فینال یورو ۲۰۲۴ را کدام داور سوت می‌زند؟

فینال یورو ۲۰۲۴ را کدام داور سوت می‌زند؟
فرانسوا لوتکسیه، داور فرانسوی، بازی حساس یکشنبه شب انگلیس-اسپانیا در فینال یورو ۲۰۲۴ را سوت خواهد زد.
کد خبر: ۲۶۹۴۹
|
۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

یوفا نام داوری که فینال جام ملت‌های اروپا بین اسپانیا و انگلیس را سوت خواهد زد، اعلام کرد. 

او فرانسوا لوتکسیه، داور فرانسوی ۳۵ ساله است که بعد از حذف تیم ملی کشورش در نیمه نهایی یورو توانست به مهمترین قضاوت دوران حرفه‌ای خودش دست یابد.

 او از سال ۲۰۱۷ داور بین‌المللی است و تاکنون ۶۵ بازی رسمی یوفا را در دوران حرفه‌ای خود قضاوت کرده است. در مسابقات یورو ۲۰۲۴ او پیش از این بازی‌های اسپانیا-گرجستان، دانمارک-صربستان و کرواسی-آلبانی را سوت زده بود و در بازی افتتاحیه بین آلمان و اسکاتلند در مونیخ به عنوان داور چهارم کار کرد.

فصل گذشته، لوتکسیه قضاوت ۱۰ بازی بین‌المللی را بر عهده گرفت و داور چهارم فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۴ بین بروسیا دورتموند و مادرید در ومبلی بود. او همچنین داور سوپرجام یوفا ۲۰۲۳ بین سیتی و سویا بود.

یکی از مهمترین بازی‌هایی که لوتکسیه در فصل گذشته لیگ قهرمانان سوت زد، بازی رفت رئال مادرید-سیتی در یک چهارم نهایی بود که بازی در برنابئو ۳-۳ مساوی به اتمام رسید.

 اولین قضاوت او در لیگ فرانسه در سال ۲۰۱۶ در بازی مون پلیه و کان بود. بعداً در سال ۲۰۱۷، او به لیست داوران فیفا راه یافت. او به عنوان داور VAR فینال منچستر یونایتد و ویارئال اروپا در سال ۲۰۲۱ منصوب شد.

لوتکسیه همچنین به نوعی، یک طلسم خوش شانسی برای رئال مادرید بوده است. رئال در هیچ‌یک از بازی‌هایی که توسط داور فرانسوی قضاوت شده، شکست نخورده و در اکثر آنها نیز برنده شده است. این طلسم به اسپانیا نیز منتقل خواهد شد؟

تیم داوری

داور اول: فرانسوا لوتکسیه (فرانسه)

کمک داوران: سیریل مونیه، مهدی رحمونی (هر دو از فرانسه)

داور چهارم: شیمون مارسینیاک (لهستان)

کمک داور ذخیره: توماش لیستکیویچ (لهستان)

کمک داور ویدیویی: ژروم بریزار (فرانسه)

دستیار VAR: ویلی دلاژد (فرانسه)

پشتیبانی VAR: مکس ایراتی (ایتالیا)

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون