جزئیات ورود سامانه بارشی جدید

تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور تا روز جمعه

تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور تا روز جمعه
سازمان هواشناسی برای اغلب نقاط کشور طی روز جاری (چهارشنبه) و فردا، بارش باران و افت نسبی دما پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۱۹۷۱۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷

سازمان هواشناسی برای اغلب نقاط کشور طی روز جاری (چهارشنبه) و فردا، بارش باران و افت نسبی دما پیش‌بینی کرد.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از خبرگزاری‌ها، چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان، مرکز و شرق کشور، رگبار و رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک رخ می‌دهد.

پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی بوده و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به‌ویژه خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

شنبه برای غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و همچنین دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

از امروز تا شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گردوخاک انتظار می‌رود.

از بعد از ظهر چهارشنبه تا جمعه، مرکز و شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

آسمان امروز تهران، کمی ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد، گاهی وزش شدید با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۳ و کمینه دمای آن ۱۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور 

در سطحی دیگر، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعدوبرق همچنین کاهش دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود:چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین ،البرز ،تهران، سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان، مرکز و شرق کشور رگبار و رعدوبرق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی خواهد بود و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به‌ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: جمعه (۲۱ اردیبهشت) برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال شرق، ارتفاعات البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: شنبه ( ۲۲ اردیبهشت) برای غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر همچنین دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا روز شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گردوخاک انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا جمعه مرکز و شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد. 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد ، با احتمال رگبار و رعدوبرق،گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۴ و ۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۹ و ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مواج شدن دریا در خلیج‌فارس با وزش بادهای جنوب غرب

 کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از ظهر امروز تا جمعه شب دریا با وزش بادهای شدید جنوب غربی تا شمال غربی مواج خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور با اعلام این خبر افزود: امروز چهارشنبه  (۱۹ اردیبهشت ماه) بعدازظهر و شب ناپایداری‌هایی در وضعیت جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: بیشینه سرعت وزش باد به‌ویژه طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا دو متر خواهد رسید و سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.

سی سی‌پور گفت: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، هوا در طول روز همراه با غبار محلی، در بعدازظهر و شب در ارتفاعات غربی و شمالی و جزایر غربی استان افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده باران و رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد دور از انتظار نیست.

سی سی پور گفت: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی در این مناطق خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: جمعه و شنبه در مناطق شرقی، سواحل دریای عمان، برخی نقاط مرکزی و شرق تنگه هرمز افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی با احتمال گردوغبار پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت: از لحاظ دمایی امروز افزایش نسبی دمای بیشینه در بیشتر مناطق پیش بینی می شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون