مرتضی فنونی زاده:

آقای بیرانوند بگو خدا برکت تا به ما هم بچسبد!

آقای بیرانوند بگو خدا برکت تا به ما هم بچسبد!
در حاشیه تمرین پیشکسوتان تیم پرسپولیس، مرتضی فنونی زاده پیشکسوت این تیم از رفتن علیرضا بیرانوند به تراکتور، تا انتقال رامین رضاییان به استقلال گفت.
کد خبر: ۲۸۹۱۳
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم پرسپولیس با حضور در تمرین پیشکسوتان این تیم مقابل دوربین خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات آنها پاسخ داد.

نظرتان را راجع به اردوی تیم پرسپولیس همراه آقای گاریدو به کشور ترکیه می‌فرمایید؟

تیم پرسپولیس با توجه به اینکه قرار بود به هلند برود و به دلیل نقص در کمبود بازیکن منتفی شد، اما برای بازیکنان، هلند خیلی بهتر است تا ترکیه، البته ترکیه هم بد نیست. ما یک زمانی نه اردو داشتیم نه چیز دیگری ولی جام‌ها را درو می‌کردیم، هم ما و هم تیم استقلال....

اما خوشبختانه الان یک موضوعی پیش آمده که بازیکنان بتوانند ده دوازده روزی به رادو بروند و کار‌های بدنسازی و تاکتیکی و تکنیکی را زیر نظر گاریدو انجام دهند.

وضعیت باشگاه را بفرمایید و بازیکنانی که جذب شده اند و بازیکنانی که جذب نشده اند و البته فکر می‌کنم پرسپولیس درون دروازه مشکل دارد.

سه چهار نفر از ما جدا شدند و من از آن‌ها تشکر می‌کنم، البته آن‌هایی هم که می‌خواهند جذب شوند می‌توانند از امید‌های ما باشند. من فکر میکنم آقای گاریدو به پایه‌ها توجه کند. امید‌های ما بسیار با استعداد هستند و گاریدو می‌تواند از وجود آن‌ها استفاده کند.

ولی خوب دو سه بازیکن جذب شده اند که دو تای آن‌ها بازیکنان خودمان بودند. هم احمدزاده و هم سیامک نعمتی که از بازیکنان خوب ما بود. 

خرید‌های ما بالای ۳۰ سال دارند که البته گفته بودند یک ساله قرارداد ببندند ولی خوب تصحیح کردند. الان فوتبالیست‌های قابل می‌توانند تا ۳۵ سالگی هم بازی کنند. الان هم گمانه زنی است که بازیکن خارجی بخرند و من شنیدم گوهری را هم ترکیه نبردند.

بله، آقای گوهری و عبدی را ترکیه نبردند.

مهدی که به دلیل مسائل مالی به مشکل خورد ولی مثل اینکه همان حرفی که به دروازه بانمان زدم به عبدی هم باید بزنم، آقای عبدی شما در امید‌های پرسپولیس بودی، بنا به خلاقیت خودت و زمانی که من در جوانان پرسپولیس بودم به حمید مطهری گفتم عبدی بازیکن خوبی است و حیف است و ایشان و طاهرخانی را به بزرگسالان بردیم، خوشبختانه برانکو هم هر دو را برداشت. طاهرخانی که خیبر بازی می‌کند امیدوارم موفق باشد ولی آقای عبدی شما که در پرسپولیس حداقل ۲۰ میلیارد دریافتی داری و می‌گویی تشخیص مبلغ دریافتی با خودت است همین که پیراهن پرسپولیس را تنت می‌کنی خدایت را شکر کن. بقیه هم همین فکر را باید بکنند.

مثلا وقتی فرجی خانه خود را شش هفت میلیارد فروخته و اینجا ۳۰، ۴۰ میلیارد گرفته مگر بد است؟ کدام سرمایه گذاری بهتر از این است؟ با توجه به انتقادات فرجی و با توجه به هم پست بودن فرجی با من اعتقاد دارم این بازیکن بسیار خوبی است. من معتقدم آقای گاریدو و مربی گلر‌ها باید گوهری را نگه می‌داشتند.

یعنی اردوی ترکیه را حتما باید می‌رفتند؟

بله، لیگ هفده هجده روز دیگر شروع می‌شود، ما گلر می‌خواهیم، امیر رضا رفیعی فوق العاده گلر خوبی است و در بازی با آلومینیوم بدشانسی آورد و ما در پنالتی باختیم، هم ایشان و هم گوهری باید به ترکیه می‌رفتند.

من یک خواهش از درویش دارم با توجه به اینکه فصل نزدیک است و همه فکر‌ها معطوف به سپاهان و تراکتور است و با توجه به اینکه پرسپولیس ۸۰، ۷۰ درصد شاکله خود را حفظ کرده است آقای درویش فقط باید فکرش را معطوف به لیگ نخبگان آسیا بکند.

مثلا اگر در آسیا با النصر عربستان بیفتیم و اگر گوهری و رفیعی با رونالدو برخورد کنند تمرکزشان از بین می‌رود.

من از آقای درویش تقاضا دارم گلر تیم ملی ازبکستان را جذب کند و ازبک‌ها دو نفر می‌شوند و در کنار هم راحت خواهند بود. دروازه بان ۵۰ درصد تیم است، من یک زمانی می‌گفتم بیرانوند ۵۰در صد تیم است و اگر ایشان نبود ما ششم هم نمی‌شدیم و الان هم رفته تراکتور برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

ولی اینکه درباره پیشکسوتان نظر داده و مخصوصا درباره سلطان علی پروین صحبت کرده است، علی پروین خط قرمز ماست، بنابراین طوری نشود که من بگویم رفتی تراکتور، پولت را گرفتی، دروازه بانی ات را بکن.

فوتبال یک روز تمام می‌شود، آقای سلطانی ۱۰ سال، قلیچ ۱۲ سال در تیم ما بودند. همه آنها الان در پیشکسوتان هستند ولی اگر روزی بخواهی برگردی هم پیشکسوتان با شما کاری ندارند هم هواداران از شما ناراحتند با توجه به اینکه فصل گذشته شما ۶۰ درصد تیم ما بودی.

من می‌گویم ناصر محمدخانی، چنگیز، علیدوستی، فتح آبادی و محمد آحمدزاده، هر کدام از این‌ها جلوی بیرانوند بازی می‌کردند بیرانوند از هر کدام از این‌ها ۲ گل می‌خورد.

الان که پول گرفتی و بازی می‌کنی یک کلمه بگو خدا برکت دهد تا به ما هم بچسبد.

صحبتی هم درباره انتقال رامین رضاییان به تیم استقلال بکنید.

سالی که استقلال با مجیدی قهرمان شد من با مهدی فنونی زاده به تلویزیون رفتم و ترکیب منتخب فصل را چیدیم و من رامین را در ترکیب گذاشتم، چون در پرسپولیس بود و آقا مهدی، صادق محرمی را گذاشت، ولی اینکه از این خانواده بخواهی بروی یک خانواده دیگر می‌شوی خدابیامرز علی انصاریان...

انصاریان همیشه می‌گفت من بزرگترین اشتباه زندگیم رفتن به تیم استقلال بود. چون رقیب سنتی ماست و من امیدوارم هر دو تیم خوب باشند تا تیم ملی ما خوب باشد.

اواخر دهه شصت ما قهرمان جام در جام باشگاه‌های آسیا شدیم و تیم استقلال قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد، نتیجه اش قهرمانی تیم ملی در پکن بود. امیدوارم رضاییان موفق باشد ولی هر جایی می‌رفت در دل هواداران جا داشت به جز استقلال...

نمی‌گویم استقلال تیم بدی است ولی هواداران ما مشکلی با سپاهان یا تراکتور رفتن ندارند. بازی پرسپولیس و سپاهان یادم است به استادیوم رفتم و همه از رضاییان تعریف می‌کردند. برای کسانی که از تیم جدا شده اند آرزوی موفقیت می‌کنم ولی مطمئن باشند جام برای پرسپولیس و استقلال است.

منبع: خبرورزشی

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون