جزئیات افزایش ممنوعیت حجاب در تاجیکستان

جزئیات افزایش ممنوعیت حجاب در تاجیکستان
در راستای مقابله حکومت تاجیکستان با مظاهر دینی، مجلس نمایندگان این کشور اصلاحاتی را تصویب کرده است که در نتیجه آن گشت و گذار و عید دیدنی‌های مرسومِ بین کودکان ممنوع اعلام شده است.
کد خبر: ۲۱۰۸۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶

بر اساس آداب و رسوم عید‌های فطر و قربان در تاجیکستان، کودکان به خانه اقوام و همسایگان می‌روند تا به آنها تبریک گفته و هدایایی دریافت کنند. رئیس کمیته دین تاجیکستان با بیان اینکه این رسوم در دیگر کشور‌ها وجود ندارد، آن را نادرست خوانده است.

برخی از مؤسسات آموزشی و نمایندگان دادستانی نیز در همین راستا از والدین امضاء گرفته اند که فرزندان خود را در ایام عید به عید دیدنی نفرستند.

همچنین محدودیت‌های جدیدی برای مراسمات عروسی و ولیمه‌های زائران خانه خدا اعمال شده است که بر این اساس، مراسمات دید و بازدید قبل و بعد از سفر زائران خانه خدا ممنوع شده و همچنین مراسمات عروسی نیز باید با تعداد نفرات کمتر برگزار شوند.

لایحه دیگری که پارلمان این کشور به امضاء رسانده، در راستای ممنوعیت حجاب و پوشش کامل اسلامی است که اخیرا نیز ویدئو‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، افرادی از طرف حکومت این کشور از ورود بانوانی که حجاب کامل اسلامی دارند به بیمارستان ممانعت کرده و به بهانه پوشش ملی از آنها می‌خواهند که پوشش کاملی نداشته باشند و در غیر اینصورت علاوه بر جلوگیری از ورود آنها به اماکن عمومی، جریمه سنگین بالغ بر ۳۰۰ دلار خواهند شد.

ممانعت از ورود بانوان به بیمارستان با حجاب کامل اسلامی در تاجیکستان

این درحالی است که تا کنون گزارش یا مشاهده نشده است که مقامات این کشور افرادی را که با پوشش غربی در این کشور تردد می‌کنند جریمه یا متذکر شوند که به اصطلاح پوشش ملی تاجیکستان را رعایت نمایند، و این خود بیانگر آن است که اینگونه رفتار‌ها صرفا در راستای مقابله با مظاهر دینی انجام می‌شود.

قابل ذکر است که فعالیت‌های ضد دینی دولت تاجیکستان از سال ۲۰۱۰ آغاز شد که ممنوعیت ورود زیر ۱۸ سال به مساجد، ممنوعیت آموزش قرآن در منازل، ممنوعیت گذاشتن ریش برای جوانان، حضور گشت‌های ضد حجاب در اماکن عمومی و … از جمله این فعالیت‌ها در طول این سال‌ها بوده است.

سایر اخبار
نظرات بینندگان
Iran (Islamic Republic of)
person
کاوه
cm_time
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
cm
زنده باد تاجیکستان
Iran (Islamic Republic of)
person
ناشناس
cm_time
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۲
گوناگون