«زمانه»؛ ویژه برنامه انتخابات با اجرای المیرا شریفی‌مقدم

«زمانه»؛ ویژه برنامه انتخابات با اجرای المیرا شریفی‌مقدم
ویژه برنامه انتخابات ریاست جمهوری با اجرای المیرا شریفی‌مقدم در شبکه ۲، چگونه آغاز شد؟
کد خبر: ۲۳۰۴۱
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

دو روز پس از آغاز ثبت نام داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، شبکه دو از ۱۲ خردادماه ویژه برنامه «زمانه» را با اجرای المیرا شریفی‌مقدم روی آنتن برد تا مخاطبان از روند ثبت نام چهره‌ها، اخبار و حواشی مربوط به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آگاه شوند. «زمانه» هرشب ساعت ۲۳، به صورت زنده روی آنتن می‌رود و تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادامه خواهد داشت. تا به حال سه قسمت از این برنامه پخش شده و قرار بوده دیشب قسمت چهارم آن روانه آنتن شود.

مرور اخبار انتخاباتی

هدف اصلی برنامه «زمانه»، مرور اخبار چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است؛ بنابراین بخش زیادی از برنامه به اعلام مهم‌ترین و آخرین اخبار انتخابات اختصاص دارد. المیرا شریفی‌مقدم در این بخش ضمن مرور خبر‌ها و سخنان مسئولان برگزاری انتخابات، چهره‌هایی را که برای ثبت نام در انتخابات به میدان آمدند معرفی کرد. هرچند که اطلاع رسانی، آن هم در مدت زمان فشرده برگزاری انتخابات اهمیت زیادی دارد، اما صرف مرور خبر‌هایی که احتمالا بسیاری از مخاطبان به واسطه فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و بخش‌های خبری در جریان آنها قرار گرفته‌اند، اتفاق ویژه‌ای برای «زمانه» نیست. تحلیل اخبار و آمار‌ها که اطلاعات تازه‌ای به مخاطب می‌دهد، می‌تواند امتیازی برای این برنامه باشد. به عنوان مثال، المیرا شریفی‌مقدم اعلام کرد که در یکی از دوره‌های قبل، حدود ۱۶۰۰ داوطلب متقاضی ثبت نام در انتخابات شده بودند، اما در چهاردهمین دوره، شرایطی که برای داوطلبان تعیین شده بود مانع از نام‌نویسی افرادی که واجد شرایط نبودند و مردم عادی شد.

گفتگو با مسئولان

همان طور که اشاره کردیم، هدف برنامه «زمانه» بیشتر اطلاع‌رسانی است و متناسب با موضوعات مختلف، شاهد گفتگو‌هایی نیز در برنامه خواهیم بود. مجید میراحمدی رئیس ستاد امنیت انتخابات به «زمانه» آمد و به سوالات المیرا شریفی‌مقدم پاسخ داد. محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات و سیدباقر حاجی سیدرضی رئیس مرکز تولید و فنی صداوسیما نیز مهمان تلفنی برنامه بودند و توضیحاتی از جمله درباره تدارک صداوسیما برای برنامه‌های انتخاباتی مطرح شد. این گفتگو‌ها نیز جنبه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی داشتند. برنامه «زمانه» فعلا آیتم‌های خاص و ویژه‌ای نیز تدارک ندیده است. هرچند که قرار است «زمانه» به حواشی انتخابات نیز بپردازد، اما با توجه به محدودیت‌هایی که به دلیل رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات و تبلیغ نکردن برای یک نامزد وجود دارد، دست «زمانه» برای بررسی حاشیه‌ها باز نیست. به عنوان مثال، شریفی‌مقدم در گفت‌وگوی تلفنی با سخنگوی ستاد انتخابات، از حواشی و اتفاقات خاص روند ثبت‌نام نامزد‌ها پرسید و تاکید کرد امکان صحبت از حاشیه‌هایی که به واسطه نامزد‌ها اتفاق افتاده، وجود ندارد و نمی‌توان از شخص خاصی نام برد.

اجرای المیرا شریفی‌مقدم

المیرا شریفی‌مقدم جزو مجریان خوب و حرفه‌ای تلویزیون است. او در گفتگو‌های چالش‌برانگیز با مسئولان، عملکرد موفقی داشته و ذهنیت خوبی را از خود برای مخاطب ایجاد کرده است. این مجری همچنین روی موضوعات سیاسی نیز تسلط دارد. باید دید پس از اعلام اسامی نهایی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و آغاز تبلیغات نامزدها، چه تغییراتی در ساختار و محتوای «زمانه» رخ می‌دهد، اما فعلا این برنامه چالش ویژه‌ای برای المیرا شریفی‌مقدم نداشته است. هنوز اسامی مجریان مناظره اعلام نشده است، اما بعضی رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی داشته‌اند و نام المیرا شریفی‌مقدم نیز در میان این حدس و پیش‌بینی‌ها دیده شده است.

«زمانه» انتخاباتی در دکور برنامه صبحگاهی

با توجه به وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهور و شهادت آیت‌ا... رئیسی و همراهان او، روند برگزاری انتخابات که در دوره‌های قبل طی یک سال انجام می‌شد، اکنون باید در زمان بسیار کوتاه و فشرده‌ای انجام شود، بنابراین تلویزیون نیز در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به تولید و پخش ویژه برنامه کرده است و «زمانه» نیز جزو همین برنامه‌هاست. دکور این برنامه همان دکور «صبحانه ایرانی» است، منتها با این تفاوت که چند آیتم انتخاباتی مانند صندوق شیشه‌ای رای با آرایی به رنگ پرچم ایران، به آن اضافه شده است! با وجود همه محدودیت‌های زمانی، بهتر بود «زمانه» در دکور ساده، اما متفاوتی روی آنتن می‌رفت. المیرا شریفی‌مقدم در قسمت اول توضیح داد که «زمانه» و دیگر برنامه‌ها با عجله تولید شده‌اند، به همین دلیل فعلا از استودیو و دکور «صبحانه ایرانی» استفاده شده و احتمالا در شب‌های آینده، این برنامه با دکور متفاوتی پخش می‌شود. تولید سریع «زمانه» نه تنها در دکور، بلکه در ساختار و محتوای آن به چشم می‌آید، باید دید این ویژه برنامه در قسمت‌های بعدی با چه کیفیتی به آنتن می‌رسد.

منبع: خراسان

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون