث به علی کریمی

فرزین محدث بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران توانا با بیان اینکه هرکس از شهادت هموطن من احساس خوشحالی کند، هموطن من نیست، خاطرنشان کرد: ما با هر نگاه، هر سلیقه و هر گرایشی، در نقاطی مشترک هستیم و در این نقاط با کسی شوخی نداریم.

انتقاد خاله نرگش از علی کریمی

انتقاد تند خاله نرگس از علی کریمی

آزاده‌آل‌ایوب (خاله نرگس) خطاب به علی کریمی نوشت: «خون غاصبان جنایتکار در رگ توست. کودکان را هم کشتند، تو شاد شدی.»

واکنش رامین راستاد به علی کریمی

رامین راستاد هم در صفحۀ خود نوشت: «حملۀ تروریستی بی‌هیچ قیدوشرطی محکوم است. اگر غیر از این فکرکنیم وای به حال انسانیت.»

واکنش فوتبالیست‌ها به توئیت کریمی

علاوه بر بازیگران فوتبالیست‌ها نیز به کامنت علی کریمی در ایکس واکنش نشان دادند. علی سامره، پیشکسوت و سرپرست باشگاه استقلال در واکنش به توییت توهین‌آمیز علی کریمی درباره شهدای حادثه تروریستی نوشت: «باورم نمی‌شود یک انسان تا این حد وقیح و بی‌رحم و بی‌شرف باشد.» «تلخ‌تر از این غم، لجن پراکنی افراد به اصطلاح اسطوره‌ای است که در این ساعات با نمک پاشیدن روی زخم مردم داغدیده، برای دشمنان خوش‌رقصی می‌کنند.»

واکنش علی سامره به علی کریمی

سیدمحمد حسینی بازیکن تراکتور نیزدر واکنش به توییت علی کریمی در استوری خود نوشت: «کاش هنوز ذره‌ای شرافت برایت باقی مانده باشد آقای کریمی. هیچ شرافتمندی از مرگ هموطنش خوشحال نمیشه هرچند از لحاظ سیاسی به نفعش باشد.»

واکنش جامعه سیاسی و اهالی رسانه به کامنت علی کریمی درباره حادثه تروریستی کرمان

علاوه بر چهره‌های ورزشی و سیاسی، برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌‎ای نیز به کامنت کریمی در شبکه اجتماعی ایکس واکنش نشان دادند. احمد زیدآبادی در یادداشتی تحت عنوان «من و آمندلی و علی کریمی!»، در روزنامه اعتماد با کنایه به کریمی نوشت: حیف نبود این همه دانش، فرهنگ، ادب و تمدن را با خودت به غرب بردی؟

انتقاد محمد قوچانی از علی کریمی

همچنین، در واکنشی دیگر، محمد قوچانی فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب به توئیت توهین‌آمیز علی کریمی نوشت: «این سقوط انسانیت است که در سوگ هم‌میهنت کنار قاتل باشی»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون