کشف باستان‌شناسی باارزش تاریخی، علمی و هنری بالا در اعماق دریا

کشف باستان‌شناسی باارزش تاریخی، علمی و هنری بالا در اعماق دریا
اداره میراث فرهنگی ملی چین (NCHA) در بیانیه‌ای اعلام کرد حدود ۱۰۰۰ اثر فرهنگی از کشتی‌های غرق‌شده مربوط به سلسله مینگ چین - از ۱۳۶۸ تا ۱۶۴۴ - از جمله ظروف چینی و سفال، سکه‌های مسی و شاخ گوزن به دست آمده است.
کد خبر: ۲۴۳۵۲
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

گوان کیانگ، معاون رئیس NCHA می‌گوید: حفاری زیر آب‌کشتی‌های غرق شده سال گذشته آغاز شد و نشان می‌دهد مردم سلسله مینگ از دریای چین جنوبی، معروف به جاده ابریشم دریایی باستانی، به‌عنوان یک مسیر تجاری مهم استفاده می‌کردند.

این لاشه‌ها اولین‌بار در سال ۲۰۲۲، تقریباً ۵۰۰۰ فوت زیر سطح در نزدیکی شیب قاره شمال غربی دریای چین جنوبی کشف شدند.

بازیابی اقلام غرق شده

به گزارش FOX NEWS در مجموع از کشتی‌شکسته اول ۸۹۰ اثر از قبیل سکه، سفال و چینی و ۳۸ مورد شامل سفال، چینی، پوسته عمامه و الوار از کشتی‌شکسته دوم کشف شد. کشتی اول چینی صادر می‌کرده؛ درحالی‌که کشتی دوم واردکننده چوب بوده است.

برای بازیابی اقلام غرق شده نیز از شناور Deep Sea Warrior سرنشین‌دار استفاده شده است. این کشتی‌ها در فاصله ۱۰ مایل دریایی از هم پیدا شدند.

کشف باستان‌شناسی باارزش تاریخی، علمی و هنری بالا در اعماق دریا

کشف باستانی ارزشمند

یان بالین، مدیر باستان‌شناسی اداره میراث‌فرهنگی چین، پس از اولین کشف کشتی‌ها گفت: آثار به‌خوبی حفظ شده و ارزش تاریخی، علمی و هنری بالایی دارند. ممکن است یک کشف باستان‌شناسی در سطح جهانی در اعماق دریا باشد.

کنده‌کاری بر سنگ‌های باستانی

کنده‌کاری‌های روی کشف سنگ‌های باستانی کارشناسان را شگفت‌زده می‌کند. به گفته FOX Weather، قضاوت اولیه درباره آثار فرهنگی که پس از کشف کشتی‌ها در آب یافت شد، نشان می‌دهد آنها متعلق به دوره ژنگده سلسله مینگ از سال ۱۵۰۶ تا ۱۵۲۱ باشند.

در کشتی دیگر نیز تعداد زیادی کنده که اندازه مشابهی داشتند و به طور مرتب روی‌هم چیده شده بودند، یافت شد. البته بعضی اقلام موجود در این کشتی احتمالاً به دوره سلطنت امپراتور هنگجی (۱۴۸۸-۱۵۰۵) برمی‌گردد.

این نخستین‌بار است که کشتی‌های باستانی در حال حرکت و بازگشت به همان منطقه دریایی در کشور کشف می‌شود.

حفاری کشتی‌های غرق شده به دریای چین جنوبی مرتبط است.

منبع: همشهری آنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون