خودرو وزیر دادگستری دزدیده شد!

چگونه کانادا به پایتخت سرقت خودرو در جهان تبدیل شد؟

چگونه کانادا به پایتخت سرقت خودرو در جهان تبدیل شد؟
یکی از مال‌باختگان خود وزیر دادگستری فدرال کانادا است که تویوتا هایلندر دولتی اش را سارقان دو بار دزدیدند
کد خبر: ۲۶۷۶۹
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳

زی‌سان: بر اساس داده‌ها، بیش از ۱۰۵ هزار خودرو در سال ۲۰۲۲ در کانادا سرقت شده است‌ـ به‌عبارتی در هر پنج دقیقه یک خودرو به سرقت رفته است. به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، یکی از مال‌باختگان خود وزیر دادگستری فدرال کانادا بود که تویوتا هایلندر دولتی اش را سارقان دو بار دزدیده بودند.

تابستان امسال، پلیس اینترپل کانادا را در فهرست ۱۰ کشور بد جهان از نظر سرقت خودرو قرار داد. گفته می‌شود این خودرو‌ها پس از سرقت برای ارتکاب سایر جرائم خشن به کار می‌روند، در داخل فروخته می‌شوند، یا برای فروش به خارج از کشور ارسال می‌شوند.

پلیس اینترپل اعلام کرد از فوریه سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰۰ خودرو سرقت‌شده از کانادا در سراسر جهان شناسایی کرده است و همچنان هر هفته حدود ۲۰۰ خودرو در بنادر سایر کشور‌ها شناسایی می‌شوند.

سرقت خودرو در کانادا به حدی شایع است که اداره بیمه کانادا آن را «بحران ملی» خوانده است و می‌گوید شرکت‌های بیمه سال گذشته ناچار شده‌اند بیش از یک میلیارد دلار برای خسارت سرقت خودرو بپردازند.

در این شرایط، برخی شهروندان کانادایی خودشان ابتکار عمل را به دست گرفته‌اند و تمهیداتی اندیشیده‌اند از نصب ردیاب در خودرو گرفته تا استخدام نگهبان خصوصی برای محله. برخی افراد که استطاعت مالی دارند حتی موانعی مشابه آنچه در بانک‌ها و سفارت‌ها دیده می‌شود در ورودی حیاطشان نصب کرده‌اند تا مانع سرقت شوند.

افزایش سرقت در سال‌های اخیر تا حدی به‌دلیل کمبود جهانی خودرو در اثر دوره همه‌گیری کرونا است که تقاضا برای خودرو‌های نو و دست‌دوم را افزایش داده است.

ماموران مرزی و پلیس در فاصله اواسط دسامبر تا پایان ماه مارس، پس از بازرسی ۴۰۰ محموله کانتینر در بندر مونترال، حدود ۶۰۰ خودرو سرقت‌شده کشف کردند. اما این نوع عملیات به‌دلیل حجم بالای محموله‌هایی که این بندر تردد می‌کنند، دشوار است. فقط در سال ۲۰۲۳، حدود ۱.۷ میلیون کانتینر بار از این بندر عبور کرده است.

tags # خودرو ، سرقت
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون