اولین واکنش جلیلی به پیروزی پزشکیان

اولین واکنش جلیلی به پیروزی پزشکیان
سعید جلیلی بعد از شکست در برابر مسعود پزشکیان در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران چه گفت؟
کد خبر: ۲۶۳۰۹
|
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

زی‌سان: جلیلی روز شنبه (۱۶ تیر) در مصاحبه با تلویزیون گفت: «همه ما بعد از انتخابات باید برای ایران کار کنیم. رقابت‌ها تا روز انتخابات است و بعد از انتخابات همه باید به انتخاب مردم احترام بگذاریم.»

او افزود: «تمام توان و استعداد خودمان و هوادارانمان وهمه همراهانمان را باید در جهت پیشرفت کشور و تعالی کشور در چهار سال آینده ببریم.»

پیش از این یاسر جبراییلی از مشاوران سعید جلیلی در ایکس نوشت: «پیروزی آقای پزشکیان را به ایشان تبریک عرض می‌کنم. از خدای متعال توفیقات ایشان را در پیروی از سیره مولا علی (ع) و محقق ساختن سیاست‌های کلی نظام، مسئلت دارم. امیدوارم سرنوشت دولت‌های گذشته برای ایشان آینه عبرت باشد و از سیاست‌های خانمان‌سوز نئولیبرال فاصله بگیرند.»

امروز شنبه ستاد انتخابات وزارت کشور، نتیجه نهایی شمارش آرا در دومین مرحله از چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد که بر این اساس دکتر مسعود پزشکیان با کسب ۵۳.۶ درصد آرا به عنوان رییس‌جمهور کشور انتخاب شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد کل آرای اخذ شده در مرحله دوم انتخابات ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی بود و مشارکت ۴۹.۸ درصدی مردم را نشان داد که از این تعداد ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی معادل ۵۳.۶ درصد آرا سهم مسعود پزشکیان شد و ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رأی معادل ۴۴ درصد آرا به سعید جلیلی رسید. همچنین تعداد ۶۰۷ هزار و ۵۷۵ رأی (۰.۰۴ درصد) به عنوان آرای باطله از صندوق خارج شد.

به این ترتیب مشارکت ۴۹.۸ درصدی مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، به مسعود پزشکیان و رسیدن او به صندلی ریاست‌جمهوری در خیابان پاستور کمک بزرگی کرد تا با اختلاف حدودا ۳ میلیونی این رقابت را از سعید جلیلی ببرد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: