اولین کشوری که سال نوی میلادی ۲۰۲۴ را جشن گرفت کدام است؟

اولین کشوری که سال نوی میلادی ۲۰۲۴ را جشن گرفت کدام است؟
شروع جشن سال نوی میلادی ۲۰۲۴ از کشوری به کشور دیگر بسته به مکان آن متفاوت است.
کد خبر: ۲۴۹۵
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

زی‌سان: جشن سال نو میلادی، جشنی است که هرساله در شب آخرین روز از سال، یعنی ۳۱ دسامبر، برپا می‌شود و به آغاز سال جدید میلادی (اول ژانویه) اشاره دارد. این جشن در اکثر نقاط جهان جایگاهی ویژه دارد و یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین جشن‌های سالانه در جهان است.

طبق قوانین سال نو میلادی، ساعت ۱۲ شب ۳۱ دسامبر به عنوان پایان سال قبل و آغاز سال جدید میلادی در هر کشور اعلام می‌شود و به همین جهت ساموآ و کیریباتی، واقع در اقیانوس آرام جنوبی به عنوان اولین دو کشوری محسوب می‌شوند که سال نوی میلادی را جشن می‌گیرند.

ساموآ کیریتیامیتی با جمعیتی حدود ۶ هزار نفر بزرگترین جزیره کیریباتی است.

اما به گزارش نشنال جئوگرافیک، برخلاف ساموآ و کیریباتی، جزیره ساموآی آمریکایی در اقیانوس آرام جنوبی، بین ایالات متحده و استرالیا، آخرین کشوری است که سال نو ۲۰۲۴ را جشن می‌گیرد.

بدین ترتیب، ساموآ و کیریباتی، اولین دو کشوری هستند که در آن‌ها سال نو می‌شود و جزیره ساموآی آمریکایی آخرین مکان در جهان است که به استقبال سال نو می‌رود.

در ساموآی آمریکایی تقریباً ۵۰ هزار نفر سکونت دارند و ساکنان این جزیره شب سال نو را در ساعت ۱۲ ظهر روز اول ژانویه به وقت گرینویچ جشن می‌گیرند.

علاوه بر این کشور، برخی جزایر خالی از سکنه نیز در این منطقه وجود دارند که سال در آن‌ها دیرتر از مناطق دیگر تحویل می‌شود.

فاصله ساموآ، اولین کشوری که به استقبال سال نو می‌رود، تا ساموآی آمریکایی که ۲۶ ساعت بعد جشن می‌گیرد، ۱۶۰ کیلومتر بیشتر نیست و با یک پرواز هواپیما در عرض حدود ۲۰ دقیقه می‌توان بین دو جزیره سفر کرد.

اما ساموآی آمریکایی در انتهای محیط زمین قرار گرفته و آخرین جزیره‌ای است که روز از آن عبور می‌کند، در حالی که جزیره ساموآ اولین جزیره در جهان است که روز از آن می‌گذرد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون