این خبر به روز رسانی می‌شود

اخبار لحظه به لحظه از متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

اخبار لحظه به لحظه از متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم امروز جمعه ۸ تیر ماه در سراسر کشور در حال برگزاری است.
کد خبر: ۲۵۴۸۸
|
۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰

زی‌سان:  انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از ساعت ۸ صبح جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و خارج کشور برای رای به چهار کاندیدای باقی‌مانده در صحنه در حال برگزاری است.

به گزارش «زی‌سان»، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، مصطفی پور محمدی و مسعود پزشکیان چهار نامزد باقیمانده در عرصه انتخابات هستند که امروز باید مردم کشور به آن‌ها رای بدهند. 

در ادامه با حاشیه‌ها و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم همراه باشید. 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام پایان زمان رأی‌گیری، تاکید کرد که از حاضران در شعب تا آخرین نفر اخذ رای می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: ساعت اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ساعت ۱۲ بامداد (ساعت ۲۴ روز جمعه، ۸ تیر) به پایان رسید اما از واجدان شرایط حاضر در شعب اخذ رأی، فرایند رأی‌گیری انجام خواهد شد.

سفیر ایران در چین گفت: برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چین به پایان رسیده است و در حال شمارش آرا هستیم.

محسن  بختیار در ارتباط ویدئویی با ستاد انتخابات خارج از کشور با بیان این که انتخابات ریاست جمهوری در ۴ شهر  پکن، گوانج، هنگ هنگ و شانگهای  برگزار شد، اظهار کرد: تا ساعت ۹ شب به وقت محلی انتخابات برگزاری انتخابات در چین ادامه پیدا کرد و اکنون که ساعت ۹/۳۰ شب در چین است شمارش آرا آغاز شده است.

وی گفت: شاهد استقبال خوب شهروندان ایرانی در پکن  برای  شرکت در انتخابات بودیم و براساس گزارش‌های دریافتی در شهرهای هنگ کنگ، گوانجو و شانگهای هم مشارکت هموطنان ایرانی خوب بوده است.

وی گفت: روند برگزاری انتخابات در چین به اتمام رسیده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: با توجه به استقبال مردم از انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور زمان اخذ رای در تمام شعب تا ساعت ۲۲ تمدید می‌شود.

گزارش‌های میدانی از سراسر کشور نشان می‌دهد قالیباف در ۱۲، پزشکیان در ۱۲ و جلیلی در ۷ استان پیشتاز هستند. هنگامه شهیدی، یک فعال رسانه‌ای با انتشار یک تویتتر از رقابت نزدیک پزشکیان و قالیباف خبر داد.

اخبار لحظه به لحظه از متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

اخبار لحظه به لحظه از متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

بعدازظهر امروز مریم روحانی، دختر حسن روحانی، رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم، همراه با همسرش با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت.

اخبار لحظه به لحظه از متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

اخبار لحظه به لحظه از متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

داوطلب انصرافی انتخابات ریاست جمهوری حمایت خود از جلیلی را تکذیب کرد.

وحید حقانیان، نامزد انصرافی انتخابات ریاست جمهوری در پیامی تصویری ضمن انتقاد شدید از تیم رسانه‌ای جلیلی گفت: بیانیه کذبی که از طرف ستاد جلیلی منتشر شد و این کار‌ها برای آنها برکتی نخواهد داشت.

وی افزود: رای از داخل صندوق‌ها بیرون می‌آید نه با حقه و تزویر و ریا!

عکس جدیدی از مهدی کروبی در حال رای دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شده است.

مهدی کروبی پس از شرکت در انتخابات گفت: اصلاحات مساله ای فردی و شخصی نیست و به سرنوشت یک ملت مرتبط است.

کروبی همچنین گفت: از مردم می خواهم برای تغییر و احقاق حقوق شان در انتخابات شرکت کنند و در صورتی که منتخب مردم اقتدار داشته باشد با همین قانون اساسی ناقص می تواند تا حدود بسیار زیادی برای رفاه حال مردم گامهای بردارد.

اخبار لحظه به لحظه از متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

۱۴۰۳/۰۴/۰۸ - ۱۹:۳۰

اخبار لحظه به لحظه از متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

مسعود بهنود، روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی، با باز نشر یادداشتی توییتری تاکید کرد:

آقای پزشکیان یه جمعی ما که امروز هم مثل قصه «گوانیو» در برابر «سائوسائو» افسانه سه برادر رای می‌دهیم ولی تو رو خدا:

راهی بزن که آهی بر سازِ آن توان زد
شعری بخوان که با او رَطلِ گران توان زد

گر دولتِ وصالت خواهد دری گشودن
سرها بدین تَخَیُّل بر آستان توان زد؟

یک فرد معترض به دلیل عدم اجماع جلیلی و قالیباف، به جلیلی اعتراض کرد. این اتفاق پس از رای دهی او در محل اخد رای دهی رخ داد.

داریوش ارجمند هنرمند سینما و تلویزیون با حضور در ورزشگاه شیرودی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

 

رخدادها و حاشیه‌های انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم امروز ۸ تیر

سخنگوی دولت دوازدهم رأی خود را در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان به صندوق انداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی و فعال سیاسی اصلاح طالب، با حضور در روستای سیل زده دیزی در منطقه دشتیاری بلوچستان، ساعت نه صبح رأی خود را به صندوق انتخابات ریاست جمهوری انداخت.

انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در نیوزلند به دلیل فاصله زمانی، هشت ساعت و نیم زودتر از ایران آغاز شده است.

ساعتی پیش در کانال‌های تلگرامی، نتایج این انتخابات اعلام شده بود که از مجموع ۱۰۳ رأی اخذ شده در صندوق‌های نیوزلند، مسعود پزشکیان ۸۴ رأی، محمد باقر قالیباف ۱۱ رأی و سعید جلیلی ۶ رأی اخذ کردند و تعداد آرای باطله ۲ رأی بوده است.

این خبر، اما بعد از دست به دست شدن در فضای مجازی از سوی ستاد انتخابات تکذیب شد.

بنابر اعلام تسنیم، علیرضا محمودی، مسئول برگزاری انتخابات خارج از کشور گفت: تا کنون رای گیری در هیچ یک از شعب اخذ رای در خارج از کشور به پایان نرسیده است و ایرانیان مقیم کماکان در حال مشارکت در انتخابات هستند.

وی افزود: اخبار منتشر شده از نتایج برخی شعب خارج از کشور صحت نداشته و در این کشور‌ها کماکان چندین ساعت به پایان رای گیری زمان باقی است.

محمودی گفت: به محض پایان رای گیری در هر شعبه خارج از کشور نتایج به ستاد انتخابات خارج از کشور و متعاقبا به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

۱۴۰۳/۰۴/۰۸ - ۱۱:۵۱

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در اولین ساعات رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، رأی خود را به صندوق انداخت.

رخدادها و حاشیه‌های انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم امروز ۸ تیر

 

 

مسعود پزشکیان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به بیمارستان فیروزآبادی رفت.

همچنین، محمدباقر قالیباف یکی دیگر از کاندیدا‌ها هم رأی خود را به صندوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی انداخت.

رخدادها و حاشیه‌های انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم امروز ۸ تیر

مصطفی پورمحمدی که یکی از چهار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم است، با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت.

رخدادها و حاشیه‌های انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم امروز ۸ تیر

محمد خاتمی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری دقایقی قبل در حسینه جماران حضور یافت.

 

رخدادها و حاشیه‌های انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم امروز ۸ تیر

محمدجواد ظریف صبح امروز ۸ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور در حسینیه جماران در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کردو، رای خود را به صندوق سیار شماره ۴ انداخت.

 رخدادها و حاشیه‌های انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم امروز ۸ تیر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز همزمان با آغاز رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رأس ساعت ۸ صبح با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را در صندوق رای انداختند.

رهبر انقلاب اسلامی پس از انداختن رای خود در صندوق سیار ۱۱۰، روز انتخابات را برای ایرانیان روز نشاط و شادی خواندند و با اشاره به قوام جمهوری اسلامی به واسطه حضور مردم در انتخابات، تاکید کردند: مردم عزیز ایران موضوع رأی‌دادن و حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند و هیچ‌گونه تردیدی به خود راه ندهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور پرشور مردم در انتخابات و کثرت رأی‌دهندگان را یک نیاز قطعی برای جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: جمهوری اسلامی همان‌گونه که از نام آن مشخص است، حضور مردم در ذات آن لحاظ شده است، بنابراین عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است.

ایشان با تاکید براینکه هیچ وجهی برای تردید در حضور در انتخابات وجود ندارد، افزودند: حضور در انتخابات یک کار بدون زحمت و بدون وقت‌گیری چندان است، اما فواید زیادی بر آن مترتب است، به‌خصوص آنکه انتخاشب رئیس جمهور به معنای تعیین آینده کشور برای چند سال است.

رهبر انقلاب اسلامی حضور مردم در انتخابات را برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی، اقدامی لازم و واجب خواندند و اظهار امیدواری کردند: خداوند متعال بهترین و مفیدترین گزینش را برای کشور مقدر کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان گفتند: امیدوارم به لطف خداوند، سال‌های آینده سال‌های خوبی برای ایران باشد و مردم از گزینش خود راضی باشند.

۴ نامزد در لیست نهایی قرار گرفتند که کد‌های آنها به شرح زیر است:

*مسعود پزشکیان، فرزند محمد علی، کد نامزد ۲۲

*مصطفی پورمحمدی، فرزند حسین، کد نامزد ۳۳

*سعید جلیلی، فرزند محمدحسن، کد نامزد ۴۴

*محمدباقر قالیباف، فرزند حسین، کد نامزد ۷۷

فرآیند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز؛ جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ با ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور آغاز شد.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری - به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری به دلیل سانحه بالگرد در حین خدمت - از ساعت ۸ صبح جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و خارج کشور برای رای به کاندیداهای تایید شده این دوره؛ محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی ، مصطفی پور محمدی و مسعود پزشکیان با دستور وزیر کشور در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در داخل و ۳۴۴ شعبه در خارج آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. وزیر کشور این اختیار را دارد که در صورت صلاحدید زمان رای‌گیری را تمدید کند.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون