معروف‌ترین سلفی المپیک: آشتی دو کره

معروف‌ترین سلفی المپیک: آشتی دو کره
سلفی بازیکنان تیم تنیس روی میز کره جنوبی با ورزشکاران کره شمالی موردتوجه بسیاری قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۹۰۰۶
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

کسی در دنیا نیست که از تنش سیاسی جدی بین کره جنوبی و کره شمالی بی‌خبر باشد. شاید همین موضوع باعث شد که یک تصویر غیرمنتظره از المپیک ۲۰۲۴ پاریس تا این حد مورد توجه علاقه‌مندان به این رقابت‌ها قرار بگیرد.

یک سلفی مشترک از بازیکنان تنیس روی میز دو کشور کره جنوبی و کره شمالی از ساعاتی پیش در سراسر دنیا دست به دست می‎‌شود و به یکی از پربازدیدترین تصاویر از شروع مسابقات المپیک پاریس تبدیل شده است، تصویری که حالا به عنوان نمادی از اتحادی فراتر از مرز‌های دشمنی دو کشور شناخته می‌شود.

معروف‌ترین سلفی المپیک: آشتی دو کره

پس از اینکه کره جنوبی موفق شد مدال برنز تیمی ترکیبی در رشته تنیس روی میز را به دست آورد، بازیکنان این تیم در کنار چین که مدال طلا را به دست آورده و کره شمالی که دوم شده بود در کنار هم قرار گرفتند تا عکسی به یادگار بگیرند. لیم جونگهون از کره جنوبی در همان لحظه عکسی با گوشی همراهش گرفت که حالا بسیار معروف شده است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که روابط سیاسی بین دو کره در حال حاضر بسیار پرتنش دنبال می‌شود. کین جونگ اون، رهبر کره شمالی، در ماه ژانویه سال جاری میلادی مدعی شده بود که کره جنوبی دشمن اصلی این کشور است و تمام روابط اقتصادی با آنها را در ماه فوریه قطع کرد.

مدال نقره‌ای که در این مسابقات برای کره شمالی به دست آمد، اولین مدال المپیکی این کشور پس از سال ۲۰۱۶ بود. کره شمالی در المپیک ۲۰۲۱ توکیو به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا شرکت نکرد. گزارشگر اهل کره جنوبی در توصیف این سلفی گفت: «این روحیه حقیقی المپیک است.»

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون