بیوگرافی مسعود پزشکیان؛ همسر و فرزندان پزشکیان کیستند؟

بیوگرافی مسعود پزشکیان؛ همسر و فرزندان پزشکیان کیستند؟
بیوگرافی مسعود پزشکیان که هم اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه تبریز آذرشهر و اسکو است و در انتخابات سال ۱۴۰۳ حضور دارد را میخوانید.
کد خبر: ۲۴۸۹۷
|
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹

مسعود پزشکیان در هفتمین روز مهرماه سال ۱۳۳۳ در شهر مهاباد آذربایجان غربی متولد شد. در مورد خانواده او و اینکه چند خواهر و برادر دارد اطلاعاتی منتشر نشده است.

مسعود پزشکیان اهل کجاست؟

در ابتدای همین مطلب خواندید که پزشکیان اصالتا اهل مهاباد آذریابجان غربی است.

تحصیلات مسعود پزشکیان

رشته تحصیلی مسعود پزشکیان مشابه با نام خانوادگی‌اش در زمینه پزشکی بوده و علاقه او به این رشته باعث شد تا پس از بازگشت از دوران سربازی به تحصیل در این رشته پرداخت تا اینکه در سال ۱۳۵۵ موفق به ورود به دانشگاه علوم پزشکی تبریز شد.

بیوگرافی مسعود پزشکیان؛ همسر و فرزندان پزشکیان کیستند؟//

عکس جوانی مسعود پزشکیان در لباس خدمت

مسعود در سال ۱۳۶۴ دوران تحصیل پزشکی خود را به پایان رساند و به عنوان مربی فیزیولوژی در همان دانشگاه تدریس را آغاز کرد. پزشکیان با ادامه تحصیلاتش در همین رشته موفق شد تخصص خود در رشته جراحی عمومی را در سال ۱۳۶۹ از دانشگاه علوم پزشکی تبریز دریافت کند.

وی در ادامه راه موفق به کسب مدرک فوق تخصص جراحی قلب این بار از دانشگاه علوم پزشکی ایران شد و با دریافت این مدرک راهی بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز شده و مدتی بعد به مقام ریاست این بیمارستان رسید.

زبان مادری مسعود پزشکیان

پدر مسعود پزشکیان آذری و مادرش کرد زبان بوده است و ایشان به زبان آذری مسلط هستند.

پدر مسعود پزشکیان اهل کجاست؟

در مختصر بیوگرافی که در صفحه رسمی اینستاگرام مسعود پزشکیان منتشر شده است می‌خوانیم که پدر و مادر مسعود پزشکیان اهل ارومیه بودند. گفته شده است آنها به واسطه شغل پدر مسعود پزشکیان در مهاباد زندگی میکردند و در واقع اصالتشان به ارومیه باز میگردد.

ازدواج و همسر مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان سال‌ها پیش با همسر مرحومش که به گفته وی متخصص زنان بوده ازدواج کرد و زندگی مشترک آنها متاسفانه در سال ۱۳۷۳ با تصادف و درگذشت همسرش به پایان رسید. همسر مسعود پزشکیان در این تصادف همراه با یکی از فرزندانشان دار فانی را وداع گفت و پزشکیان پس از درگذشت همسرش ازدواج مجدد نداشته است.

فرزندان مسعود پزشکیان

آقای پزشکیان ۴ فرزند داشت که یکی از پسران ایشان در سانحه تصادف درگذشت و در حال حاضر ایشان یک دختر و دو پسر دارند. نام فرزندان مسعود پزشکیان زهرا، یوسف و مهدی می‌باشد. فرزندان دکتر پزشکیان رشته پزشکی نخوانده و در رشته‌های شیمی، فیزیک و برق ادامه تحصیل داده اند و شغل فرزندان مسعود پزشکیان با پدر و مادر مرحوم خود متفاوت است.

بیوگرافی مسعود پزشکیان؛ همسر و فرزندان پزشکیان کیستند؟//
عکس فرزندان و نوه‌های مسعود پزشکیان

شغل زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان

طبق گفته‌های خود آقای پزشکیان دخترش زهرا، فوق لیسانس پتروشیمی از دانشگاه شریف داشته و در شرکت جم مشغول فعالیت است.

ورود پزشکیان به سیاست

مانند اغلب چهره‌ها ورود پزشکیان به این عرصه از سال‌های پس از پیروزی انقلاب و سپس در دوران جبهه و جنگ دفاع مقدس شکل گرفت.

مسعود پزشکیان در وزارت بهداشت و درمان

سابقه مسعود پزشکیان و فعالیت‌های او در زمینه‌های مختلف پزشکی عاملی شد تا پست ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز بین سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۹ به وی محول شود. مدتی بعد او به عنوان معاون سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انتخاب شد و سپس وزیر بهداشت دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی گشت.

بیوگرافی مسعود پزشکیان؛ همسر و فرزندان پزشکیان کیستند؟//
دکتر مسعود پزشکیان در کنار مسئولین حلال احمر

مسعود پزشکیان نماینده مجلس

نام آشنا بودن این شخص برای اغلب شما کاربران به این دلیل است که وی در دوره‌های هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تبریز در این عرصه حضور داشت.

پزشکیان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری

در بیوگرافی مسعود پزشکیان حضور چند باره وی در انتخابات ریاست جمهوری را می‌توان دید.

بیوگرافی مسعود پزشکیان؛ همسر و فرزندان پزشکیان کیستند؟//
عکس دختر دکتر مسعود پزشکیان

پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲

اولین حضور او در این عرصه به تاریخ ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ و آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری باز می‌گردد. وی برای حضور در این انتخابات به وزارت کشور مراجعه کرد، اما سپس از نامزدی انصراف داد.

پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

این بار هم مسعود پزشکیان در آخرین روز ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کرد ولی صلاحیت وی توسط شورای نگهبان تایید نشد.

مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

بعد از شهادت سید ابراهیم رئیسی نام یکی از چهره‌هایی که در لیست کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به چشم می‌خورد نام مسعود پزشکیان بود که صلاحیت وی توسط شورای نگهبان احراز شد.

منبع: نمناک

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون