سیاره قابل سکونت نزدیک زمین کشف شد!

سیاره قابل سکونت نزدیک زمین کشف شد!
تلسکوپ وب نشان داد که این سیاره تنها شش برابر سنگین‌تر از زمین است، پر از آب است و تقریباً ۲۰ درصد حجم آن صخره‌ای است.
کد خبر: ۲۸۱۲۰
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷

 تلسکوپ جیمز وب از نزدیک به سیاره‌ای که تنها ۴۸ سال نوری از زمین فاصله دارد، نگاه کرد. یعنی در آینده‌ای نسبتاً نزدیک پرواز به آنجا واقع بینانه خواهد بود. در ابتدا تصور می‌شد این سیاره یکی از اقمار سیاره نپتون است ولی تصاویر دقیق‌تر حاکی از وجود آب و زندگی در این سیاره است.

وب نشان داد که این سیاره تنها شش برابر سنگین‌تر از زمین است، پر از آب است و تقریباً ۲۰ درصد حجم آن صخره‌ای است و می‌تواند به عنوان محل سکونت باشد. این سیاره نور کافی از ستاره خود دارد و گفته می‌شود می‌تواند زمین شماره دو باشد.

بر اساس دو مطالعه منتشر شده در روز پنجشنبه در مجله Astrophysical Letters و Monthly، این سیاره فراخورشیدی که Gliese ۱۲ b نام دارد، به دور یک ستاره کوتوله قرمز سرد واقع در صورت فلکی حوت می‌چرخد ​​و حدود ۲۷ درصد اندازه خورشید ما و ۶۰ درصد دمای آن است. اطلاعیه‌های انجمن سلطنتی نجوم.

از آنجایی که ستاره آن بسیار کوچکتر از خورشید است، Gliese ۱۲ b همچنان در منطقه قابل سکونت قرار می‌گیرد - فاصله ایده آلی از ستاره‌ای که می‌تواند آب مایع وجود داشته باشد - حتی اگر هر ۱۲.۸ روز یک بار به مدار خود کامل شود.

ماسایوکی کوزوهارا، استادیار پروژه در مرکز اختربیولوژی در دانشگاه توکیو و یکی از رهبران یکی از تیم‌های تحقیقاتی با آکیهیکو فوکوی، گفت: ما نزدیک‌ترین مکان معتدل و به اندازه زمین را پیدا کرده‌ایم که تا به امروز کشف شده است.

tags # زمین ، فضا
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون