(ویدئو) این قسمت کارتون خاطره انگیز «بل و سباستین» را بعد از ۳۵ سال ببینید!

(ویدئو) این قسمت کارتون خاطره انگیز «بل و سباستین» را بعد از ۳۵ سال ببینید!
یک سگ سفید بزرگ وفادار در کنار پسری بازیگوش و مهربان به نام سباستین، یادآور کارتون خاطره انگیزی برای کودکان دهه شصت ایران است که تیتراژ نوستالژیکش همواره در اذهان کودکان دیروز باقی مانده است.
کد خبر: ۱۸۵۹۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳

زی‌سان: کارتون خاطره انگیز بل و سباستین Belle and Sebastian در اوایل دهه هشتاد میلادی توسط کارخانه انیمیشن سازی ژاپنی‌ها ساخته شد و پس از آن در کشور‌های مختلف جهان از جمله ایران به نمایش در آمد.

نگاهی به کارتون خاطره انگیز بل و سباستین

به گزارش زی‌سان؛ یک سگ سفید بزرگ وفادار در کنار پسری بازیگوش و مهربان به نام سباستین، یادآور کارتون خاطره انگیزی برای کودکان دهه شصت ایران است که تیتراژ نوستالژیکش همواره در اذهان کودکان دیروز باقی مانده است.

همان طور که شاید تاکنون مشاهده کرده باشید، پرتال برترین‌ها در روز‌های فرد به ارائه مروری بر کارتون‌های خاطره انگیز دهه شصت و اوایل دهه هفتاد شمسی که از تلویزیون ایران پخش شد می‌پردازد و تلاش می‌کند یادآور لحظات خوب و خاطره انگیزی باشد که میلیون‌ها جوان امروز که کودکان دیروز بودند، آن را به خاطر دارند.

(ویدئو) قسمتی از کارتون خاطره انگیز «بل و سباستین» را بعد از ۳۵ سال ببینید!

تا کنون بیست کارتون از یکصد کارتون نوستالژیک را از واتو واتو تا چوبین، مورد بحث و بررسی قرار دادیم که خوشبختانه با استقبال مخاطبان عزیز سایت برترین‌ها نیز مواجه شد. در گفتار امروز، به بررسی یکی دیگر از کارتون‌های خاطره انگیز دهه شصت می‌پردازیم. کارتون "بل و سباستین" را باید یکی از خاطره انگیز‌ترین و جالب‌ترین کارتون‌های دهه شصت دانست که همواره با استقبال مخاطبان کودک ایرانی در آن دوران مواجه شد. قطعا بازپخش این کارتون ژاپنی از شبکه‌های امروز سیما، می‌تواند نظر کودکان امروزی دهه هشتاد و نود شمسی را نیز جلب کند. کودکانی که اسیر شبکه‌های اجتماعی و ابزار‌های ارتباطی و کامپیوتری آمریکایی قرن بیست و یکم شده اند.

کارتون خاطره انگیز بل و سباستین Belle and Sebastian در اوایل دهه هشتاد میلادی توسط کارخانه انیمیشن سازی ژاپنی‌ها ساخته شد و پس از آن در کشور‌های مختلف جهان از جمله ایران به نمایش در آمد. ناهید امیریانفر از صدا پیشه گان مطرح ایران، نقش صدا پیشه گی سباستین را ایفا کرد. ایزابل، مادر سباستین، خواهر و پدر بزرگ وی نیز در این مجموعه کارتونی جالب حاضر بودند. این کارتون، در واقع اقتباسی از رمان Belle et Sébastien نوشته سیسلی اوبری، نویسنده، کارگردان و هنرپیشه مطرح فرانسوی است که چند سال پیش در سن ۸۱ سالگی درگذشت. فیلم رز‌های سیاه نیز توسط این خانم فرانسوی نوشته و کارگردانی شد.

(ویدئو) قسمتی از کارتون خاطره انگیز «بل و سباستین» را بعد از ۳۵ سال ببینید!

شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن، کار توزیع و انتشار جهانی این انیمیشن ۵۲ قسمتی را بر عهده داشت. در ساخت این کارتون، شرکت هایی، چون ام کا، ویژوال هشتاد و توهو نیز مشارکت داشتند. توشیوکی کاشیواکورا، کار طراحی سناریو کارتون بل و سباستین را انجام می‌داد و کار طراحی شخصیت‌ها توسط سویچی سکی انجام می‌گرفت از شخصیت پردازان انیمیشن مطرح ژاپنی است. این مجموعه کارتونی در سال ۱۹۸۱ میلادی در ژاپن و فرانسه پخش شد و شبکه کابلی نیکلودئن آمریکا نیز بار‌ها به انتشار آن تا سال ۱۹۸۴ میلادی ادامه داد.

سرویس کودکان شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیستان نیز در فاصه سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰، این مجموعه را پخش کرد. کارتون نوستالژیک بل و سباستین، در واقع ماجراجویی‌های یک پسر جوان بازیگوش به نام بل است که در روستایی کوچک کوهستانی، به همراه سگ وفادارش (سباستین) به خلق ماجرا‌های مختلفی می‌پردازد.

کوهستانی در حوالی پیرنه فرانسه، زمینه این بازی را فراهم می‌کند، همانطور که هایدی در کوهستانی در آلپ و ژان وال ژان در جنوب فرانسه، خاطرات زیادی را برای ما تداعی کردند. بل به خاطر این که مادر ندارد، همواره از طرف بچه‌های دیگر مورد تحقیر قرار می‌گیرد، بنابراین تنها دوست وی، سگ پشمالوی سفیدی به نام بل می‌شود که به طور اتفاقی در حالی که در حال تعقیب توسط مجرمانی هست، آشنا می‌شود.

سباستین بخاطر این سگ که مورد حمایت خانواده اش نیز نمی‌باشد، مجبور به ترک آن‌ها می‌شود و به همراه سگ کوچولویش به نام پوچی Poochie که همواره در کنار بل و سباستین پرسه می‌زند و برای کارتون بازها، یادآور سگ پرین نیز هست، سفر پر ماجرایی را آغاز می‌کنند. سباستین هفت ساله، در این کارتون خاطره انگیز پر ماجرا، مانند پرین در باخانمان، به دنبال مادرش هست. سباستین از زمان بچگی، با پدربزرگ نانتی خود به نام سیسیل زندگی می‌کند و مادر بزرگش ان ماری. همانند چوبین، به دنبال گمشده عاطفیش است.

(ویدئو) قسمتی از کارتون خاطره انگیز «بل و سباستین» را بعد از ۳۵ سال ببینید!

به نظر می‌رسد، سناریوی نوستالژیک کودک به دنبال مادر، تراژدی جذابی برای طراحان کارتون در سراسر جهان به ویژه امپراطوری انیمیشن سازی ژاپن است که نمونه این دست از کار‌ها را بار‌ها مشاهده کردیم. قسمت اول، سباستین می‌تواند بل را پیدا کند و در قسمت بعدی، به تلاش سباستین برای حفاظت از جان این سگ کوهستانی سفید می‌پردازد. در سومین قسمت این مجموعه کارتونی، بل و سباستین مجبور می‌شوند شبی را در کوهستان و به دور از اهالی روستا که به دنبال این سگ هستند، سپری کنند. در نهایت، سباستین به این نتیجه می‌رسد که باید به همراه دو سگ بزرگ و کوچکش، روستا را ترک کند.

برخورد با قاچاقچیان، ملاقات با سارا دخترمهربان و مارجرا‌های دیگر، ۵۲ اپیزود این کارتون خاطره انگیز را تشکیل می‌دهد. سباستین را همواره با یک شال گردن قرمز می‌بینیم و کیفی کوچک نیز همیشه بر گردن بل هست که تصویری زیرک و باهوش و وفادار از آن در این کارتون به اذهان مخاطبان ارائه می‌کند. بل و سباستین در سفر پر ماجرای آن‌ها در اطراف اروپا، باز‌ها زندان می‌روند و با شخصیت‌های مختلف و آدم‌های گوناگون آشنا می‌شوند که در قسمت، داستانی جالب را برای مخاطبان خردسال رقم می‌زنند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون