صفر تا صد نحوه شکایت از پست

صفر تا صد نحوه شکایت از پست
شکایت از پست چگونه است ؟ وظیفه اصلی اداره پست، ارسال سفارشات به سراسر ایران می باشد. از این رو اگر در زمینه ارسال سفارشات مرتکب تخلف شود با مشکلات مختلف و فراوانی مواجه خواهید شد.
کد خبر: ۲۲۱۸۶
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

شکایت از پست چگونه است ؟ وظیفه اصلی اداره پست، ارسال سفارشات به سراسر ایران می باشد. از این رو اگر در زمینه ارسال سفارشات مرتکب تخلف شود با مشکلات مختلف و فراوانی مواجه خواهید شد. 

به نقل از پارس وکیل تهران، به طور کلی می‌توان گفت نارضایتی شهروندان از این سازمان، شکایت از پست را به همراه خواهد داشت. این شکایت زمانی مطرح خواهد شد که اداره پست و مجموعه‌های تحت نظارت آن قادر به انجام وظایف خود به صورت صحیح نباشند. در صورت مشاهده تخلفات این سازمان در حوزه کاری خود قادر به ثبت شکایت علیه آن خواهید بود.

بیشتر شکایاتی که از این اداره مطرح می‌شوند به تاخیر در ارسال مرسولات پستی مربوط می‌باشند. در صورتی که محصول شما با تاخیر ارسال شود و اداره پست در این زمینه مسئولیت به عهده نگیرد قادر به طرح شکایت از پست خواهید بود.

توجه: اگر مرسوله شما از ارزش بالایی برخوردار هست بهترین و چاره سازترین روش کمک گرفتن از وکیل است.

دلایل شکایت از اداره پست

امکان طرح شکایت از پست همانند دیگر ارگان‌ها برای شهروندان وجود دارد. در صورتی این ارگان بر اساس وظایف مشخص خود عمل نکند مورد شکایت قرار خواهد گرفت. شرکت پست در حوزه پست و ارسال محصولات خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در صورت تخلف یا عدم انجام وظایف اداره پست به نحو احسنت، افراد برای شکایت از پست دلایل منطقی خواهند داشت. بر اساس قانون شهروندان می‌توانند به دلیل تخلفات صورت گرفته توسط این سازمان در زمینه ارسال مرسولات شکایت خود را مطرح سازند. از مهمترین دلایل و تخلفاتی که شکایت از پست را به همراه دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. تاخیر در ارسال مرسولات سفارشی

تاخیر در ارسال مرسولات سفارشی یکی از مهمترین دلایل شکایت از پست می‌باشد. اداره پست موظف است در زمان مشخص شده مرسولات را ارسال کند. در صورت بروز تاخیر در این زمینه قادر به طرح شکایت از پست خواهید بود. در صورتی که تاخیر در ارسال مرسولات بسیار طولانی شود، شکایات صورت خواهند گرفت. لازم به ذکر است که تاخیر در ارسال محصولات اغلب توسط اداره پست به اطلاع گیرندگان می‌رسد. در صورتی که اداره پست این موضوع را اطلاع دهد قادر به طرح شکایت از پست نخواهید بود. تاخیر در ارسال مرسولات گاهی اوقات ممکن است بنا به دلایلی صورت گیرد که اداره پست در آن‌ها هیچ گونه دخالتی ندارد. در صورت عدم توانایی ارسال مرسولات طبق روال معمول توسط اداره پست و در زمان مشخص این موضوعات باید به اطلاع گیرنده برسد.

۲. اشتباه در ارسال مرسولات پستی

از دیگر دلایل طرح شکایت از پست، اشتباه در ارسال مرسولات سفارشی می‌باشد. اشتباه در ارسال مرسولات پستی ممکن است شامل ارسال سفارش اشتباه یا ارسال سفارشات به مقصد دیگر باشد. گاهی ممکن است فرستنده شهر تهران را به عنوان مقصد ارسال سفارش مرسول تعیین کند، اما بسته به مقصد دیگر ارسال شود. البته لازم به ذکر است که این اشتباهات به ندرت توسط شرکت پست انجام می‌گیرند و در طول سالیان آخیر کمتر شاهد اشتباه در این زمینه بوده ایم.

۳. گم شدن مرسول سفارشی

در برخی مواقع ممکن است متوجه شوید که مرسولی که برای پست به شهر دیگر به این اداره واگذار کرده اید بنا به دلایل مختلف گم شده است. در این شرایط اگر مدت زمانی که از گم شدن محصول گذشته باشد طولانی باشد و شرکت پست نیز مسئولیت این اشتباه را قبول نکند، قادر به طرح شکایت از پست خواهید بود. از آنجا که محصول سفارش داده شده گم شده، اداره پست موظف به پرداخت خسارت این مسئله خواهد بود. از دیگر دلایل شکایت از پست می‌توان به عدم پرداخت خسارت مرسول سفارشی گم شده اشاره کرد.

۴. عدم جبران خسارت وارده

جابجایی مرسولات در سطح کشور ممکن است بروز خسارات به مرسوله سفارشی را به همراه داشته باشد. در این شرایط پست وظیفه دارد خسارت بار آمده را جبران نماید. در صورتی که اداره پست این خسارات را جبران نکند اقدامات لازم برای طرح شکایت از اداره پست باید صورت گیرند.

۵. عدم پذیرش مسئولیت ناشی از وقوع مشکلات

وقوع مشکل در حوزه خدمات پستی برای این سازمان مسئولیت‌هایی را ایجاد می‌کند. ایجاد هر گونه مشکل در این زمینه و عدم پذیرش مسئولیت آن توسط اداره پست، شهروندان را قادر می‌سازد تا شکایت خود را از این ارگان مطرح سازند.

روش‌های مختلف طرح این شکایت

چندین روش برای ثبت شکایات از اداره پست، خدمات و سرویس‌های آن برای شهروندان وجود دارند. با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایید:

 تماس با شماره تلفن ۸۴۴۷۰۰۰۰ به عنوان مرکز پاسخگویی شرکت پست
 مراجعه به سایت eop.post.ir سامانه هوشمند شرکت پست و ثبت شکایات و مشکلات در این سایت
 مراجعه به سایت سازمان تنظیم قوانین ارتباطی
 برقراری تماس با شماره تلفن گویای ۱۹۵
 در صورت عدم کسب نتایج مطلوب در شکایات و پیگیری مسائل قادر به طرح شکایت از پست در سازمان بازرسی کل کشور خواهید بود.
 بهره گیری از کمک وکیل

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید باشد.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون