روش شستن قارچ برای از بین بردن کپک و باکتری چیست؟

روش شستن قارچ برای از بین بردن کپک و باکتری چیست؟
قارچ یکی از مواد غذایی پُرکاربرد در آشپزی است و به عنوان ماده اولیه در بسیاری از غذا‌ها از پاستا گرفته تا برخی سوپ‌ها استفاده می‌شود. قارچ را به هر شیوه که تهیه کنید، به دلیل این که در محیط تاریک و مرطوب رشد می‌کند، ممکن است حاوی انواع باکتری یا کپک باشد. پس مهم است که قبل از استفاده آن را تمیز بشویید. در ادامه روش شستن قارچ را بخوانید.
کد خبر: ۲۸۷۹۲
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

زی‌سان: قارچ یکی از مواد غذایی بسیار مفید با پروتئین بالا است و می‌توان از آن در بیشتر غذا‌ها استفاده کرد و از فواید این ماده غذایی مفید برای سلامتی بهره‌مند شد، اما یکی از دغدغه‌هایی که هنگام استفاده از قارچ با آن مواجه می‌شویم، این است که چگونه قارچ را بشوییم تا تمیز شود و مصرف آن برای سلامتی ضرری نداشته باشد. در این مطلب روش شستن قارچ را بخوانید تا از این پس بدون نگرانی از بابت تمیزی، از قارچ استفاده کنید.

چرا باید قارچ را خوب شست؟

به گزارش زی‌سان، صرف نظر از این که چگونه قارچ را تهیه می‌کنید، همیشه باید آن را به خوبی بشویید؛ زیرا از آن جایی که قارچ‌ها در محیط‌های مرطوب رشد می‌کنند، احتمال این که حاوی باکتری‌های مضر، حشره یا کپک باشند، زیاد است. پس برای از بین بردن آلودگی‌های احتمالی، بهتر است قبل از پخت‌و‌پز، قارچ را تمیز بشویید.

طرز شستن قارچ

سرآشپز‌ها معتقدند که قارچ‌ها مانند اسفنج هستند و، چون حدود ۹۰ درصدشان از آب است، اگر آنها را بشویید، آب بیشتری جذب می‌کنند و هنگام پختن، خیس و بی‌طعم می‌شوند. اما راه‌هایی وجود دارد که قارچ را تمیز بشویید و تأثیری در طعم آن ایجاد نکند. در ادامه برخی از روش‌های شستن قارچ را می‌خوانید.

شستن قارچ با آرد

به گزارش زی‌سان، می‌توان گفت این روش، یکی از بهترین روش‌های شستن قارچ است که علاوه بر تمیز کردن قارچ، رنگ آن را نیز سفید می‌کند. برای شستن قارچ با آرد، به ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید و نصف قاشق چای‌خوری نمک احتیاج دارید.
درون ظرفی آرد سفید، سرکه سفید و نمک را با هم مخلوط کنید سپس کمی آب سرد به مخلوط اضافه کنید و به هم بزنید. قارچ‌ها را درون ظرف حاوی آرد بریزید و چندین بار آنها را هم بزنید. اجازه دهید حدود ۳ دقیقه قارچ‌ها در این ترکیب بمانند سپس آنها را با آب سرد بشویید.

پیشنهاد: (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!

روش شستن قارچ برای از بین بردن کپک و باکتری چیست؟

شستن قارچ با جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده معجزه‌گر برای تمیزی در آشپزخانه است که علاوه بر بی‌ضرر بودن، همه چیز، از وسایل خانه و آشپزخانه تا میوه و سبزیجات را تمیز و ضد‌عفونی می‌کند.
به گزارش زی‌سان، برای شستن قارچ با جوش شیرین، به مقداری جوش شیرین و کمی سرکه سفید احتیاچ دارید. درون یک ظرف مقداری جوش شیرین بریزید و کمی سرکه سفید و آب سرد به آن اضافه و مخلوط کنید سپس قارچ‌ها را درون ظرف حاوی جوش شیرین بریزید و کمی هم بزنید. حدود ۳ دقیقه صبر کنید سپس قارچ‌ها را با آب سرد بشویید.

شستن قارچ با آب و نمک

ساده‌ترین روش شستن قارچ، شستن آن با محلول آب و نمک است. برای این کار کمی نمک درون یک ظرف بریزید و به آن مقداری آب سرد اضافه کنید. محتویات درون ظرف را به هم بزنید تا آب و نمک مخلوط شوند سپس قارچ‌ها درون ظرف حاوی آب و نمک بریزید و هم بزنید. حدود ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید سپس قارچ‌ها را با آب سرد بشویید.

شستن قارچ با مایع ظرفشویی ضرر دارد؟

برخی افراد فکر می‍کنند، اگر میوه و سبزیجات را با مایع ظرفشویی بشویند، میوه و سبزیجات تمیزتر می‌شوند. اما این طرز فکر کاملاً اشتباه است!
استفاده از مایع ظرفشویی برای شستن قارچ یا هرگونه میوه و سبزیجات دیگر ممنوع است و در نهایت باعث مسمویت و ابتلا به سرطان می‌شود.

پیشنهاد: میوه‌ها و سبزیجات را خیلی ساده با این مواد طبیعی ضدعفونی کنید!

سخن پایانی

در این مطلب چند روش مطمئن و بی‌ضرر شستن قارچ را آموختید. در پایان نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که همیشه سعی کنید قارچ تازه و بدون لکه و خال‌زدگی تهیه کنید تا هم از بابت سالم بودن آن مطمئن باشید و هم مدت طولانی‌تری بتوانید آن را در یخچال نگهداری کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون