ایران با چه پهپادی به اسرائیل حمله کرد؟

ایران با چه پهپادی به اسرائیل حمله کرد؟
یکی از ماموریت‌های پهپاد‌های انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپاد‌ها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پدافند هوایی و دفاع موشکی اهداف مد نظر خود را منهدم کنند.
کد خبر: ۱۵۸۴۲
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴

ساعتی پیش اولین موج حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد.

به گزارش تسنیم، در این مرحله سپاه ده‌ها پهپاد انتحاری از نوع شاهد ۱۳۶ را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. برخی منابع خبری مدعی شدند در اولین موج حملات نیروی هوافضای سپاه صد‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده است.

این اولین ماموریت، پهپاد‌های انتحاری شاهد نیست و قبلاً نیز سپاه برای انهدام مقر تروریست‌های تجزیه طلب در اقلیم شمال عراق از این پهپاد استفاده کرده بود.

اما برای اولین مرتبه است که ایران از پهپاد‌های انتحاری خود در تعداد بالا و برد بالای ۱۰۰۰ کیلومتری استفاده کرده است.

نخستین بار در رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصاویری از انهدام اهداف مختلف توسط پهپاد‌های شاهد ۱۳۱ و شاهد ۱۳۶ به نمایش در آمد.

انهدام سایت پدافند توسط پهپاد شاهد ۱۳۱

این پهپاد‌ها در جریان رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ نیز نقش پررنگی در تمرین حمله به شبیه‌ساز نیروگاه اتمی دیمونا داشتند و در این تمرین، دقت بالای خود را به نمایش گذاشتند.

بکارگیری پهپاد شاهد ۱۳۱ در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷

قبل از نمایش این دو پهپاد در رزمایش سپاه، نیرو‌های مبارز یمنی عملیاتی را علیه تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان انجام داده بودند که در جریان این حملات از پهپاد‌های «وعید» که بسیار شبیه به پهپاد‌های ایرانی بود استفاده کردند؛ موضوعی که موجب شد پهپاد وعید به «قاتل آرامکو» مشهور شود.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون