۶ موزه بسیار بسیار کوچک و بسیار بسیار خوب در جهان + عکس

۶ موزه بسیار بسیار کوچک و بسیار بسیار خوب در جهان + عکس
بیایید برای چند دقیقه کوتاه، بازدید از یک گالری هنری عظیم را فراموش کنیم و به جای آن با این فضا‌های بسیار کوچک کیف کنیم!
کد خبر: ۶۶۱
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

زی‌سان: گاهی باید هنر، فرهنگ و تاریخ را در مقادیر کم مصرف کرد! مطمئناً، در گشت‌وگذار در اطراف پاریس یا فلورانس، در هر گالری و سازه معروف معماری، چیز شگفت انگیزی وجود دارد. اما به هرحال این‌هم می‌تواند خسته‌کننده شود. خوشبختانه موزه‌های بسیار کوچک و یا بهتر آن‌که بگوییم موزه‌های جیبی‌ای وجود دارند، که به شما این امکان را می‌دهند که بدون صرف تمام روز، از فرهنگ و هنر لذت ببرید.

چه نمایشگاهی در یک جعبه تلفن کلاسیک بریتانیایی باشد، یا مجموعه‌ای از وسایل جالب نیویورکی که در چاه آسانسور نمایش داده شده‌اند، متوجه خواهید شد که در بسیاری از موارد مکان موزه به همان‌اندازه چیز‌های داخل آن عجیب است.

در این مطلب شش مورد از بهترین موزه‌های واقعاً کوچک (و واقعاً بسیار خوب) در سراسر جهان را برای شما انتخاب کرده و آورده‌ایم.

۱. موزه MICRO در سانفرانسیسکو

بیش‌تر موزه‌های کوچک دقیقاً همین هستند: یک نمایش بسیار کوچک در یک فضای بسیار کوچک، با تمرکز بر یک موضوع بسیار کوچک. متصدیان پروژه MICRO، آن‌را یک موزه دو متری توصیف می‌کنند. این موزه‌ها، مجموعه کاملی از مینی‌گالری‌ها است که در سراسر شهر پخش شده‌اند.

این جعبه‌های نمایشگاهی مملو از مصنوعات و توضیحات مفصل درباره آن هستند. موضوعات متنوع‌اند؛ از نرم تنان و فکت‌های علمی گرفته تا سیاست.

۶ موزه بسیار بسیار کوچک و بسیار بسیار خوب در جهان + عکس

۲. موزه Mmuseumm در نیویورک

این موزه، خود را به عنوان یک موزه تاریخ طبیعی مدرن توصیف می‌کند. در این فضا، دایناسور‌های پوسته‌دار و اسکلت انسان‌ها را نخواهید یافت! در این موزه که در یک چاهک آسانسور قدیمی و ازکارافتاده قرار دارد، اشیاء روزمره را پیدا خواهید کرد، از وسایل قدیمی الکترونیک گرفته تا رونوشت آخرین پیام‌های متنی که مردم از عزیزان‌شان دریافت کرده‌اند. این‌جا مجموعه‌ای عجیب و متحرک از آیتم‌های به ظاهر نامرتبط است که می‌توانید به معنای واقعی کلمه در هر زمانی از روز آن‌ها را ببینید.

۶ موزه بسیار بسیار کوچک و بسیار بسیار خوب در جهان + عکس

۳. موزه وارلی (Warley) بریتانیا

وارلی روستای کوچکی در یورکشایر غربی در بریتانیا است. شاید این موزه در صدر فهرست برای آن‌ها که به این منطقه می‌روند قرار نگیرد، اما ممکن است افراد را متقاعد کند که مسیرشان را کمی کج کنند. این نمایشگاه‌ها که در داخل جعبه تلفن قرمز سنتی قرار گرفته‌اند، توسط ساکنان روستا ایجاد می‌شوند و جزئیاتی درباره وارلی، برای مثال ارتباطِ نامحتمل آن به یک کارخانه آبجوسازی در چین، دارند. کف این جعبه تلفن با موزاییک‌های ساخته شده از سفال‌های موجود در باغ‌های اطراف پوشیده شده است.

۶ موزه بسیار بسیار کوچک و بسیار بسیار خوب در جهان + عکس

۴. موزه قومیت (Džepčište)، مقدونیه شمالی

تنها یک بازدید کننده در هر زمان می‌تواند وارد این موزه قوم‌نگاری قابل توجه شود. این‌جا مانند گاراژ بسیار متنوع و چشمگیر یک پدربزرگ، اما دارای بیش از هزار شیء است. بیشتر اقلام مقدونی مربوط به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم هستند، اما بقایای سرامیکی را نیز خواهید یافت که قدمت آن‌ها به بیش از پنج هزار سال می‌رسد.
فقط انتظار نداشته باشید اطلاعات زیادی پیدا کنید: اشیا خودشان صحبت می‌کنند!

۶ موزه بسیار بسیار کوچک و بسیار بسیار خوب در جهان + عکس

۵. موزه ویلیام برک (William Burke)، ادینبورگ

در پیشخوان فروشگاه “The Cadies & Witchery Tours”، موزه‌ای با یک شیء تک و غم‌انگیز پیدا می‌کنید: یک کارت تلفن کوچک، که از پوست یک قاتل بدنام ادینبورگ ساخته شده است. ویلیام برک، مرد ویکتوریایی، بدن قربانیان خود را به یک استاد دانشگاه می‌فروخت و در نهایت به خاطر جنایاتش اعدام شد. این یادگار وحشتناک، گواهی بر بخش تاریکی از تاریخ شهر است. 

۶ موزه بسیار بسیار کوچک و بسیار بسیار خوب در جهان + عکس

۶. موزه اثر فارادی (The Faraday Effect)، لندن

مایکل فارادی الکترومغناطیس را کشف کرد و این به نوبه خود منجر به دریافت برق بیشتری در جهان شد. ممنون رفیق! این موزه کوچک - در اصل یک آلونک – جایی است که فارادی بیش از ۳۰ سال در آن کار می‌کرد. در داخل آن کارگاه دانشمند وجود دارد. دیوار‌ها با اسناد تاریخی، نقشه‌های فنی و وسایل ماهیگیری پوشیده شده است.

۶ موزه بسیار بسیار کوچک و بسیار بسیار خوب در جهان + عکس

منبع: timeout

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون