فرانسه هزاران پرواز را در سال ۲۰۲۴ لغو می‌کند

فرانسه هزاران پرواز را در سال ۲۰۲۴ لغو می‌کند
برای هر کسی که قصد دارد در اوایل سال آینده به فرانسه یا از فرانسه پرواز کند، یک خبر ناخوشایند وجود دارد: هزاران پرواز از چهار فرودگاه فرانسه لغو می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۲
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

زی‌سان: دلیل این لغو‌ها این است که در فرانسه بسیاری از سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی از دهه ۷۰ به روز نشده است.

برای هر کسی که قصد دارد در اوایل سال آینده به فرانسه یا از فرانسه پرواز کند، یک خبر ناخوشایند وجود دارد: هزاران پرواز از چهار فرودگاه فرانسه لغو می‌شوند.

به این دلیل که برای به‌روزرسانی سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه‌های اصلی پاریس بسیار دیر شده است. اگرچه سیستم‌های پرواز در فرانسه طی این سال‌ها به‌روزرسانی‌های جزئی زیادی دریافت کرده‌اند، سال ۲۰۲۴ زمان بازنگری عظیمی برای آن‌هاست و به نظر می‌رسد حدود ۸۰ درصد از سیستم باید مدرن‌سازی شود.

در حال حاضر، این کشور هنوز از فرآیند کنترل ترافیک هوایی‌ای استفاده می‌کنند که در دهه ۱۹۷۰ توسعه یافت؛ از جمله استفاده از نوار‌های کاغذی برای نمایش هواپیما‌های ورودی. خوشبختانه، یک میلیارد یورو برای بهبود کنترل ترافیک هوایی فرانسه سرمایه‌گذاری شده است.

این به روزرسانیِ دیرهنگام به این معناست که تعداد زیادی لغو وجود خواهد داشت. بر اساس گزارش “BFM”، تخمین زده می‌شود که حدود ۱۶۵۰۰ پرواز به یا از فرودگاه‌های شارل دوگل، اورلی، لو بورژه و بووه پاریس انجام نشود.

به شرکت‌های هواپیمایی که در این فرودگاه‌ها فعالیت می‌کنند، گفته شده که برنامه پروازی خود را بین ۹ ژانویه تا ۱۴ فوریه ۲۰ درصد کاهش دهند. در این دوره قرار است که سیستم جدید در “Athis-Mons” (بزرگ‌ترین مرکز کنترل ترافیک هوایی فرانسه) آزمایش شود.

چه پرواز‌هایی تحت تأثیر قرار می‌گیرد؟ این به هر شرکت هواپیمایی بستگی دارد که کدام پرواز انجام ندهد، اما تصور می‌شود که مسیر‌های طولانی در اولویت قرار دارند. ایرفرانس قبلاً برخی از پرواز‌های خود را لغو کرده است، به مسافران اطلاع داده و جایگزین‌های همان روز را به آن‌ها پیشنهاد داده است.

به طور کلی تخمین زده می‌شود که سالانه ۲.۵ میلیون پرواز از حریم هوایی فرانسه انجام می‌شود. با وجود این تعداد ترافیک هوایی برای کنترل، خوب است که همه آن‌ها توسط چیزی کمی قابل اعتمادتر از برخی تکه‌های کاغذ پردازش شود!

منبع: BFM

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون