دانه‌های برفی به اندازه پیتزا در گینس ثبت شده‌اند!

دانه‌های برفی به اندازه پیتزا در گینس ثبت شده‌اند!
«ما در آزمایشگاه، دانه‌های برف کوچکی به قطر موی انسان می‌سازیم و بیشتر آن‌ها فقط شش ضلعی‌های ساده و مشابه یکدیگر هستند. با این حال اگر به کریستال‌های ستاره‌ای بزرگ نگاه کنید، آن‌ها بسیار پیچیده هستند.»
کد خبر: ۲۴۹۹
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

زی‌سان: در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت شده که در ۲۷ ژانویه ۱۸۸۷ در اتفاقی بسیار عجیب و نادر، شهر مونتانا در ایالات متحده شاهد برفی خارق‌العاده بوده که شاهدان عنوان کرده‌اند هر دانه برف قطری در حدود ۳۸ سانت داشته و به اندازه یک پیتزا بوده است.

لیبرشت، استاد مؤسسه فناوری کالیفرنیا، که ۲۰ سال از زندگی خود را در آزمایشگاه گذرانده و کار خود را وقف حل معمای «چرا بلور‌های برف در طبیعت به اشکال مختلف وجود دارند» کرده است، می‌گوید: «ما در آزمایشگاه، دانه‌های برف کوچکی به قطر موی انسان می‌سازیم و بیشتر آن‌ها فقط شش ضلعی‌های ساده و مشابه یکدیگر هستند. با این حال اگر به کریستال‌های ستاره‌ای بزرگ نگاه کنید، آن‌ها بسیار پیچیده هستند.» 

در برف نادری که در ۱۳۶ سال قبل بر فراز دره رودخانه کلارک فورک، در مجاورت مزرعه‌ای متعلق به مت کلمن، در نزدیکی میسولا، مونتانا، باریده شد، عرض هر دانه برف ۳۸ سانتی‌متر و ضخامت آن‌ها ۲۰ سانتی‌متر عنوان شده و به معنای واقعی شبیه به هیولا بودند!

کتاب رکورد‌های گینس در توصیفی از این رویداد عنوان کرده است: «طوفان شدید زمستانی، دانه‌های برفی را که بزرگ‌تر از ظرف‌های شیر و یک پیتزا بودند به روی رودخانه کلارک فورم فرود آورد که در نوع خود واقعه‌ای عجیب را به ثبت رساند.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون