رسیدگی به تخلفات وزرای دولت سیزدهم که پس از شهادت مرحوم رئیسی مرتکب شدند

رسیدگی به تخلفات وزرای دولت سیزدهم که پس از شهادت مرحوم رئیسی مرتکب شدند
محمد مخبر، کفیل ریاست‌جمهوری در بخشنامه‎ای به تاریخ ۱۲ خردادماه ممنوعیت تغییر ساختار سازمانی، جابه‌جایی نیروی انسانی و…. تا زمان استقرار دولت چهاردهم را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۲۶۶۵۱
|
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸

روزنامه هم میهن نوشت: این خبر به تاریخ ۱۷ خردادماه منتشر شد و در این بخشنامه آمده بود: «به موجب این بخشنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند تا زمان استقرار دولت چهاردهم از هر گونه تغییر در ساختار‌های سازمانی، جابه‌جایی نیروی انسانی و نقل و انتقال اموال دولتی، اعمال آیین‌نامه جدید، تغییر در تعرفه‌ها و عوارض و هرگونه اقدامات خارج از ضوابط و مقررات خودداری نمایند.».

اما طی روز‌های اخیر عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی و حمیده زرآبادی، سخنگوی ستاد مسعود پزشکیان و چندی دیگر از چهره‎های سیاسی درباره عزل و نصب‎های غیرقانونی در دولت هشدار داده و اطلاع‎رسانی کردند.
زرآبادی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به‌رغم صدور بخش‌نامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی مبنی بر خودداری از هر گونه تغییر در ساختار‌های سازمانی، جابه‌جایی نیروی انسانی و… تا استقرار دولت چهاردهم، گزارش‌های واصله از صدور احکام بی‌رویه، بدون‌ضابطه و خلاف بخش‌نامه مذکور در دستگاه‌های اجرایی و زیرمجموعه‌های آن خبر می‌دهد.»
او پس از آن در همین بستر چنین اعلام کرد: «اخبار عزل‌ونصب‌های افراد در روز‌های پایانی دولت سیزدهم نگران‌کننده است؛ براساس اخبار رسیده، رئیس هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان که از نامزد رقیب رئیس‌جمهور منتخب حمایت می‌کرد، ظاهراً با هدف ایجاد مشکل برای دولت دکتر پزشکیان در حال تسویه با اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت‌های تابعه آن صندوق است. رئیس‌جمهور و معتمدان او با دقت این اخبار و فعالیت‌ها را دنبال و این تصمیمات اشتباه و تفرقه‌آمیز را اصلاح خواهند کرد.»

علاوه بر این، عبدی هم در کنار اخبار جسته و گریخته که از این موارد منتشر شد، به این موضوع اشاره و از این رویه پیش‌آمده انتقاد کرد، چنانچه او هم در همین زمینه نوشت: «جناب آقای مخبر؛ برخلاف بخشنامه‌های شما در مقام مسئول ر. ج (ریاست‌جمهوری) مبنی بر منع انتصابات یا اقدامات مالی مهم متاسفانه اخبار بدی در این زمینه شنیده می‌شود. قطعاً همه منصوبین و قرارداد‌های خلاف این بخشنامه و در این مدت انتقال مشکوک به فساد است مگر این که خلافش ثابت شود و رسیدگی دوباره خواهد شد.»

پس از افزایش انتقادات و اعتراضات در نهایت مخبر به آن واکنش نشان داده و اعلام کرد که منتظر دریافت اطلاعات مرتبط با این موضوع هستیم. چنانچه عبدی نیز به این پیگیری مخبر واکنش نشان داد و در این زمینه با قدردانی از این پیگیری نوشت: «جناب مخبر مثل موارد دیگر در این انتخابات بسیار مسئولانه برخورد کردند و خواهان ارسال ادعا‌ها شدند که بلافاصله چندین نمونه فرستاده شد و نمونه‌های دیگر هم در ادامه فرستاده می‌شود. نفس همین اقدام ایشان بازدارندگی دارد.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون