عنصر ماه تولد شما چیست و چه معنایی دارد؟

عنصر ماه تولد شما چیست و چه معنایی دارد؟
آیا می‌دانید عنصر ماه تولد شما چیست؟ اگر نمی‌دانید، مطلب زیر را بخوانید تا بفهمید عنصر ماه تولد شما چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.
کد خبر: ۱۷۲۸
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

زی‌سان: از قدیم الایام باور بر این بوده است که انسان از چهار ماده آتش، آب، خاک و هوا ساخته شده است و تمامی انسان‌ها این عناصر را در وجود خود دارند، اما ترکیب آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به تعبیری هر آدمی ترکیب غالب‌تری از برخی از این عناصر را در وجود خود دارد. به این ترتیب این ترکیب غالب باعث می‎‌شود که شخصیت انسان‌ها نیز بر اساس این عناصر شکل بگیرد. این عناصر به «عناصر چهارگانه» معروف هستند. اگر بخواهیم به طور کلی این عناصر چهارگانه و ویژگی‌های اساسی آن‌ها را معرفی کنیم می‌توانیم در حالت کلی آن‌ها را به شکل زیر تعریف کنیم. 

گرما + خشکی= عنصر آتش
گرما + رطوبت = عنصر هوا
سرما + خشکی= عنصر خاک
سرما + رطوبت= آب

هر عنصر در یک ماه تولد غالب است یعنی کسانی که در هر ماه متولد شده‌اند یکی از این عناصر چهارگانه را به عنوان عنصر غالب به همراه خود دارند؛ بنابراین در ایام قدیم باور بر این بوده که نشانه‌های زودیاک با عناصر چهارگانه مرتبط هستند و در این مطلب قصد داریم که ویژگی‌های عناصر هر ماه را تعیین کنیم. 

عنصر آتش: فروردین، مرداد و آذر 

عنصر آتش همان طور که از نام آن پیداست فعال‌ترین عنصر از میان عناصر چهارگانه است و رنگ‎‌های این عنصر قرمز (فروردین)، نارنجی پررنگ و طلائی (مرداد) و ارغوانی یا بنفش (آذر) هستند. آتش نماد خورشید و شعله سوزان است و به نوعی گرمابخش زندگی به شمار می‌رود. البته از طرف دیگر قابلیت ویرانگری نیز دارد؛ بنابراین افرادی که متولد فروردین، مرداد و آذر هستند عنصر وجودی آن‌ها آتش است که نشان این است آن‌ها بسیار پرحرارت، گرم و صمیمی هستند و معمولا بسیار اهل جمع هستند. البته از طرف دیگر همین عنصر باعث می‌شود که آن‌ها در جا‌هایی قابلیت ویرانگری نیز داشته باشند.

مدیرانی که عنصر وجودی آن‌ها آتش است دارای ویژگی‌های تغییردهنده، خونگرم و پرحرارت هستند و با پرسنل خود رفتاری جمعی و صمیمی دارند. اما عکس این ویژگی نیز می‌تواند وجود داشته باشد یعنی آن‌ها به همان اندازه که خونگرم و پرحرارت هستند می‌توانند قابلیت‌های ویرانگری را نیز از خود بروز دهند و سریعا از کوره در بروند. میزان وفاداری آن‌ها در رابطه کمتر است و بر اساس تمایلات خود گام بر می‌دارند. 

نقاط قوت عنصر آتش:

پرانرژی، فعال، بسیار خلاق، شور و اشتیاق زیاد، آزادی عمل، قدرت تغییر، عشق پرشور، شجاع و جسور، پرتکاپو و. 


نقاط ضعف عنصر آتش:

خشم و قهر، بی‌وفا و خودمحور، بسیار اهل حسادت، زودرنج بودن، کینه‌توزی ودارای وسواس فکری. 

عنصر آب: تیر، آبان و اسفند

ویژگی اساسی آب جریان یافتن است و دومین مورد از عناصر چهارگانه به شمار می‌رود. رنگ‌های این عنصر سبز و نقره‌ای (تیر)، قرمز (آبان)، آبی (اسفند) هستند. آب اگر همیشه در جریان باشد عالی است، اما اگر یک جا جمع شود و تبدیل به حجم عظیمی شود می‌تواند ویرانگر باشد. آب خاصیت پاک‌کنندگی دارد و نماد زایش و تولد است و در عین حال نیز می‌تواند نماد مرگ و ویرانی نیز باشد. آب تمیز سلامتی می‌آورد و آب کثیف نیز می‌توانند تهدیدکننده باشد. کسانی که عنصر وجودی‌شان آب است و شامل ماه‌های تیر، آبان و اسفند هستند در ظاهر بسیار آرام و خونسرد هستند. آن‌ها زندگی را یک سفر می‌بینند، بسیار مهربان و دلسوز هستند. اهل اعتماد به دیگران هستند و به همین دلیل گا‌ها این وضعیت به ضرر آن‌ها تمام می‌شود. به شدت به دیگران بیش از خودشان اهمیت می‌دهند و گاهی نیاز‌های خودشان را فراموش می‌کنند. احساسات متولدین ماه‌های تیر و آبان و اسفند که آب هستند شکننده هستند و البته در بعضی مواقع نیز بی‌رحم نیز می‌شوند و احساسات آن‌ها به یکباره فوران می‌کند. 

نقاوت قوت آب:

بسیار فداکار، درک بسیار بالا، قابل اعتماد بودن اهمل رؤیا پردازی و بخشش، انعطاف‌پذیری و عشق بی قید و شرط 


نقاط ضعف:

ناپایدار، مستعد افسردگی و بسیار آرام گا‌ها غیرممنطقی و زودباور و نادیده گرفتن خود. 

عنصر خاک: اردیبهشت، شهریور و دی

خاک سومین عنصر از عناصر چهارگانه است که مهمترین ویژگی آن ثبات و قابلیت اعتماد است. رنگ‌های این عنصر زرد و صورتی (اردیبهشت)، بنفش شفاف (شهریور) و نیلی و سیاه و سفید (دی) هستند. کسانی که عنصر وجودی‌شان خاک است دارای ویژگی ثبات هستند. عنصر خاک اگر تصمیمی بگیرد احتمال بسیار کمی وجود دارد که نظرش را تغییر دهد. از طرف دیگر عنصر یخلاق و هنرمند است و در خانه او همیشه به روی دوستان و اعضای خانواده باز است. آن‌ها عناصری زمینی هستند و با دوستان و خانواده ارتباط نزدیکی دارند. فعال و منطقی هستند و کمتر اهل رویاپردازی به نظر می‌رسند. با وفا وصادق هستند و البته تا حدی بسیار محتاط و محافظه‌کار هستند. برای رسیدن به اهداف خودشان بسیار اهل برنامه‌ریزی هستند. 

نقاط قوت عناصر خاک:

ثابت‌قدم و سازگار، سخت‌کوش و وفادار، اهل منطق و برنامه‌ریزی، همدل و همدرد و البته پرانرژی و امیدوار. 


نقاط ضعف آتش:

تنبل و محافظه‌کار، اهل تحقیر و کمی انعطاف‌ناپذیر

عنصر هوا: خرداد، مهر و بهمن

هوا آخرین عنصر از عناصر چهارگانه است که ویژگی آن سیال بودن و توانایی تمرکز روی چند موضوع است. رنگ‌های این عنصر بنفش تیره (خرداد)، زرد (مهر) و فیروزه‌ای و نیلی (بهمن) هستند. ذهن فردی که عنصر وجودی‌اش هواست از بقیه متمرکزتر است و می‌توانند تصمیم‌گیری لحظه‌ای بسیار خوبی داشته باشند. آدم‌های هوا بسیار دوراندیش هستند و راحت تغییر جهت و نظر می‌دهند. برخی از آن‌ها ممکن است بسیار باهوش باشند و برخی دیگر نیز سرد و گیج هستند. توان انجام چند مهارت به صورت همزمان را دارند، اما گا‌ها دچار حواس‌پرتی هم می‌شوند. باید گفت عنصر هوا بسیار اهل وفاداری و سرسپردگی نیست و می‌توان گفت که در شرایط خاصی از دیگران برای رسیدن به اهداف خودشان استفاده می‌کنند. 

نقاط قوت:

متفکر، شوخ، نسبتا جذاب، اهل استقلال، انعطاف‌پذیر و ناپایدار و کمی هم بی خیال. 


نقاط ضعف:

ناسازگار، ناپایدار، گا‌ها خودخواه و فریبکار و تا حدودی دو رو و دوشخصیت.

سایر اخبار
نظرات بینندگان
Kenya
person
سهیل علاقبندراه
cm_time
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
cm
لطفاارسال نمایید
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۱
گوناگون