این میوه خوشرنگ و جذاب تابستانی را دریابید! | خواص گیلاس از کاهش التهاب تا پیشگیری از سرطان

این میوه خوشرنگ و جذاب تابستانی را دریابید! | خواص گیلاس از کاهش التهاب تا پیشگیری از سرطان
رنگ گیلاس به قدری زیبا و جذاب است که به سختی می‌توانید در میوه فروشی از آن چشم بردارید. باید بگوییم گیلاس همان‌قدر که زیباست سرشار از خاصیت نیز است. در این مطلب خواص گیلاس را توضیح داده‌ایم تا از این پس تصمیم گیری درباره خرید این میوه جذاب برای‌تان راحت‌تر شود.
کد خبر: ۲۴۲۹۵
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴

خواص گیلاس متنوع است؛ از کمک به جوانی و شفافیت پوست به دلیل آنتی‌اکسیدان گرفته تا کاهش علائم و درمان بیماری آرتریت روماتوئید به دلیل خاصیت ضدالتهابی بودن این میوه. به همین دلیل توصیه می‌کنیم این مطلب از سلامت زی‌سان را بخوانید تا با فواید گیلاس آشنا شوید و تا تابستان تمام نشده حسابی از این میوه بهره ببرید.

زی‌سان: هر وقت در فصل تابستان به میوه فروشی سر بزنید محال است برای خرید گیلاس وسوسه نشوید. گیلاس به قدری خوش‌رنگ و جذاب است که هر کسی را شیفته خودش می‌کند. جالب است بدانید همین میوه کوچک می‌تواند از بدن شما در برابر بیماری‌ها و کمبود‌های زیادی محافظت کند. در این مطلب خواص گیلاس را توضیح داده‌ایم تا از این به بعد این میوه جذاب را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

جدول ارزش غذایی گیلاس

گیلاس حاوی مواد مغذی بسیاری است که در جدول زیر با برخی از آنها آشنا می‌شوید.

خواص گیلاس

علاوه بر موارد ذکر شده در جدول گیلاس حاوی ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B۲، B۳، B۵ و B۶، پتاسیم، روی و منگنز است.

طبع گیلاس چیست؟

به گزارش زی‌سان، طبع گیلاس سرد و‌تر است؛ از این رو افرادی که طبع بلغمی و سرد دارند نباید به مقدار زیاد گیلاس مصرف کنند.

خواص گیلاس

خواص گیلاس برای سلامت پوست

گیلاس میوه‌ای سرشار از آنتی‌اکسیدان ویتامین C است که تولید کلاژن را تقویت می‌کند و می‌تواند برای سلامت پوست مفید باشد.

پیشنهاد: کلروفیل چیست؟ خواص کلروفیل آن‌قدر هست که آن را در رژیم غذایی‌مان بگنجانیم؟

خواص گیلاس برای کاهش التهاب 

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است؛ به همین دلیل در کاهش التهاب در بدن نقش دارد.

خواص گیلاس در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان

تحقیقات نشان داده است مصرف گیلاس می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های سینه، روده بزرگ، پانکراس، کبد، ریه و پوست نقش داشته باشد. از آن جایی که این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است هم برای پیشگیری از ابتلا به سرطان مفید است و هم در درمان سرطان کاربرد دارد.

خواص گیلاس برای درمان بی‌خوابی

به گزارش زی‌سان، گیلاس به طور طبیعی حاوی ملاتونین (هورمون مهم برای کیفیت خواب) است. پس افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند با مصرف منظم گیلاس می‌توانند خواب آرام و راحت را تجربه کنند.

خواص گیلاس برای لاغری و کاهش وزن سالم

فیبر موجود در گیلاس باعث می‌شود فرد مدت زمان زیادی پس از خوردن آن سیر بماند و از وسوسه خوردن تنقلات دیگر کاسته شود. علاوه بر این فیبر موجود در گیلاس به رفع یبوست کمک می‌کند و از این طریق نیز باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود.

پیشنهاد: آیا غوره و آبغوره واقعا باعث لاغری می‌شوند؟

خواص گیلاس

خواص گیلاس در پیشگیری و کنترل دیابت نوع ۲

آنتی اکسیدان موجود در گیلاس سرعت تجزیه قند را در بدن افراد مبتلا به دیابت کاهش می‌دهد و به تنظیم قند خون و انسولین در بدن آنها کمک می‌کند. علاوه بر این گیلاس از نظر شاخص گلیسمی (شاخص قندی) در مقایسه با بسیاری از میوه‌ها رتبه پایین‌تری دارد؛ یعنی خوردن آن باعث افزایش قند خون نمی‌شود و افراد مبتلا به دیابت نیز می‌توانند بدون نگرانی از بابت بالا رفتن سطح قند خون در بدن‌شان گیلاس مصرف کنند و از خواص بی‌شمار آن برای سلامتی بهره‌مند شوند.

خواص گیلاس برای بهبود خلق و خو

جالب است بدانید مصرف گیلاس سطح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) را در بدن پایین می‌آورد و با کاهش اظطراب و تنش در افراد به بهبود خلق و خو و آرامش کمک می‌کند.

خواص گیلاس برای تقویت حافظه و پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر

آنتوسیانین موجود در گیلاس باعث بالا رفتن قدرت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقلی می‌شود.

خواص گیلاس برای خانم‌ها

ویتامین A و ویتامین C موجود در گیلاس در افزایش هورمون استروژن در بدن خانم‌ها و منظم شدن چرخه قاعدگی آنها بسیار موثر است.

خواص گیلاس برای مادران باردار

پتاسیم موجود در گیلاس خون ساز است، همچنین به حفظ تعادل مایعات و مواد شیمیایی موجود در بدن کمک می‌کند. پس مصرف گیلاس در دوران بارداری برای حفظ سلامت مادر و جنین بسیار مفید است.

خواص گیلاس

خواص گیلاس برای آقایان 

به گزارش زی‌سان، گیلاس یک میوه بسیار مفید برای آقایانی است که از ناباروری و عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی رنج می‌برند. از آن جایی که گیلاس سرشار از ویتامین C است، مصرف آن به بالا بردن قدرت باروری، افزایش تحرک، تعداد و کیفیت اسپرم‌ها بسیار کمک می‌کند، همچنین با افزایش سطح هورمون تستوسترون در بدن آقایان به افزایش میل جنسی آنها نیز کمک می‌کند.

خواص گیلاس برای کاهش علائم و درمان بیماری آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی مزمن است که باعث درد، تورم و سفتی مفاصل می‌شود. گیلاس با خواص ضد التهابی به کاهش علائم و درد ناشی از این بیماری کمک می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب خواص گیلاس را توضیح دادیم. اما توجه داشته باشید که خوردن این میوه برای کودکان زیر ۳ سال ممنوع است؛ زیرا باعث بروز مشکلات گوارشی در آنها می‌شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون