ماریان رابینسون، مادر میشل اوباما در ۸۶ سالگی درگذشت

ماریان رابینسون، مادر میشل اوباما در ۸۶ سالگی درگذشت
ماریان رابینسون، مادر میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا، در ۸۶ سالگی درگذشت.
کد خبر: ۲۲۶۴۲
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

خانواده او در بیانیه‌ای گفتند خانم رابینسون صبح جمعه در «آرامش» فوت کرد. خانم رابینسون در زمان هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ میلادی، چهره شناخته شده‌ای در کاخ سفید بود.

او بیشتر وقت خود را صرف مراقبت از مالیا و ساشا، دختران میشل و باراک اوباما کرد.

میشل اوباما در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، مادر خود را به تکیه‌گاهی محکم مانند «صخره» تشبیه کرد که «همیشه برای هر چیزی که نیاز داشت» در کنارش بود.

«او پشتیبانی قوی برای کل خانواده ما بود و ما از درگذشت او غمگین و دل‌شکسته‌ایم.»

ماریان رابینسون، مادر میشل اوباما در ۸۶ سالگی درگذشت//

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا هم در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «فقط یک ماریان رابینسون وجود داشت و خواهد داشت.»

هنوز جزئیاتی درباره علت مرگ او ارائه نشده است.

خانم رابینسون در سال ۱۹۳۷ میلادی در شیکاگو متولد شد، شهری که بیشتر عمر خود را در آن گذراند. او یکی از هفت فرزند خانواده‌اش بود.

او پس از پیروزی آقای اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موافقت کرد که به واشنگتن دی‌سی برود.

ماریان رابینسون، مادر میشل اوباما در ۸۶ سالگی درگذشت//

در شب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ که باراک اوباما پیروز شد خانم رابینسون در کنار داماد خود بود

خانم رابینسون در اوایل زندگی، قبل از اینکه به عنوان منشی کار کند، برای معلم شدن آموزش دید.

او به همراه همسرش، فرزندانشان میشل و کریگ را در جنوب شیکاگو بزرگ کردند.

در بیانیه باراک اوباما آمده است: «در هر مرحله، در حالی که خانواده‌های ما مسیر‌هایی را طی کردند که برای هیچ‌کدام ما قابل پیش‌بینی نبود، او پناهگاه ما در برابر طوفان بود.»

«در شب انتخابات در سال ۲۰۰۸، زمانی که خبر‌هایی منتشر شد که باراک (اوباما) به زودی بار دنیا را بر دوش خواهد داشت، رابینسون آنجا بود و دست او را گرفته بود.»

تصویری از آن شب که دامادش به عنوان اولین رئیس جمهور آفریقایی-آمریکایی ایالات متحده تاریخ ساز شد، خانم رابینسون را نشان می‌دهد که با آقای اوباما روی روی مبل نشسته و در حال تماشای نتایج است.

در این بیانیه همچنین آمده است که خانم رابینسون پس از آنکه باراک و میشل اوباما و دخترانشان گفتند به او نیاز دارند، موافقت کرد که به کاخ سفید برود.

خانم رابینسون در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس- شریک آمریکایی بی‌بی‌سی- گفت که احساس می‌کرده باید به واشنگتن نقل مکان کند، زیرا احساس می‌کرد «این زندگی برای دختر و دامادش بسیار سخت خواهد بود.»

او همچنین گفته بود: «و من نگران امنیت آنها بودم.»

«من نگران نوه‌هایم بودم. این چیزی بود که باعث شد من به دی‌سی بروم.»

او که بیشتر عمر خود را در شیکاگو گذرانده بود و به خارج از از ایالات متحده نرفته بود، در سال ۲۰۰۹ میلادی با ایر فورس وان-هواپیمای رسمی مخصوص مقام‌های ارشد ایالات متحده، همراه با باراک اوباما و خانواده‌اش به فرانسه پرواز کرد.

در روز مادر، درست چند هفته قبل از مرگ خانم رابینسون، میشل اوباما اعلام کرد که نمایشگاهی در موزه مرکز ریاست جمهوری اوباما در شیکاگو به افتخار او نامگذاری خواهد شد.

tags # آمریکا
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: