همه‌چیز درباره شارژ خودرو‌های برقی؛ از لیست هزینه‌ها تا چگونگی و مراحل شارژ

همه‌چیز درباره شارژ خودرو‌های برقی؛ از لیست هزینه‌ها تا چگونگی و مراحل شارژ
خودرو‌های وارداتی برقی جدیدا وارد کشور شده اما موضوع لیست هزینه ها، مراحل شارژ و ... برای مردم همچنان محل پرسش است.
کد خبر: ۲۱۹۰۲
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

تعرفه شارژ هر کیلووات ساعت ۵۴۷ تومان در سال ۱۴۰۳ اعلام شده است. برهمین اساس هزینه شارژ خودرو‌های وارداتی برقی با توجه به حجم باتری متفاوت می‌شود.

به طور معمول هزینه شارژ کامل باتری این خودرو‌ها از حدود ۲۶ هزار تومان شروع می‌شود. در بیشترین حالت ممکن هم این قیمت تا ۴۵ هزار تومان می‌رسد.

نکته جالب توجه اینجاست که استقبال عجیبی از ثبت نام خودرو‌های وارداتی با ۱۴۰ هزار نفر متقاضی شده است.

 

شارژ خودرو‌های برقی

خودرو‌های برقی به طور میانگین با هر بار شارژ مسافتی حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند. برای شارژ کردن خودرو‌های برقی ۲ راه اصلی وجود دارد که یکی استفاده از جایگاه‌های شارژ برقی عمومی است که مجهر به شارژ سریع هستند و معمولا در مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه خودروی برقی را به طور کامل شارژ می‌کنند. راه دیگر استفاده از برق خانگی است که البته ساعت‌های زیادی به طول می‌انجامد. البته در بسیاری از کشور‌ها در مکان‌هایی مانند پارکینگ‌های عمومی یا مراکز اداری و خرید قابلیت شارژ خودرو در زمان پارک آنها در حال راه‌انداری است

هزینه شارژ خودرو‌های برقی در ۱۴۰۳

به ازای هر کیلووات ساعت شارژ تحویلی، مبلغ ۵۴۷ تومان از حساب شما کسر می‌شود.

به طور کلی بیشتر خودرو‌های وارداتی برقی به ایران دارای ظرفیت باتری ۳۵ تا ۷۲ کیلو ساعت است که با نرخ ۵۴۷ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت مبلغی حدود ۱۹ هزار تومان برای یک خودرو با ظرفیت باتری ۳۵ کیلوواتی هزینه لازم است.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به برنامه‌ریزی میزان خودرو‌های برقی وارداتی تقریبا ۱ درصد از مصرف برق کشور به شارژ این خودرو‌ها اختصاص پیدا کند.

آدرس ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در تهران

بر اساس اعلام سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران جانمایی جایگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی عبارتند از: پارکینگ طالقانی منطقه ۷، پارک نهج‌البلاغه منطقه ۲، پارکینگ امیرکبیر منطقه ۱۴، پارکینگ حافظ منطقه ۶، پارکینگ سعدی منطقه ۱۲، پارکینگ اندیشه منطقه ۷، بوستان آب و آتش منطقه ۳، شهرداری منطقه ۹، بوستان ولایت منطقه ۱۹، بوستان یاس فاطمی منطقه ۴، تره‌بار بیهقی منطقه ۶، میدان آزادی منطقه ۹، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۶، نمایشگاه بین‌المللی و معاونت اجتماعی منطقه ۸.

مراحل شارژ خودرو‌های برقی

مراجعه به ایستگاه شارژ

خاموش کردن خودرو برقی و قرار دادن آن در حالت پارک

اتصال یکی از کانکتور‌ها به خودرو برقی (با توجه به خودرو برقی)

انجام احراز هویت برای شارژ (به دو صورت): ۱- کارت شارژ ۲- اپلیکیشن

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون