زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد

زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از فردا (۱۹ اردیبهشت) آغاز می‌شود گفت: این دومین سالی است که با هدف تسهیلگری کار ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۹۶۲۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸

حمید طریفی در نشست تشریح ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو، با بیان اینکه از فردا ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز می‌شود گفت: شرط ثبت نام، در دست داشتن برگه سنجش سلامت است.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول از فردا به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود افزود: ثبت نام الکترونیک به معنای ثبت‌نام قطعی دانش‌آموز در آن مدرسه محسوب نمی‌شود، بلکه مدیر مدرسه باید شرایط را احراز کند.

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا

وی ادامه داد: قواعد کلی ثبت‌نام در آیین‌نامه اجرایی مدارس ذکر شده و مقررات ثبت‌نام مشخص است. موارد خاصی در شرایط ثبت‌نام وجود دارد مانند اینکه والدین شاغل با گرفتن گواهی اشتغال می‌توانند فرزندشان را در مدرسه نزدیک محل کار خود ثبت‌نام کنند.

به گفته معاون آموزش ابتدایی، تیم‌های نظارت بر ثبت‌نام در مناطق مختلف مستقر می‌شوند.

شرایط ثبت‌نام اتباع به زودی فراهم خواهد شد

طریفی با بیان اینکه ثبت‌نام اتباع براساس دستورالعمل دیگری انجام می‌شود گفت: شرایط ثبت‌نام اتباع به زودی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر خانواده‌ها بخواهند جابجایی دانش‌آموزان را انجام دهند شرایط مشخصی دارد افزود: این شرایط در سامانه مشخص است و می‌توانند طبق آن اقدام کنند. 

شرط سنی ثبت نام

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه متولدین دوم مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ می‌توانند ثبت‌نام پایه اول را انجام دهند گفت: در مناطق شهری ۸ سالگی و در روستا‌ها تا ۱۰ سالگی، ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود. 

ثبت‌نام میان‌پایه‌ها بعد از امتحانات 

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه ثبت‌نام میان پایه‌ها بعد از اعلام نتایج امتخانات دانش آموزان آغاز می‌شود اظهار کرد: برای ثبت نام میان پایه نیاز به مراجعه حضوری نیست. در مدارسی هم که در مناطق مرزی مناطق آموزشی هستند انعطاف لازم در همکاری با خانواده‌ها صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: