جانشین رنو ساندرو به بازار آمد + عکس

جانشین رنو ساندرو به بازار آمد + عکس
جانشین رنو ساندرو با طراحی هیجان‌انگیز و موتور‌های بنزینی، هیبرید، گازسوز و برقی در راه است. در ادامه بیشتر با خودرو جایگزین Sandero آشنا شوید.
کد خبر: ۲۶۷۵۴
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴

براساس گزارش گجت‌نیوز، خودروساز رومانیایی داچیا که تحت مالکیت رنو قرار دارد، به دنبال این است تا یک خودرو کاملاً جدید را به‌عنوان جانشین داچیا/رنو ساندرو روانه بازار کند. ساندرو جزو محصولات شناخته‌شده رنو در ایران است که به‌عنوان نسخه هاچ بک جذاب‌تر ال ۹۰ به بازار کشور راه پیدا کرده بود. در اخبار خودرو برخی جزئیات از این خودرو جانشین ساندرو افشا شده است؛ مثلاً این‌که در کلاس کراس اوور‌های ساب کامپکت قرار می‌گیرد و عرضه آن در سال ۲۰۲۷ هدف‌گذاری شده است.

جانشین رنو ساندرو به بازار آمد + عکس

معرفی جانشین رنو ساندرو

شنیده‌ها حکایت از این دارند که خودرو جدید داچیا قرار است جایگزین نسخه استپ وی داچیا ساندرو شود. ساندرو استپ وی بین محصولات موفق داچیا جا می‌گیرد و در واقع دو سوم کل فروش ساندرو را به خود اختصاص داده است. این نسخه با ارتفاع بالاتر شکل و شمایلی شبیه به کراس اوور‌ها دارد، ولی از آنجا که کماکان در دسته هاچ بک‌ها جا می‌گیرد، نمی‌تواند مستقیماً با کراس اوور‌های ساب کامپکت بازار اروپا رقابت کند. به نظر می‌رسد زیرمجموعه رنو هم قصد دارد با عرضه یک کراس جمع و جور جدید، این خلا را پر کند.

نسل سوم داچیا داستر یا همان رنو داستر مدل ۲۰۲۴ هم کراس اوور ساب کامپکت به حساب می‌آید، اما از آنجا که اندازه آن به میزان محسوسی افزایش پیدا کرده است، امکان عرضه یک کراس اوور این‌چنینی دیگر با ابعاد کوچک‌تر وجود خواهد داشت. داستر ۴۳۴۳ میلی‌متر طول دارد، ولی فضا برای یک شاسی بلند کوچک‌تر با طول کمتر (مثلاً ۴۱۵۰ میلی‌متر) مهیا است. باید ذکر کرد که داچیا علاوه بر اینها عرضه یک شاسی بلند بزرگ‌تر با نام بیگستر در سال ۲۰۲۵ را رسماً در دستور کار خود قرار داده است.

جانشین رنو ساندرو مبتنی بر پلتفرم CMF-B گروه رنو ساخته می‌شود که پیش از این داستر، لوگان، ساندرو و ساندرو استپ وی بر اساس آن ساخته شده‌اند. همچنین احتمال داده می‌شود این خودرو با مجموعه متنوعی از پیشرانه‌ها شامل پیشرانه‌های بنزینی، هیبرید خفیف، هیبرید و گازسوز عرضه شود. همچنین احتمال عرضه نسخه تمام برقی از آن وجود دارد. البته مشخص نیست که سیستم محرکه این ماشین جدید داچیا دو دیفرانسیل یا فقط دیفرانسیل جلو خواهد بود.

tags # خودرو
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون