کشتی تفریحی ۳۰۰ میلیون دلاری؛ کادوی تولد ۴۰ سالگی مارک زاکربرگ

کشتی تفریحی ۳۰۰ میلیون دلاری؛ کادوی تولد ۴۰ سالگی مارک زاکربرگ
یک ویدیوی جدید از کشتی تفریحی لوکس و گران‌قیمت مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک، حکایت دارد که این شناور عظیم‌الجثه در حال حاضر در یکی از مراکز تفریحی جزیره مایورکای اسپانیا لنگر انداخته است.
کد خبر: ۲۴۳۷۷
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲

این کشتی ۱۱۸ متری که به نام لانچ‌پد (Launchpad) شناخته می‌شود، ساخت کشتی‌سازی مشهور Feadship در هلند است و امسال به زاکربرگ، میلیاردر ۴۰ ساله، تحویل داده شده است. ارزش این شناور مجلل حدود ۳۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

لانچ‌پد که گفته می‌شود هدیه تولد زاکربرگ در ماه مه بود، هفته گذشته در مارینای خصوصی و لوکس Club de Mar در پالما، مرکز مایورکا، لنگر انداخت. این اولین بازدید صاحب فیس‌بوک از این منطقه تفریحی محبوب است.

ویدیویی که یکی از صاحبان قایق‌های کوچک‌تر در این مارینا از لانچ‌پد گرفته، نمایی نزدیک از این کشتی غول‌پیکر آبی رنگ را به تصویر می‌کشد که در کنار قایق‌های کوچک‌تر، عظمت خیره‌کننده‌ای دارد.

کشتی تفریحی ۳۰۰ میلیون دلاری؛ کادوی تولد ۴۰ سالگی مارک زاکربرگ

کشتی تفریحی زاکربرگ علاوه بر گنجایش ۲۶ مهمان، برای حضور ۵۰ خدمه نیز طراحی شده است. از جمله امکانات این کشتی لوکس می‌توان به سینما، سالن زیبایی، سونا، زمین تنیس، باشگاه ساحلی و حتی فضایی برای نگهداری هلیکوپتر اشاره کرد.

همچنین کارشناسان هزینه روزانه نگهداری این شناور را حدود ۸۰ هزار دلار برآورد کرده‌اند که بخشی از هزینه‌های سرسام‌آور آن محسوب می‌شود.

در کنار لانچ‌پد، یک کشتی پشتیبان به نام وینگ‌من (Wingman) نیز به ارزش تخمینی ۳۰ میلیون دلار در این مارینا لنگر انداخته است.

حضور چنین کشتی باشکوهی در آب‌های مایورکا، شگفتی صاحبان قایق‌های کوچک را برانگیخته است. یکی از آنها می‌گوید: «ما کشتی‌های بزرگ زیادی را می‌بینیم، اما این یکی در سطحی غیرقابل باور است.»

با این حال، انتظار می‌رود هزینه‌های هنگفت نگهداری چنین کشتی لوکس و پر زرق و برقی برای زاکربرگ که ثروتی بالغ بر ۱۳۸ میلیارد دلار دارد، چندان مشکل‌ساز نباشد.

منبع: روزیاتو

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون