(عکس) رقیب ایتالیایی «ایران‌خودرو» معرفی شد

(عکس) رقیب ایتالیایی «ایران‌خودرو» معرفی شد
اگرچه خط تولید اروپایی فیات در حال پیر شدن است، اما هنوز مدل‌هایی کاملاً جدید و به‌روز وجود دارد. جدیدترین مدل این خودروساز به نام Grande Panda، خودرویی بزرگ‌تر و از نظر فنی متفاوت‌تر از سایر مدل‌های فیات است.
کد خبر: ۲۴۲۰۶
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶

 Grande Panda تازه‌ترین محصول فیات را می‌توان رقیب اولین شاسی‌بلند ایران خودرو یعنی ری‌را دانست.

این خودرو به‌جای اینکه جایگزینی برای مدل فعلی پاندا باشد، مدل کاملاً جدیدی در خانواده فیات به‌حساب می‌آید. همان‌طور که از نام آن پیداست، این خودرو بسیار بزرگ‌تر از مدل پاندا است. طول آن ۱۵۷ اینچ بوده که حدود ۱۲ اینچ کشیده‌تر از نسل سوم پاندا است که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد.

این جهش در اندازه واقعاً غافلگیرکننده نیست، چرا که پلتفرم این کراس‌اوور جعبه‌ای اساساً با سیتروئن C ۳ جدید مشترک است. فیات گراند پاندا در نمای جلو از طرح پیکسلی استفاده می‌کند که کمی شبیه به هیوندای آیانیک ۵ است. چراغ‌های عقب به شکل عمودی با گرافیک هماهنگ با چراغ‌های جلو طراحی شده است.

(عکس) رقیب ایتالیایی «ایران‌خودرو» معرفی شد

رینگ‌های ۱۷ اینچی با طراحی X مانند برای تکرار گرافیک چراغ‌ها طراحی شده‌اند. به‌جای استفاده از یک نشان قدیمی در پشت، نوشته بزرگ فیات روی درب عقب نقش بسته است. حروف پاندا روی نوار افقی سیاه‌رنگی که چراغ‌های عقب را به هم وصل می‌کند، دیده می‌شود.

گراند پاندا با پیشرانه‌های هیبریدی و الکتریکی به فروش می‌رسد که احتمالاً همان پیشرانه‌های موجود برای سیتروئن C ۳ است. احتمالاً باید انتظار یک موتور بنزینی ۱٫۲ لیتری توربوشارژ سه سیلندر، یک سیستم هیبریدی ملایم و یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه را داشته باشیم. موتور بنزینی احتمالاً ۱۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد، درحالی‌که موتور الکتریکی ۲۸ اسب بخار نیرو را فراهم می‌کند.

(عکس) رقیب ایتالیایی «ایران‌خودرو» معرفی شد

گراند پاندا تمام برقی ممکن است موتور ۱۱۳ اسب بخاری را از e-C ۳ به همراه باتری لیتیومی (LFP) ۴۴٫۰ کیلووات ساعتی آن برای برد ۳۲۰ کیلومتری به ارث برده باشد. گراند پاندا تنها در اروپا نخواهد بود، چرا که فیات می‌خواهد مدل جدید را در خاورمیانه و آفریقا نیز بفروشد.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون