کره‌جنوبی و انتقاد از سیاستمداری که زنان را مقصر دانست

افزایش خودکشی مردان به خاطر زنان!

افزایش خودکشی مردان به خاطر زنان!
اگر مردان با ورود بیشتر زنان به جامعه احساس اضطراب می‌کنند، ما باید به سوی جامعه‌ای حرکت کنیم که از نقش‌های جنسیتی سنتی که مردان باید نان‌آور خانواده باشند یا زنان باید فقط از کودکان مراقبت کنند، جدا شود
کد خبر: ۲۷۰۲۲
|
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

زی‌سان: یک سیاستمدار کره جنوبی به دلیل اظهارات بی‌اساسی که افزایش خودکشی مردان را به «جامعه تحت تسلط زنان» مرتبط می‌داند، تحت فشار قرار گرفته است.

کیم کی‌ــ‌دوک، عضو شورای شهر سئول، گزارشی منتشر کرد که می‌گوید افزایش مشارکت اجتماعی زنان و نقش مسلط آنها در جامعه با افزایش موارد خودکشی مردان مرتبط است.

بر اساس گزارش کیم در وب‌سایت شورای کلان‌شهر سئول، مشارکت زنان سبب کمبود نیروی کار مرد شده و پیدا کردن شریک ازدواج برای مردان را هم دشوار کرده است.

او در مقاله استدلال کرد: «بر خلاف گذشته که پدرسالاری و ایدئولوژی مردسالارانه در کره رایج بود، از سال ۲۰۲۳، این وضعیت به جامعه‌ای تحت تسلط زنان تغییر کرده است که در آن، زنان حدود پنج درصد بیشتر از مردان‌اند.»

او افزود: «برای غلبه بر پدیده گسترش سلطه زنان، در کوتاه مدت لازم است که آگاهی از برابری جنسیتی بهبود یابد تا مردان و زنان بتوانند از حقوق و فرصت‌های برابر برخوردار شوند و مشکل کمبود نیروی کار (که به نظر می‌رسد به معنای کمبود شغل باشد) با افزایش مشارکت اجتماعی مردان حل شود.»

این گزارش به داده‌های مربوط به اقدام به خودکشی از روی پل‌های رودخانه هان در شش سال گذشته اشاره کرد. موارد اقدام به خودکشی از ۴۳۰ مورد در سال ۲۰۱۸ به یک هزار و ۳۵ مورد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و داده‌ها نشان داده که درصد مردانی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، از ۶۷ درصد به ۷۷ درصد رسیده است.

اظهارات این عضو شورا هدف انتقاد قرار گرفت و بسیاری از این نظر‌ها را بی‌اساس و برای زنان، خطرناک دانسته‌اند.

پروفسور جانگ سوک‌ــ‌رانگ، از کالج پرستاری صلیب سرخ دانشگاه چونگ‌ــ‌آنگ، به وب‌سایت خبری هانکیوره گفت که نرخ خودکشی مردان، صرف‌نظر از مشارکت اجتماعی زنان، همواره بالا بوده است.

لی مین‌ــ‌آه، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه چونگ‌ــ‌آنگ، به این رسانه گفت که راه‌حل در «غلبه بر جامعه تحت تسلط زنان» نیست، بلکه در جدا شدن از نقش‌های جنسیتی پدرسالارانه است.

«اگر مردان با ورود بیشتر زنان به جامعه احساس اضطراب می‌کنند، ما باید به سوی جامعه‌ای حرکت کنیم که از نقش‌های جنسیتی سنتی که مردان باید نان‌آور خانواده باشند یا زنان باید فقط از کودکان مراقبت کنند، جدا شود.»

کیم به هانکیوره گفت: «من این را بر اساس دیدگاه‌های شخصی‌ام نوشتم و علل نرخ خودکشی مردان را استنباط کردم.»

نرخ خودکشی در کره جنوبی در میان اعضای ثروتمند سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اوئی‌سی‌دی (OECD)، بالاترین و دو برابر میانگین نرخ خودکشی [بین اعضای]سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است. در سال ۲۰۲۲، این کشور ۲۵.۲ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر را ثبت کرد.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید، با شماره تلفن‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳، در افغانستان ۱۲۰ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون