بیوگرافی سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی

بیوگرافی سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی یکی از شش نامزد مورد تایید شورای نگهبان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است.
کد خبر: ۲۳۹۲۰
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم در دوره‌های هشتم، نهم و دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

وی یکی از شش نامزد مورد تایید شورای نگهبان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است که علاوه بر سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نائب رئیسی مجلس و ریاست بنیاد شهید را در کارنامه خود دارد.

توضیحات:

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در فریمان و در سال ۱۳۵۰ متولد شده است، او پزشک و جراح و متخصص گوش، حلق و بینی است، و ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان و معاونت بهداشت و درمان بنیاد جانبازان خراسان را برعهده داشته است.

او در مجلس یازدهم شورای اسلامی نائب رئیس اول مجلس بوده.

پسر عموی او، سیدحسن قاضی زاده هاشمی است که در دولت حسن روحانی به عنوان وزیر بهداشت حضور داشت. برادر کوچک او سیداحسان قاضی زاده هاشمی است که نماینده مردم فریمان و سرخس از استان خراسان رضوی در یازدهمین مجلس شورای اسلامی است و در دوره دهم نیز در مجلس حضور داشته است.

وی در سال ۱۴۰۰ و پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، با صدور حکمی از جانب رئیس جمهور وقت، شهید آیت الله رئیسی، به سمت «معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب گردید.

قاضی زاده هاشمی در مجلس هشتم، نهم و دهم نیز به عنوان نماینده مردم مشهد و کلات حاضر بود، او در دوره نهم و دهم به عنوان دبیر در هیئت رئیسه مجلس حضور داشت.

وی از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری است و در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ سخنگوی آن بود.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان داوطلب ثبت نام کرده و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است.
 
امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در ستاد انتخابات کشور و در جمع خبرنگاران پس از ثبت‌نام با اعلام تسلیت به خانواده‌های شهدای خدمت گفت:
سالروز رحلت امام عظیم الشان (رحمت الله علیه) را به همه آزادی‌خواهان عالم تسلیت عرض نموده و یاد و خاطره امام عزیز را زنده نگاه می‌دارم که با آینده‌نگری در مورد مسئله فلسطین، جبهه مقاومت بهم پیوسته‌ای را ایجاد نمود که به زودی منجر به شکست رژیم کودک کش صهیونیستی و پیروزی قطعی ملت فلسطین خواهد شد.

بیوگرافی سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی

قاضی زاده ادامه داد: امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیر ساخت‌ها، پیشرفت در فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است، اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مؤلفه‌های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش‌های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آنها گردیده است؟

وی بیان کرد: مردم عزیز ایران، می‌دانید که دعوا‌ها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی گویی، رویکرد‌های قیم‌مآبانه، تزریق مُسَکِن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیر‌های شکست خورده و راهکار‌های تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش‌ها نیست.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی و در این دولت ضمن حفظ آرمان‌های انقلاب از طریق به میدان آوردن گسترده مردم بر حل مسائل اساسی آنان تمرکز خواهم کرد. سه سال قبل مطالبی اشاره کردم. همچنان؛ رقیب خود را دیوان سالاری صد ساله دولت محور، حلقه‌های بسته مدیریتی، نادیده گرفتن تمامی ظرفیت‌های کشور، شخص محوری به جای گفتمان محوری و برنامه محوری، عدم اعتماد به بخش خصوصی، مدیریت نشسته، قانون گریزی و تمرکزگرایی می‌دانم.

منبع: جماران

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون